• Mustikka

IVF Umeå

Drömmer om ett barn:
    Dom ringde från kliniken. Ska ta blodprov på tisdag, och ser det bra ut så börjar jag med sprutorna på onsdag:)
    Hade egentligen blodprovstid på onsdag men det krockade med jobbet så det var skönt att även tisdag funkade:)

Har också testat ÄL test i början när vi försökte. Köpte du billiga test eller rekommenderade dom på kliniken några?
    Vet inte riktigt hur det funkar med FET. Behöver man ta nå spray eller sprutor?

Smilla03: vad duktig du är som kan hålla dig från att testa!:) och med blasto kan man väl plussa lite tidigare, har jag hört?

LindaM: Håller tummarna att det går bra på ÄP på måndag!:)

• Mustikka

Drömmer om ett barn: ska försöka ta sprutorna själv, kan ju hända att mannen inte är hemma någon dag och då kan det ju va bra att man gjort det själv:)
    Ska nog ta dom vid halv 10 på kvällen, då kan jag göra det hemma. Är lite nervös men samtidigt glad att nästa steg snart har börjat:)

LindaM: wow vilken bra mängd ägg! Håller tummarna att dom är mogna och fina!
    Gick det bra annars?

Turtle01: skönt att biverkningarna lättat lite. Jag tror jag fått mer nu när mensen kom. Varm och kall till och från, och lite obehagskänsla i kroppen. Men man vet ju varför så då är det lättare att hantera:)

Pinglan: skönt att ni får göra korta metoden, så det går lite snabbare:)

• Mustikka

Förresten, hur många dagar sprutade ni som gjort det på ett ungefär? Är det 10 dagar om allt går som det ska?

• Mustikka

Nu är jag nedreglerad!:) Börjar med sprutorna imorgon kväll. Så skönt att börja med nästa steg.
    Har även fått tider för nästa blodprovet och ultraljudet. Ock som det verkar så ska jag spruta ca 10 dagar. Nu hoppas man ju att allt flyter på så det inte blir för mycket ändringar.

Emilotta: Hållet tummarna att du också är nedreglerad nu! Har de ringt än?

Turtle01: jag rekommenderar också att du ringer istället för mailar, om du har möjlighet. Det dyker upp så mycket nya frågor när man pratar med dem och då får man ju svar direkt när man har dem i luren:)

Drömmer om ett barn: läste högre upp att de ordinerade progesteron 2 gg dag till dig. Till mig sa de 3 gg dag när vi var på infomötet. Konstigt.

Smilla03: Håller tummarna stenhårt att det inte är mens du fått! Bra att du fortsätter med progeseronet. För som du säger så vet man aldrig;)

• Mustikka

Igår kväll tog jag första sprutan. Usch det var inte lätt, stod och svettades i en halvtimma innan jag vågadeSkäms
    Blev förbannad att man ska behöva gå igenom sånt här för att få ett barn , medan andra kan ha lite kul och pang bom så är de gravidaRynkar på näsan
    Jaja nu är det gjort och blir förhoppningsvis lättare.

En fråga: Min mens tog slut i tisdags, hade inget igår.
    Men nu imorse kom det blod, inte mycket men rött.
    Har någon av er haft samma, och tror ni det gör något att det kommer blod medan man tar sprutorna? 
    Fortsätter det så ringer jag kliniken imorgon, men tänkte kolla med er så länge.

LindaM: Wow! Grattis till 15 toppägg!!!{#emotions_dlg.flower}  Vilken lättnad att få så många till frysen, och ännu bättre att de odlas vidare till blasto!Glad

A79: Åh vad underbart att se det lilla livet i magen!{#emotions_dlg.flower} Förstår din lycka!Solig

• Mustikka
    Tror inte denna stämmer helt.
    Ändra och ni som är nya fyll i. Vi vill ha koll på er ocksåSkrattande{#emotions_dlg.flower}Solig

Väntrummet

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Mustikka
    turtle01: Jo jag provade att sticka när vi var på infomötet, då var det inte så farligt.
    Men nu när jag var tvungen att sticka och även spruta in så kändes det jobbigare, eftersom sprutan då måste vara i magen så länge.
    Var också nojjig att jag gjort nåt fel, det var ju ett tag sen vi var på infomötet.
    Tur jag har min underbara man som är kolugn och har koll på lägetGladHjärta 
  • Mustikka
    Emilotta: Såg nu att du inte fortfarande inte var nedregleradFörvånad 
    Hur kan värdena gå åt fel håll och att de inte ens vet varför, så konstigt.Rynkar på näsan Din kropp verkar kämpa järnet för att inte hamna i klimakteriet. Kan du inte få göra korta metoden istället då? För då använder man ju inte spray.

Drömmer om ett barn: Skönt att ni kommer hinna innan sommaren!Glad Hur många hade du i frysen? Det är väl inte så vanligt att de inte klarar upptiningen? kommer säker gå superbra! Men förstår din oro när ni har en bit att åka.

EEJ: Härligt att ni också är på gång igen! Och kul att ha dig tillbaka!Glad Nu måste vi se till att det blir ett helt gäng plus till sommaren!Solig
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Vi får hålla tummarna superhårt att de klarar upptiningen!Glad 
    Tar sprutan 21.30 och nu är jag så glad att jag valde den tiden, skulle inte klara pressen på jobbet.
    Men ikväll gick det mycket snabbare än igår, gjorde dock mer ont. Träffade kanske ett ställe med mer nerver eller nåt. Men kände mig mer säker, vilket var sköntGlad
    Och blödningen har slutatGlad
  • Mustikka

Nu blöder jag IGEN! Fattar inget:( nu är det försent att ringa kliniken också. Åh hoppas det inte gör nåt.

Emilotta: just ja glömde att du har endometrios. Hmm konstigt att det fungerade förra året men inte nu. Det är ju bra att man även kan ta det i sprutform om det är slemhinnan i näsan som krånglar.
    Håller tummarna att du ändå slipper spruta det också och att du blir nedreglerad denna gång!:)

Svar på tråden IVF Umeå