Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

turtle01: Åh, vilka underbara nyheter! Stort grattis till er!! {#emotions_dlg.flower} Tänk att det plötsligt kan ta sig när man minst anar det. Skönt för er att slippa gå igenom fler behandlingar med all stress som det innebär. Lycka till!

Norris: Grattis till dina 22 befruktade ägg, wow vilket otroligt resultat! Skrattande Hoppas återföringen idag gick bra. Jag var bara öm samma dag som ÄP, annars kände jag inte av desto mer.

EEJ: Lycka till nu när du börjat med sprutorna! Solig

pinglan: Jag var på VUL idag och det visade sig att jag bara hade en stor äggblåsa på höger sida och 4 jättesmå på vänster sida. Blev uppringd av Umeå i eftermiddags och det blir inget äggplock för oss. Istället ska jag ta ägglossningssprutan imorgon och så ska vi försöka på egen hand. Är så besviken.. trodde jag skulle få fler blåsor än förra gången eftersom jag tagit högre doser puregon. Chansen att bli gravid känns minimal då vi aldrig lyckats på egen hand under de 7 åren vi försökt samt det faktum att det krävdes mikroinjektion vid det första stimulerade ivf-försöket.
  • drömmer om ett barn

Tar bort mig från listan.

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF
    * Kvinna32 testdag 2/10

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• drömmer om ett barn

Tack för era peppande ord, dom värmer.. Hjärta

Freja150: Precis, vi har köpt ett 3-pack så det blir till att experimentera vidare och försöka hitta ett bättre sätt till nästa gång. Kanske prova korta metoden. Sökte efter info på familjeliv om andra som inte heller fått komma så långt som till äggplock och då var det en som skrev att det berodde på att hon inte blivit tillräckligt nedreglerad innan det var dags att börja med sprutorna. Kanske var det detta som hände.. har faktiskt ingen aning. Och att åka och göra äggplock för ett endaste ägg (som kanske inte ens blir befruktat) tyckte kliniken kändes som slöseri med våra pengar. Fast det blir ju till att betala en viss summa ändå trots att vi inte fått göra något äggplock.

Grattis till ruvarstatus! 7 och 8-celliga embryon borde ha mycket större chans att leda till graviditet än ett vanligt 4-celligt så jag hoppas verkligen att detta är ert guldägg även om den inte klassades som ett toppembryo. Har läst om många som fått tillbaka embryon som tappat celler och ändå har det resulterat i ett barn så ge inte upp hoppet. Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

pinglan: När sköterskan pratade om att vi stimulerat fram denna blåsa så började jag fundera.. kanske mina egna äggblåsor är av dålig kvalitet eftersom jag inte blir gravid på naturligt sätt. Hade vi inte behövt ICSI hade jag förmodligen haft lite större hopp men nu känns det som att vi måste använda oss av det för att befruktning ska kunna ske. Nåväl, bättre med en äggblåsa än ingen alls.

EEJ: Den här gången började jag med 150ie och i tisdags när provsvaret från blodprovet kommit blev det en höjning till 225ie. Skulle kanske startat med en högre dos, men det är inte lätt att veta med tanke på att jag körde med 125ie genom hela första stimulerade försöket.

Ska samla krafter nu och hoppas innerligt att läkarna hittar det gyllene receptet för oss alla i tråden snart! Solig 

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Björnen2007 (testdag 21/9 2:a IVF)
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Norris: Jag är inne i min egen lilla värld idag så glömde ju gratulera till ditt embryo. Låter som ett väldigt bra sådant så nu får vi hoppas på det bästa! Solig

Kan inte ni som är gravida skriva in BF-datum så kan vi alla följa nedräkningen.. Glad Inte länge kvar nu tills trådens första bebisar anländer. Så himla spännande! Drömmer Mår ni bra allihopa?
  • drömmer om ett barn

björnen2007: Nej, vad ledsen jag blir för din skull! Rynkar på näsan Man känner sig maktlös när det inte vill ta sig.. Vad bra att ni har blastos i frysen och inte behöver starta en helt ny behandling. Vad är kinesiologi för något?

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Nää, fy vad tråkigt att denna behandlingen skulle sluta så här för er! Rynkar på näsan Har själv varit fruktansvärt besviken över att inte ens komma till äggplock men detta scenario är ännu värre. Att gå igenom allt och sedan inte få ut några ägg alls.. förstår att du är ledsen. Extra hårt slag när du dessutom mått dåligt under nedregleringen och måste gå igenom allt en gång till. Ni har inte pratat om att prova korta metoden nästa gång? Så du inte behöver genomlida dessa biverkningar tänker jag.

På vilket sätt krånglade Puregon-sprutan, var det något fel på själva pennan? Tänk att en sån här sak ska få förstöra allt. Inte tänker man väl på att se efter hur mycket det är kvar i ampullen utan man förutsätter ju att den ska fungera.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower} 
  • drömmer om ett barn

Mustikka: Jag antar att man inte kan fortsätta med högre dos då en äggblåsa är så stor att den snart ska släppa och dom andra är pyttesmå, förmodar att det var därför försöket avbröts. Ställde en massa frågor till sköterskan som ringde utan just denna.. blev nog lite tankspridd i det ögonblicket hon sa att det inte blir något äggplock.

Vad tråkigt att ni fick en nonchalant läkare vid RUL:et. Hoppas det går bättre på nästa och att ni får veta könet då.

pinglan: Hur går det för dig? Jobbigt att få ett negativt resultat men tänk på att det är länge kvar till TD och mycket kan hända på den tiden. Håller tummarna för dig! Solig

Tinzu: Hoppas att fertilitetsmonitorn kan hjälpa er i jakten efter ett plus. Stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn
    pinglan: Vad ledsen jag blir för din skull.. Gråter Du gör helt rätt som tar en paus från allt detta för att samla ny kraft och ork till nästa FET-försök. Det tar så oerhört mycket på en att få ett negativt besked och ibland behöver man komma bort från allt för att orka med vardagen. Hoppas att nästa blasto leder till graviditet. Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF Umeå