De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version
Jag kommer inte att ge upp att få hem barnen, 6 åringen talar redan om att hon vill vara 15 så hon får en vespa och kan köra hem till oss med lillebror bakpå, varje dag efter skolan. Sist sa hon också att killarna slutat hoppa på henne de bara slår. Vi krävde en utredning. Vi kommer att ha hem barnen på fredag och lördag. 2 Maj vill soc göra hembesök, de har ju en rättegång angående minskat umgänge. Tycker ni vi borde ringa polisen som vittne när vi släpper in dem, eftersom tydligen våra föräldrar inte duger. Borde man ha en psykiater närvarande. Det blir väl som förr att de konstaterar att huset är ett ohygieniskt kaos samt att jag är psyksjuk och osammanhängande saknar insikt är osammarbetsvillig mm. Huset är rent, hygieniskt, välinrett, nytvättade fönster, jag är lugn och sansad svarar på givna frågor som vanligt, vilka bevis borde vi ha tillhanda. Räcker bandinspelning och fotografier? Vi har barnteckningar på köksväggen anses det negativt och missprydande? Jag anser dem vara konstnärliga. Vi kommer att hänga upp gardiner i panoramafönstret, fast korta så man ser landskapet och rosenträdgården fast den är spretig såhärårs.