Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Kvinna32: Det verkar stå olika beroende på var man läser. På radionyheterna gick dom ut med samma info som länken till Expressen som Smilla03 tipsade om: "Både lesbiska och heterosexuella par ska erbjudas tre försök med provrörsbefruktning och tre inseminationsförsök."
    Blev jätteglad när jag hörde detta på radion igår morse och hoppas verkligen att dom satsar på lika regler för samtliga landsting.

Emilotta: Vad roligt att gå på RUL och dessutom få se bebisen i 3D! Drömmer

vårt2012: Hur gick samtalet med läkaren igår?

EEJ: Ringde kliniken upp dig efter ditt VUL? Tänkte om du fick något svar på om det gjorde något att du glömde ta sprutan. Hur många VUL gör man vid korta metoden?   
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Håller tummarna för att ni blir beviljade ett 3-pack. Jobbigt att vänta och inte få ett svar direkt. Eftersom det har resulterat i en graviditet så tycker jag personligen att det inte är så mycket att fundera på, ni måste få denna hjälp. Hoppas dom ringer snart och ger dig ett positivt besked.

Senaste försöket slutade tvärt för oss. Efter att sprayat och sprutat i nästan 4 veckor var det dags för VUL förra fredagen och där hittades bara en jättestor äggblåsa samt några väldigt små så det blev pga detta inget äggplock. Fick istället ta ägglossningssprutan på lördagen och försöka bli gravid på det gamla hederliga viset.

Så nu är det bara att ladda om och hoppas att medicineringen fungerar bättre nästa gång och att vi iallafall får göra en återföring. Lustigt det där.. första gången var jag konstant orolig över allt som kunde gå fel under behandlingen och nu när jag trodde att det skulle gå utan problem så händer detta.
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Vad svårt att välja mellan den långa och korta metoden. Om den långa statistiskt sett ger bättre utdelning tror jag inte att jag kommer vilja/våga satsa på den korta. Tänk om det inte blir några ägg alls då! Förvånad Men samtidigt vill man göra allt som bara går för att öka chanserna till återföring.

Gissar att det kommer bli någon slags dosändring till nästa försök, borde bli en höjning men man vet ju aldrig. Kommer väl ha mardrömmar under hela behandlingen att det ska sluta på samma sätt som nu. Ja, alltid ska man oroa sig för nåt! Glad Kommer du få börja igen efter nästa mens eller måste du vänta ytterligare en cykel?

EEJ: Håller alla tummar och tår för att det går bra för dina ägg och att du får återföra tvillingar på onsdag! {#emotions_dlg.flower}

Mirage: Grattis till resultatet på dagens VUL, vad roligt med så många blåsor trots att det bara fanns på ena sidan! Solig

Tycker också att magsjuka låter som ett bra svepskäl. Vem skulle vilja sitta nära dig då i konferensrummet? Flört 
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Jag har inte fått någon telefontid. Ska ringa Umeå när mensen kommer och den verkar vara på gång nu så snart får vi veta hur det blir med allt. Chansen att lyckas med våra frysisar var 25% enligt läkaren.

Vad synd att du inte fick tillbaka två embryon som du hoppats men ändå jättebra att det verkar vara ett "guldägg". Hoppas verkligen att det går vägen för er nu. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn

Kvinna32: Tungt med minus på testdagen.. Rynkar på näsan Även om man tjuvtestar negativt så hoppas man hela vägen fram till detta datum. Har ni funderat något på om det blir FET eller ny omgång? Jag hade nog provat ett frysförsök om jag haft så pass många embryon kvar i frysen när det var dags för privata försök.

Freja150 och Norris: Vad ledsamt att höra att ni bägge två fått blödningar! Rynkar på näsan Det är en jobbig period man går igenom vid ett misslyckat försök.. allt känns hopplöst. Det jag brukar försöka trösta mig med är att majoriteten blir gravida inom 3 försök. Min "räddare i nöden" är min man som varit hoppfull hela tiden trots att jag varit ett vrak och ibland tänkt tanken att ge upp. Men det är bara att kämpa vidare, vi SKA nå våran dröm allihopa.

Mirage: Jag får ont i magen när jag läser vad som hänt dig.. Rynkar på näsan Det känns så orättvist att du har gått igenom hela behandlingen och inte får göra någon återföring. Även om ni får nästa försök finansierat så måste det kännas tungt att behöva vänta till januari med nästa äggplock.

Jag kommer också få starta med en hög dos på nästa försök och sedan sänka om det visar sig vara för mycket. Hoppas att dom hittar rätt dos så att man inte blir överstimulerad istället. Vi blev många som inte fick fullfölja våra behandlingar denna gång.. jättetråkigt.

Stor kram till er tjejer, tänker på er. 

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Norris (testdag 9/10)
    * EEJ (testdag 22/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Villblifem: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Oj, fick du vänta en hel månad på att få en telefontid!? Förvånad Vad sa läkaren, får du börja på nästa cykel? Vad roligt att ni har fått två barn genom detta vis. Krävdes det många försök innan du blev gravid?

Petto83: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower} Lycka till med måndagens VUL, spännande!

EbbaGrön: Vad skönt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Stort grattis! Solig

vårt 2012: Härligt att du börjat med sprutorna. Nu är det inte långt kvar! Glad   
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Hur fungerar det när embryona är fryst på det sättet, måste dom tina upp minst 3 åt gången?

Hoppas ni får sätta igång inom en snar framtid. Jag frågade om jag fick börja denna cykel och det gick bra eftersom det bara blev ett ägg vid senaste stimuleringen. Annars hade jag fått vänta ytterligare en månad. Tiden går så långsamt när man väntar på nästa försök.
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Just det, två åt gången blir det ju. Jag och matematik! Skrattande Får du tillbaka båda två om bägge klarar upptiningen? Gissar att dom inte kasserar ett friskt embryo helt i onödan.

Petto83: Lycka till med återföringen imorgon, håller tummarna att allt går bra!

Villblifem: Det är svårt att inte oroa sig.. lättare sagt än gjort att försöka tänka på annat. Får upp hoppet när jag läser att du lyckades på 3:e och 4:e försöket. Är så orolig för att vi blir ett av dom paren som det aldrig tar sig för.

Jockelina
    : Välkommen till tråden och grattis till äggskörden! Solig Har ni barn sedan tidigare?

ingae: Vad roligt att du uppdaterar oss i tråden om hur det gått för er. Stort, stort grattis till graviditeten och lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Barreliten: Hur går det för dig, har du börjat med sprutorna?

Vårt2012 och Jenads: Går det bra med sprutandet? När ska ni göra VUL?

EEJ: Undrar också hur det går för dig. Hoppas på det bästa och att testen blir starkare allt eftersom.

Sofiali77: Så himla tråkigt att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Välkommen till oss! {#emotions_dlg.flower}

Tråkigt att det inte tog sig för er med hjälp av pergotime. Hoppas det går lika bra för dig som din vännina och flertalet av tjejerna i tråden som lyckades på första försöket! Glad

Och jag är imponerad av att du har följt oss sedan trådstarten, det börjar bli ganska många sidor nu! Skrattande

VackerBlomma: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower}

Vad spännande att du redan har börjat med sprayen. Går det bra eller har du fått några biverkningar?

Ja tänk vilken underbar jul det hade varit om vi fick en graviditet i julklapp.. Drömmer A79 kommer få en helt fantastisk jul.

Hinner inte skriva till er andra så det får bli imorgon istället. Ha en bra dag allihopa!
Svar på tråden IVF Umeå