• Mustikka

IVF Umeå

Lyckligast i världen just nu!!Solig Såg ett starkt pickande hjärta och ett litet pyre som var hela 1,6 cm!Glad
    Så svårt att fatta att den lilla ligger i min mage!
    Dr. Solensten sa att jag var i Vecka 7+5, vul maskinen sa vecka 8+0. Kan vara för att lillen är ganska stor hihi.
    Fick en bild jag inte kan sluta stirra påSkrattande

• Mustikka
    A79 skrev 2012-07-03 11:51:33 följande:
    Åh underbart att höra!!!Skrattande
    Blev orolig för egen del dock då min bara var 1cm vecka 8!!
    Det är nog ingen fara, som jag förstått så kan det variera ganska mycket i storlek den här tiden. Jag tror de skulle sagt nåt på ditt vul om det skulle vara nåt konstigt.
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-03 12:51:10 följande:
    Jag har gått tillbaka och läst lite i början av tråden och funderar på hur det gått för några som var aktiva i början.. undrar om ni följer tråden ännu familjha och FaithHopeLove? Glad

LindaM: Hur har det gått för dig, blev det något plus? Du hade väl hela 10 stycken blastos i frysen också?

ingae: Nyfiken på hur gick det för dig, ni hade väl fått plus på alla försök? Blev det några blastos till frysen?

Smilla03: Hur gick det på din FET igår, blev det någon återföring? Hoppas verkligen det! Glad

Mustikka: Vad underbart att höra om ditt VUL, grattis! {#emotions_dlg.flower} Förstår att det måste vara svårt att slita blicken från bilden ni fått.. eran lilla bebis.. Solig

A79: Det är säkert bra symptom du har fått, betyder väl att livmodern växer? Skrattande

Har testdag på söndag men är helt säker på att mensen kommer idag. Började komma bruna flytningar igår som jag alltid får innan mens och idag jättestark mensvärk som jag endast får på mensens första dag. Men det är okej, har förberett mig på detta och grinat halva natten.
    Nej!! det får inte vara mensen! Rynkar på näsan Håller tummarna stenhårt att det inte är det!!!{#emotions_dlg.flower}
    Och visst fick du två embryon? Då kan det ju vara så att en av dem fastnar och den andra blöder bort, så hoppet är inte ute än!
  • Mustikka

Emilotta: Hur gick det på ditt vul!? Nyfiken:)

Drömmer om ett barn: usch för mensen:( kramar!

• Mustikka

Åh va härligt Emilotta!!:) viss känns det helt overkligt när man får se den lilla krabaten:)
    Jag ville också gå på ett till vul men han sa att det inte behövs, kanske borde varit lite mer på så man skulle fått;)
    Jag ringde mvc igår och fick en tid för inskrivning när jag är i vecka 11:)

• Mustikka

Inväntande: hur gick det på ditt första vul? Tänkte eftersom du ska på ett till.
    Jag vill så gärna också gå på ett till, orkar inte vänta till vecka 18-19 på nästa:/

• Mustikka

Härligt att allt gått bra trots blödningar! Nu kommer garanterat den andra lilla stanna när du sett hjärtat picka på:)

• Mustikka
    Norris skrev 2012-07-11 10:35:40 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här och frågar lite om det går bra Glad
    Hur snabbt fick ni komma igång efter ert första besök på kliniken?
    Vi har fått tid den 15:e aug för läkarbesök och samtal. När kan man köra igång med behandlingen då?
    Har personalen varit bra?
    Gick äggplocket bra, gjorde det ont? Vet ni om man får göra äggplocket under narkos?

Ojoj jag har massor med frågor och funderingar. Är sååå himla nervös för detta Obestämd
    Vi har försökt i 4,5 år och nu orkar jag inte vänta längre. Vill bara att allt ska gå snabbt!!
    Hur snabbt man får börja med allt beror vart i cykeln du ligger. Kör ni den långa metoden så börjar man på dag 21, och med den korta dag 1. Jag hade tur som var på dag 21 samma dag som vi hade besöketGlad så fick börja med spraya direkt när jag kom hem.
    Personalen är toppen!Glad
    Under äggplocket kände jag absolut inget. Vad jag vet så erbjuder de inte nedsövning om det är det du menar med narkos?
    Jag fick en lugnande tablett lite innan sen under själva plocket så sprutar de in ett morfinliknande preparat direkt i blodet. Jag blev lite yr och illamående när vi skulle hem, men det gick snabbt över.
  • Mustikka

Smilla: usch så tråkigt:( ja det är så orättvist att ni ska måsta betala nästa gång! När det ändå är embryon från gratisförsöket. Alla FET efter det borde vara gratis tycker man.

A79: Här går det bara bra!:) Är i vecka 9+3 idag. Inte så värst mycket illamående, mest vid vissa lukter och så. Värst är tröttheten! Tur man har semester nu! Får hoppas jag blivit piggare när den är över. Har även molvärk till och från.

Emilotta: så roligt att vi båda är i samma vecka:) När har du beräknad bf? Visst skulle du göra ett till vul?
    Vi funderar på ett till i vecka 12-13:)

• Mustikka

Norris: jag tror det är som drömmer om ett barn säger, att de som har regelbunden menscykel får göra den långa versionen med start på dag 21.

Svar på tråden IVF Umeå