Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

björnen2007: Usch, vad tråkigt om det är mensen som är på gång.. Du skrev tidigare att du hade molvärk. Är det en annan sorts värk nu? Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att blaston är kvar. Kram på dig

A79: Svårt när begravningen kommer att ske så pass nära inpå din förlossning. Vore jättetråkigt om dessa två händelser skulle krocka med varandra. Vi får hoppas att allt löser sig till det bästa. Stor kram

• drömmer om ett barn
    A79: Jag hoppas också att bebisen stannar kvar i magen tills efter begravningen. Tror ni att det blir en julafton på BB eller kommer ni vara hemma och mysa med den allra bästa julklappen?

Denna omgång har långsamt gått framåt men nu verkar det ha vänt åt andra hållet. En av äggblåsorna hade inte blivit mycket större sen i fredags så den mätte gynekologen inte ens och en annan var bara 15 mm. Så det verkar endast finnas fyra blåsor som ser bra ut.. Är nog lika bra att ställa in sig på att kliniken säger att det inte blir något äggplock när dom ringer i eftermiddag.

Nektar: Vad skönt att blödningen kommit och du fått börja med sprutorna.

Petto 83: Härligt att du också är igång med sprutorna nu. Hoppas du kommer må bättre denna omgång.

Äppelkaka: Hur gick ditt ÄP idag? Hoppas det inte kändes alltför mycket och att dom hittade ägg i alla blåsorna!

Sofiali77: Hur gick återföringen, fick du tillbaka två stycken?

3villbli4: Lycka till på VUL imorgon! Håller tummarna att det finns massor av fina blåsor.

Kvinna32: Fick du tillbaka ett eller två embryon? Eftersom dom ändå tinade upp två stycken hoppas jag givetvis att du fick tillbaka bägge om dom såg bra ut.

VackerBlomma: Blöder du fortfarande?

ali85: Jättetråkigt att höra att det inte fungerade för er.. Vad är det för knepiga regler dom har.. går det inte bara göra så att alla som gjort ett försök via landstinget och inte fått något till frysen får ett nytt försök? Helt sjukt att det är så olika regler i landet! I vissa landsting får man 3 ET + obegränsat antal FET och här i norr får man bara ett ET + ev. en FET. Blir så arg över denna orättvisa att det känns som att jag håller på att gå upp i atomer!

björnen2007: Ledsen att det inte gick vägen för er heller.. Usch, du har verkligen gått igenom mycket tråkigheter. Att förlora ett barn man burit på i flera månader måste vara fruktansvärt! Jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle orka gå vidare efter en sådan sak.

Stor kram till er alla. 
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Jag körde på 125ie hela vägen genom min första IVF och det resulterade i 9 ägg så trots en lägre dos kan man få ett bra resultat! Glad
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack för tumhållningen. Det blir ÄP på onsdag så nu känns det genast lite bättre. Det enda jag behöver oroa mig över nu är att det inte finns ägg i blåsorna och huruvida befruktningen lyckas eller inte.. men den viktigaste biten gick iallafall vägen denna gång och det sägs ju att det ska räcka med ett ägg för att lyckas! Solig

Kvinna32: En är bättre än ingen och jag tror och hoppas att dom har hittat ert guldägg. Håller tummarna för att det blir ett plus lagom till jul! Skrattande
  • drömmer om ett barn

Tack alla ni söta för peppande ord, dom värmer! {#emotions_dlg.flower}

EEJ: Jag tog Ovitrellen igår kl 21 och ska vara på plats kl 08.00 imorgon bitti. Så vi kommer vara där samtidigt! Glad

Inget roligt alls att du fått ont i äggstockarna. Bara att hoppas och önska att det inte blir någon överstimulering.

Det blev lite stressigt vid bokningen av hotell, fanns inte ett enda ledigt i hela Umeå när jag sökte via webben. Chansade och ringde till Hotell Aveny som vi bodde på senast och dom hade otroligt nog ett rum kvar onsdag-fredag. Ingenting ledig nu inatt så det blir att sätta sig i bilen och åka någon gång kring 2-tiden.

Sofiali77: Vad kul att du är ruvare till två stycken, stort grattis! Solig Hoppas verkligen att du får behålla dessa, det hade blivit en underbar julklapp! Skrattande

Jösses, minst 25 äggplock denna vecka? Då lär kliniken ha fullt upp på förmiddagarna! Ditt ÄP lät inte som en speciellt trevlig upplevelse.. hur mår du nu? Hur ofta tar du prednisolon?

