• vårt 2012

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: testade första gången i måndags, hade ET onsdagen före. om man räknar med Et-dagen så var jag på rd6, då var det blankt.

Dessvärre är idet idag på rd11 också helt blankt inte de minsta tillstymmelse till de rätta strecket.

De gånger de inte har fäst har jag börjat blöda idag... så denna lördag blir nog lååång!!

• vårt 2012

Drömmer...: skickade för fort.. Oki men 6 på första är helt ok!! Jag har haft därikring å första vulet! Hoppas de går bra den här gången!!

Idag känns jag 97% säker på att de e kört även denna gång!

• vårt 2012
    Äppelkaka: Jag hoppas innerligen att det går bättre för er än för oss..
    Blödningen har försiktigt startat igår, å även idag blankt gravtest.. så det går åt helvete igen! Tillsaken hör att jag fick insatt 2 den här gången, eftersom vi gjort så många försök tidigare, det skulle öka chanserna å ändå går det inte..
    Jag vet verkligen inte vars jag ska ta vägen snart.

Är det ngn som vet säkert om de ingår ett frys i trepacket eller är de bara tre färsk försök?

• vårt 2012
    Äppelkaka skrev 2013-02-03 08:18:53 följande:

Nej vad drygt! Jag är ledsen för er skull, förstår att det inte är någon rolig dag idag Hur många försök har ni gjort nu? Vi har ju också fått tillbaka två och jag törs inte på riktigt tro att det kan fungera.
    Det här var vårt 4 försök, 3dje färsk försöket..

Undra om de absolut vill att det ska gå en mellan blödning, för FET?
    Ja menar det har ju inte fäst ngt..
    SKulle vilja prova med en blasto.. å nu har vi iaf 3 i frysen. 
  • vårt 2012
    Nektar: Tack för peppen :)  Först hoppades jag på det med, men idag formligen forsar det ut, så det känns inte troligt att något kan vara kvar..  har mailat kliniken angående att prova FET med blasto, då jag helst skulle vilja vila från sprutor och plockning, men inte från att försöka bli tre :)

Har ju tre blastosar i frysen å tänker att åtminstone 1 borde klara tiningen? 
  • vårt 2012

Äppelkaka! Jag hoppas !!!

Alla: Ni som har tinat blasto, hur många har ni fått tina upp?

• vårt 2012
    Äppelkaka: Så glad för er skull!!
     Jag fick svar av kliniken igår och pga av all hormon påverkan vill de ej sätta in i denna cykel utan vi får vänta till nästa..

Alla:
    Tack för svar om blasto tining!
    Jag är sugen på att prova FET nu, för å prova med en blasto, det har vi aldrig gjort tidigare utan endast satt in 2 dagars embryon, och jag tycker att plockningen har blivit värre å värre för varje gång, psykiskt, inte fysiskt.
    Vi har tre blasto frysta i var sitt strå, så jag tycker att nån borde klara upptiningen.

Tog ytterligare ett test igår RFSU som ska vara super känsligt, men det är blankt så nu ger jag upp med lutinus.
    Blöder otroliga mängder, så jag väljer att inte ta mer hormoner, utan fokusera på nästa om gång, men shit va långt det kändes till i mitten av mars!!!

• vårt 2012
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Nektar (FET 12/2) 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • vårt 2012
    Hej Allihopa!!  {#emotions_dlg.flower}
    Här har det hänt massor!
    Grattis till er som plussat!

Drömmen om ett barn: Äntligen din tur! Grattis!!

Själv har jag haft en paus efter sista misslyckade försöket, och väntar nu på mens för att få börja om igen.
    Denna gång med ett FET, jag orkar helt enkelt inte en hormon behandling just nu.
    Jag sätter mitt hopp på en av eskimåerna!

Ang. pris diskussionen, vi betalade 56.000 i september, så höjningen är 4000..

Sen ngt som de aldrig sa, men de stod i avtalet, blev vi varse om sist..
    Det ingår bara EN infrysning, sen kostar det 4000 per gång de fryser in ägg.
    Pang så kom det en räkning i brevlådan, man frågade aldrig om det innan man odlade vidare..
    Nu tror jag inte många skulle välja att inte frysa in, men va beredda på räkningen.

Tinzu: Ang AH. att skrapa hål i skalet på ägget, det gör de inte längre då man inte sett att det ökat några chanser/reslutat. det var iaf vad en av dr. sa till mig. :/
  • vårt 2012

Tinzu: Jo jag förstår din frustration, man är verkligen i deras händer, och vill så gärna att man ska få allt på en gång! 

Svar på tråden IVF Umeå