IVF Umeå
Önskar allihopa en riktigt God Jul och hoppas att den blir precis som ni önskar er!
Ta hand om er, kram.
Önskar allihopa en riktigt God Jul och hoppas att den blir precis som ni önskar er!
Ta hand om er, kram.
Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra jul och nyår. Själv har jag befunnit mig långt ner i ett svart hål men nu börjar kämparandan komma tillbaka. I senaste numret av Plaza Kvinna finns ett reportage om ett par som gått igenom ivf och slutligen adoption. Första meningen är klockren: "Vad gör man när det enda som uppfyller ens värld är längtan efter ett barn, och när det enda som inte går är just att kunna få ett?"
Ja, vad gör man? Hur länge ska man orka kämpa vidare och när ska man ge upp tanken på ett biologiskt barn? Trodde aldrig att ivf-karusellen skulle vara så påfrestande som den är. Mår dåligt redan innan vi hunnit starta kommande försök. Är orolig över om det kommer bli några äggblåsor alls denna gång med tanke på att dessa har minskat drastiskt för varje försök. Ingen bra kvalitet får vi på embryona heller.
Ska man chansa på korta metoden som generellt sett ger färre blåsor men av bättre kvalitet? Prova dhea, progesteron, trombyl eller kanske göra en immunologisk utredning i Aten? Har även börjat fundera på äggdonation. Vill så gärna ha ett barn men har börjat inse att vi kanske aldrig kommer få något (eftersom adoption är uteslutet) och det är inte dom roligaste tankarna att fastna i.
Önskar er allihopa en god fortsättning på året. Hoppas på positiva besked för alla som kämpar, ser fram emot graviditetsberättelser och att höra hur det går för era små underverk!
äralltupptaget: Missförstod dig, trodde det var infomöte för IVF ni skulle till i mitten på månaden. Umeå är närmaste stad för er där man gör IVF och dom tar både emot landstingsfinansierat och privat. Ultraljud och blodprov gör man på hemmaplan.
Vad tråkigt att det inte har gått vägen trots upprepade behandlingar med pergotime.. Många med PCO/PCO-S har blivit gravida med hjälp av IVF så ge inte upp hoppet!
37 dagar sedan förra blödningen startade. Ingen mens på ingående och negativt test.. att man blir less på sin kropp som aldrig kan fungera som den ska.
A79: Vad härligt att höra att allt går bra! Kan tänka mig att den första tiden går snabbt men hoppas att du ändå hinner njuta av varje ögonblick.
vårt 2012: Spännande med plock på måndag! Låter jättebra att det fanns 15 stycken jämnstora, borde bli ett bra resultat. Har också funderat på hur det går om vi fortsätter få dåliga resultat. Frågan är var gränsen går innan kliniken säger att det inte är någon idé längre..
Mirage: Ånej, vilka tråkiga nyheter.. Är verkligen ledsen för er skull. Det är nog så jobbigt att gå igenom dessa behandlingar och att sen dessutom inte få något embryo tillbaka.. det är oerhört påfrestande på alla sätt och vis. Förhoppningarna man haft dom senaste veckorna grusas och man är tillbaka på ruta ett igen. Det är så orättvist att ni ska behöva gå igenom detta ännu en gång. Lider verkligen med er.. kram.
Äppelkaka: Oj, vilket strul! Hur kunde läkaren glömma att kolla äggstockarna!? Vet hur det är, det är ett himla knåpande bara för att få ihop alla läkarbesök med jobb så förstår din frustration.
Det bästa borde vara att börja med testerna på dag 10 eftersom du har ganska kort cykel, och eftersom du gjorde så vid er tidigare FET så borde det inte finnas någon anledning att ändra på detta. Vilken dag fick du utslag på testerna förra gången?
Om det känns som att ni vill avbryta och börja om nästa månad så tycker jag att ni ska göra det, gå på känslan. Väljer ni att fortsätta så tycker jag att du ska ta ÄL-test imorgon.