• Mustikka

IVF Umeå

Norris: Kan ju både vara positivt och negativt att titta på videos och läsa mycket om äp. Jag skulle nog blivit mer orolig om jag innan hade sett alla "verktyg" de använde än jag var när jag låg där. Min man sa efteråt att jag hade tur som inte såg sprutan för den var inte litenFörvånad Och när man ligger där så har man fått lugnande så då är man inte så brydd. Men för att inte stressa upp dig för mycket innan var lite försiktig med vad för videos du tittar påFlört
  • Mustikka
    A79: Haha vilken knasig drömGlad Jag drömmer massor och allt känns så verkligt. Men har ännu inte drömt nåt om bebisenObestämd Bara äckliga drömmar om småkryp som klättrar på min kropp och jag vaknar i panik och verkligen tror att dom är därSkrikandes 
    Drömde en natt att jag inte längre fick bestämma över mig själv för att jag var gravid. Som om jag var ett barn på nytt som mina föräldrar och alla andra bestämde över. Helt knäppt.

Norris: Förstår att du är nyfiken, men nu är det inte så länge kvar tills kliniken öppnar och ni får börja med alltGlad
  • Mustikka

Jag är glad för nu har vi bokat tid för ett privat ULGlad Om två och en halv vecka, när jag är i vecka 13.
    Kan bara inte vänta till rutin ul för att se lilla pyret igen.

Tinzu:
    Så spännande men samtidigt förstår jag att du är lite förvirrad. Man har ju hört att det ska vara lättare att bli gravid efter ett missfall.

inväntande: Men gud va jobbigt att blöda!Förvånad Men underbart att liten lever och mår bra!Glad

A79: Nu är det väl inte så länge kvar till du ska på rutin ul? 

• Mustikka
    A79 skrev 2012-07-22 08:07:15 följande:
    Mustikka!

Jo, fredagen den 27:e...
    Väntan har varit & är fortfarande outhärdlig!!

Du är klok som bokat privat UL!! Flört

Hela min semester har jag vart ett nervvrak & imorrn ska jag tebax till jobbet Obestämd 
    slut på sem........Obestämd

Vilken vecka är du i nu?
    Så nu är det inte länge kvar, spännande! Förstår att du är ett nervvrak, men du har bättre nerver än mig som inte klarar av att vänta till rutin ulGlad 
    Vi var på inskrivning idag, allt såg bra ut och vårt rutin ul blir den 17 september. Eeevigheter dit!!
    Jag är i vecka 10+4 idagGlad
  • Mustikka

Min mage är också hård, och större har den blivitGravid Sen vet man ju inte om det mest är fettTungan ute Fick en liten chock när jag ställde mig på vågen hos BMObestämd

A79: Vad härligt att du känner den lilla röra sig!Glad Då behöver du inte oroa dig! Så skönt! Längtar tills jag kan känna min lilla{#emotions_dlg.flower}
    Vi har bestämt oss för att göra KUB, fick frågan av BM igår. Hon sa nåt om att vi kanske inte behöver betala eftersom vi gjort IVF, vi får se hur det blir.

Emilotta: Det var en sen tid du fick, är det för att de har fullt upp på MVC månne?
    Här va det snabba ryck med inskrivningen för att de hade så mycket att göra. Vi fick ett kortare besök än vad de brukar ha.
    Sen tyckte jag tiden till vårt rutin ul var sent, räknade att jag redan kommer vara i vecka 20 då. 

• Mustikka

Drömmen om ett barn: sköldkörteln kollar de innan IVF, men tror inte de kollar om man har någon vitsminbrist.

Chan2: du kan nog vänta med att hämta ut medicinen, huvudsaken är att du beställt allt så det finns där. Sen sa de på kliniken att om det skulle bli medicin över så ville de ha den.

Angående korta och långa metoden så vet jag inte så mycket, men tror att båda är lika bra. Vi körde långa och det gick på första försöket:)

• Mustikka
    Chan2 skrev 2012-07-27 08:34:12 följande:
    pinglan2012: Tack för dom peppande orden Glad

Jag håller fingrar och tår så att det ska gå bra för er nu till hösten vid ert FET.

Mustikka: Ja vi har som beslutat att ej hämta ut det förrens vi vet med säkerhet att vi behöver det, vilket jag är rätt säker på redan nu att vi kommer behöva men ändå... Dock så får vi se vad man gör med medicin som kan bli kvar, har ju dock betalt för den så varför ge tillbaka den? Skäms

Kul och skönt att det tog sig på första försöket det är ju drömmen att de ska gå så bra!
    Jag kom upp i högkostnadsskyddet eftersom jag fick hämta sprutor så många gånger, tror de menade att man kan ge det till dem om man inte betalat eller inte behöver det till en till omgång. Hon sa något om att de skickar medicinen till fattiga länder där de inte har råd med den. Så det är valfrittGlad
    A79 skrev 2012-07-27 14:33:34 följande:
    HjärtaIdag har jag varit på rutinultraljud!!!
    Vilken underbar syn att få se sin lilla röra & snurra på sig i magen!!
    Allt ser bra ut.. jag är bara så lycklig!!!!!!!
    18cm lång nu... me so happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
    Åh va underbart!!!Glad{#emotions_dlg.flower} Vilken lättnad det måste vara att se den lilla fara runtSolig Såg ni vilket kön? Eller vill ni vänta tills lillen kommer?
  • Mustikka
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    A79: Kan tänka mig att det känns helt overkligt! Vilken underbar jul ni kommer att få! Hjärta Spännande att se om bebisen kommer på julafton eller inte.. Drömmer

dumdummast: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} För oss tog det 3 månader från det att remissen från landstinget skickades till Umeå och fram tills dess att dom kontaktade oss. Det är inte så långa köer som tur är!

sommarbarn88: Då förstår jag. Hur går ni vidare om det visar sig att du har kromosomfelet, blir det någon annan sorts medicinering?

Nej, vad tungt att gå igenom behandlingen och så klarar sig inte äggen! Rynkar på näsan Så man kan bli överstimulerad trots att det inte blir så många ägg? Eller hade du många äggblåsor men få ägg? Blev du inlagd på lasarettet?

pinglan: "Hönan" är verkligen ett passande smeknamn efter den ENORMA äggskörden! Skrattande Ja, det känns jättebra att sommaren snart är slut och vi får chansen att kanske bli gravida. Hoppas det blir många Plus till hösten.

Mustikka och Emilotta: Hur mår ni nu? Solig
    Jag mår toppen!Solig Snart är semestern slut men jag bryr mig inte ett dugg, vill jobba så tiden går snabbare!Glad
    Nu är det inte länge kvar tills kliniken öppnar, så spännande det ska bli att följa er alla i höst!
    Hur känns det inför nästa försök?
  • Mustikka
    inväntande skrev 2012-08-01 16:30:00 följande:
    Jag kanske är "trög tänkt" men varför skulle dom skicka fertilitets medecin till fattiga länder? Det tror jag inte på.
    Det är vad de sa till mig. Vad de annars gör med medicinen har jag ingen aning om, och varför skulle de ljuga för mig?
Svar på tråden IVF Umeå