Äppelkaka: Wow, 11 ägg från en äggstock! Det är ju ett fantastiskt resultat! Skrattande Hoppas så mycket för er skull att alla blir befruktade och att ni t.o.m får chansen att långtidsodla. Det borde gå med tanke på äggantalet iallafall. Spännande när kliniken hör av sig imorgon angående resultatet.. hoppas ni får komma tillbaka på lördag!

Mår du bättre idag? Jag kände ingenting dagen efter ÄP men samma dag var det ett konstigt slags illamående, som att jag var väldigt åksjuk. Därför blir det ingen shoppingrunda imorgon utan det får bli på torsdag istället.

3villbli4 och Petto 83: Vad spännande att ni känner att det händer något i äggstockarna, det måste vara ett gott tecken! Drömmer Själv har jag aldrig känt någonting "hända" av sprutorna. Visserligen HAR det ju inte hänt så mycket av dessa men ändå, ha ha.

VackerBlomma: Tråkigt med negativt resultat även om mensen har dykt upp och förstört alla förhoppningar.. Rynkar på näsan Skönt att du redan pratat med kliniken och fått lite info om kommande FET. Jättebra att ni har hela 3 blasto i frysen, dessa är ju riktiga Rolls-Royce i detta sammanhang. Hejar på er vid kommande försök! Glad

Kvinna32: Omöjligt: nej. Jättesvårt: ja. Kommer du kunna hålla dig: förmodligen inte! Tungan ute

LongingForAChild: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Härligt att ni har en hel drös med blastos som ligger och väntar på varmare tider. Så det är planerat FET till denna vecka?

barreliten: Hur går det för dig, har överstimuleringen börjat ge med sig eller gör graviditeten att den är svårare att bli av med?

• drömmer om ett barn
    EEJ: Vi ska köra försiktigt, hoppas det inte är så mycket djur längs vägarna. Tack detsamma, varmt lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

LongingForAChild: Tänkte först att du kanske menade december men blev lite osäker.. Glad Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL nästa vecka så att det blir återföring veckan efter.
  • drömmer om ett barn

A79: Tror jag hade en hel del tur förra gången då det gick i princip smärtfritt, idag kändes det betydligt mer. Att få kanylen i armen gjorde ont och ett av sticken vid bedövningen i dom nedre regionerna gjorde jätteont.. läkaren tror att han träffade en nerv. Själva äggplocket gick tack och lov utan större problem men jag hade ju bara 6 blåsor så det tog inte så lång tid. 3 ägg blev resultatet. Inte många men om åtminstone ett blir befruktat är jag nöjd.. då har vi inte gjort detta förgäves.

Vad bra du haft det som bott granne med ditt jobb! Jag älskar det här hotellet, det är verkligen superfint. Är så glad att det fanns ett rum ledigt trots att det såg ut att vara fullbokat från början. Ja, kanske vi ses!

EEJ: Hur har det gått för dig? Hur mår du nu efteråt? Jag mår jätteilla och har ont i magen. Kan inte sitta för då gör det ännu mer ont så därför blir det mest troligt viloläge resten av dagen.

barreliten: Vad skönt att det går åt rätt håll! Är du fortfarande ordinerad vila?

Äppelkaka: Jag har sovit nästan hela resan så min stackars man fick inget sällskap inatt. Nu sover han ikapp den förlorade sömnen..

Härligt att så många ägg blev befruktade! Tror detta kommer gå jättebra för er. Håller tummarna för att ni får många till frysen också.

Håller med, det är himla spännande med så många ruvare nu inom den närmsta tiden!

• drömmer om ett barn

EEJ: Vilket bra resultat, stort grattis till er!

Freja150: Superkul att du är på gång nu, ska hålla tummarna för er på måndag!

• drömmer om ett barn

Idag mår jag som vanligt. Klarade mig utan värktabletter igår, en 5-timmarslur på eftermiddagen gjorde susen!

Sofiali77: Jag undrar också vad läkarna går efter när dom väljer preparat och metod. Har själv använt Puregon samtliga tre gånger.. skillnaden är att denna gången ska jag använda Crinone istället för Lutinus så lite nytt blir det. Om det inte funkar nu så vill jag absolut prova något nytt. Har du använt samma preparat vid alla försök?

EEJ: Jag hade nog valt att återföra två korttidsodlade om jag var i din sits och fick välja. Det känns lite som att chansen borde vara större att lyckas med två.. men det är svårt det där eftersom chanserna ökar med en blasto.

Hur mår du idag?

Svar på tråden IVF Umeå