IVF Umeå
Emilotta: ja snart är det även din tur! Så spännande, håller alla tummar och tår!
Sen får vi se till att göra A79 sällskap:)
Är lite orolig över germany, hur går det för dig gumman???
Emilotta: ja snart är det även din tur! Så spännande, håller alla tummar och tår!
Sen får vi se till att göra A79 sällskap:)
Är lite orolig över germany, hur går det för dig gumman???
Vårt2012: Nej! Usch vad hemskt!:( Förstår att du förväntade dig ett litet tickande hjärta, när kroppen och Stickan säger att du är gravid. Stryrkekramar!
Germany: åh vad härligt att höra att allt gick bra!:) blev ju orolig när vi inte hörde nåt här:)
Nu håller vi tummar och tår!!
Turtle: härligt att du hade fler blåsor nu! Har du tagit otrivellen än? Så spännande!:)
Jag var öm i några dagar efter ÄP, men är fortfarande svullen. Kanske beror på lutinus.
Bara tre av mina ägg blev befruktade och ändå så ville de odla vidare på de två andra. Fick inte välja själv de bara sa att de skulle göra det och sen höra av sig hur det gick.
Och mitt försök är landstingsfinansierat.
Var så spänd så tänkte inte på att fråga varför de ville göra det.
Emilotta: grattis till 24 ägg!!:) Skönt att allt gick bra! Härligt vad många ruvare vi är snart!:)
Helvetiaaa: du behöver inte oroa dig, resten kommer att mogna på fint innan det är dags. Jag hade bara 6 blåsor på mitt första vul, och ingen av dem var tillräckligt stora.
Drömmer om ett barn: Tack för länken!:) Kul att se att någon vågar gå ut och prata om det, sånt behövs det mer av!
Sen var det lite roligt att den dagen just inföll på vår ET dag:)
Tinzu: Lycka till!:)
Turtle: Har inte blivit så mycket kul i sänghalmen här heller på ett tag, som du säger så är det tur att man har en förstående man:)
Efter ET rekommenderade de att vi väntar med det ett tag till.
Turtle: Grattis till 11 ägg!!:) Härligt att allt gick bra!:) kvalitén får du veta vid ET:) Snart är du ruvare!
Ak15: Grattis!:) visst var du med i början av tråden?
Emilotta: Så spännande! Lycka till! Håller tummar och tår!:)
Tinzu: Grattis till äggen! Bra mängd:) Nu är du också snart ruvare! Det här blir ju hur spännande som helst med alla ruvare i tråden!:)
Inväntande: vet inte alls hur de avgör om det blir blasto eller ej, jag hade bara tre ägg som blivit befruktade. En fick jag och de två andra ville de odla vidare på. Glömde fråga varför.
Borde snart få veta om de klarade sig:)
Pinglan: wow igen! och grattis Super att så många befruktades så ni får frysen full!!
Germany: Jag mår bara bra, lite förkyld men förväntansfull och glad Vill ju inte känna efter symptom och så, tänker att det mest troligt komma från lunitus. Biverkningslistan där var ju superlång!
Känner du nån biverkning från lunitus? Jag har svullna och superömma bröst, kunde inte ha bh idag sen har jag molvärk till och från.
Vattenmelon:
Jag och min man fick samma besked. "kom tillbaka när ni försökt i 3 år" sa de till oss. Jag hade iofs för högt FSH men det var inte orsaken till vår barnlöshet sa de. Läkaren sa till och med att vi skulle googla, när jag ställde frågor.
Förstår att det är tungt för dem nu, det är så svårt att veta vart man ska vända sig efter utredningen för man litar ju på att de är de som ska hjälpa en.
Jag tycker de ska puscha mer på att få hjälp nu, önskar jag gjort det.
Fyll i
Väntrummet
* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
* drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
* Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
*vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
Sprayar
Sprutar
* Helvetiaaa, första ivf
Väntar på ÄP/ET
*Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
* Emilotta (första ivf)
* Tinzu (första IVF)
Ruvar
*LindaM testdag 27/5
*inväntande testdag 11/6
*Sofiali77 testdag 12/6
* Mustikka (första IVF) Testdag 14/6