De RIKTIGA historierna bakom omhändertagande av barn (LVU), inte mammans version
Vi har haft ett underbart umgänge som vanligt, med våra barn på fredag och lördag. Treårige sonen sa empatiskt att han vill va här hemma med (mitt namn och min mans namn), Så skönt det känns, han kallar fosterföräldrarna för mamma och pappa ibland poängterar han namnet bara. Åt oss säger alla barnen mamma och pappa. Sexåriga dottern var jätteledsen och försökte övertyga oss om att hon alltid ska få vara hemma. Tvååriga dottern ville till min famn när min man tagit ut henne ur bilbarnstolen och lyfte över henne till fostermamman. Det som är på agendan är nu att soc. påstår att barnen inte får mat hos oss, vi får inte ringa dem längre och det ska också upp i rätten förutom överklagan till högsta domstolen och advokatens klagan om soc. tjänstefel. Jag kanske inte svarar på frågor så mycket men jag och min man älskar våra barn och har blivit väldigt kränkta av soc. i vår kommun. Vår familj är förstörd. Det här är värre än att gå igenom en skiljsmässa eller förlora hus och hem. Ifall ingen lagändring blir till stånd så kommer fortfarande föräldrar som sköter sig lika och om inte ibland bättre än andra föräldrar att få sina barn omhändertagna akut i slutändan efter alla lögner, snedvridningar, tolkningar, tecken, misstankar, åsikter. Plus alla 15 läkarbesök, alla terapisamtal med psykolog psykiatriker, barnpsyk, familjeterapeut osv. som man ska genomgå för att det ska hittas fel som soc kan bygga en höna av. Är det någon som räknat ut vad allt detta kostar under tre år? Det är skattepengar.
När man ser hur soc. bedömer att barnen har det bäst hos en far som våldtar sina barn och att barnen skickas hem till livsfarliga föräldrar eller inte blir omhändertagna eller ens skyddade från sina misshandlande föräldrar, där uppenbara skador inträffar jämt, bara det får mig att bli än mer villig att stötta de svaga, men aldrig har jag väl trott att man skulle få sådana lögner slängda i ansiktet från dem.