• Mustikka

IVF Umeå

Äralltupptaget: om jag kommer ihåg rätt så är det alltid lite extra i sprutorna än vad det står. Det blev alltid kvar en skvätt i varje har jag för mig.

• Mustikka

Men mannen måste väl alltid vara med på ÄP? för det är ju då han lämnar sperma, eller funkar det inte så längre?

• Mustikka

Snöflinga: När jag hade ÄP och ET förra året så var det mitt under värsta pollen tiden. Jag är jätteallergisk och tror som EEJ skriver att det kan vara bra. Men tänk på att inte äta mediciner som inte är bra under graviditet.

• Mustikka

Ni som har barn sen tidigare.
    Var det stor skillnad på försöken med första barnet och det andra? Alltså fick ni göra ungefär lika många försök båda gångerna?

Har redan börjat fundera på syskonförsök. Inte att vi ska göra det nu:P men det krävs ju planering lång tid innan. Funderar på våren eller hösten nästa år:)

• Mustikka

Tack för svaren!:) intressant att höra. Skulle vara underbart om vi hade samma tur nästa gång som vi hade denna.

Jag har faktiskt också tänkt på det där med att det kan bli samma månad:) för om vi försöker om ett år igen och det lyckas på första då kan det bli ett februari barn igen:)

Men man vet ju aldrig. Man blir ju inte direkt yngre och jag hade ju problem att få fram ägg sist, så får nog förbereda oss på att det kan bli fler försök än ett nästa gång.

• Mustikka

Drömmer om ett barn: jag vill ha tre barn men min man vill ha två:) Vi är såklart superlyckliga över vår lilla tjej men eftersom vi båda har många syskon så vill vi att även hon ska få uppleva syskonkärlek:)

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

• Mustikka

Gud va skönt att ni har så många i frysen!:) vi fick inga:( är fortfarande lite sur på kliniken över det. Att de fortsatte odla vidare trotts att vi bara hade tre befruktade ägg.

Vi måste vänta minst ett år eftersom de inte rekommenderar att man blir gravid tidigare efter ett kejsarsnitt.

• Mustikka

Ja det är då himla konstigt det där. Blir ännu mer sur när jag läser hur många som inte fått till frysen eftersom de ska envisas med att långtidsodla.
    Vår lilla tjej blev ju till av en 2 dagars så skulle varit skönt att ha en chans till syskon från samma "skörd"

Tänkte fråga om det när vi var på vårt vul men lyckan tog över totalt och vi glömde bort.

• Mustikka

Emilotta: Åh vad underbart att han sover hela natten!!:) Jag längtar tills Elli också gör det. Hon äter fortfarande 2-3 ggr/natt:/ Jag tror inte hon sover hela natten förrän hon börjar äta fast föda. Inte såå länge kvar:)

Välkommen Micro! Håller tummarna att ni lyckas i sommar och slipper IVF!

• Mustikka

Emilotta: ja det är det nog. Har hört att de som äter ersättning ofta sover hela nätter. Funderar ibland på att sluta amma och ge ersättning bara för att få sova en natt:P
    Men nu är det inte så länge kvar tills hon börjar få vanlig mat, så jag får stå ut.

• Mustikka

Supernova99: Wow vad kul! Det är sånt man hör talas om men aldrig tror ska hända en själv! Grattis!:)

• Mustikka

Nektar: Rynkar på näsan{#emotions_dlg.flower}

äralltupptaget: Håller tummarna att du har en stark liten i magen och att blödningen slutar.{#emotions_dlg.flower}

• Mustikka

Stort grattis EEJ!!:)
    Hoppas allt gick bra och att hela familjen mår bra!
    Går tiden så fort eller kom han tidigare?Tyckte det var nyss du blev gravid:)

• Mustikka

Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla!

Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon!Glad
    Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.

Svar på tråden IVF Umeå