• MammaJennii

Mammahäng i Farsta området :)

Hej!

Jag är 24 år & är mammaledig med min dotter som är snart 8 månader!
    Vi är lite rastlösa på dagarna och vill träffas och fika, promenera & busa.
    Jag åker gärna på aktiviteter också tex babyrytmik, babydans m.m. Roligt!

Nån mer i närheten som är mammaledig? :]
  • Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)
  • anka22
    RobbansMamma skrev 2012-03-26 17:00:25 följande:
    Nu är Lill killen här =) Han föddes den 21mars kl 02.17 och vägde 2285gram och var 49cm lång. Nu är man hemma och Myser. Träffas gärna när allt har lugnat ner sig och man har kommit inn i rutinernaSkrattande
    Åh grattis! va mysigt =)
  • anka22
    MammaJennii skrev 2012-03-25 22:13:01 följande:
    10.30
    mitt i prinsens sov tid =/
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-26 20:29:56 följande:
    Åh grattis!!! :) vad roligt. Gick allting bra? Ja det tycker jag

Ja, allt gick jätte bra. Vart lite chockad att det gick så fort den här gången. Vi skrevs inn vid 23.40 och han kom 02.17. Fick krystävrkar 02.07 och han föddes 02.17 så han verkade vilja komma ut snabbtGlad. Tycker att det gjorde lite ondare den här gången med nummer tvåFlört speciellt värkarna, känndes som att man skulle svimma av med dom på slutet. Allting går bra nu, det är ammningen som går sådär. Han blir alldrig nöjd av min mjölk verkar det som kan amma i timmar, slutar med att jag måste ge en liten dos ersättning och efter de blir han jätte nöjd och sover som en stock. Svårt och veta om dom får i sig tillräckligt eller inte. Känner ju ändå att mjölken har börjat rinna av bra nu ialla fall.
  • MammaJennii

Härligt att höra att det gick bra. :) det löser sig nog med maten så länge han är nöjd är det bara att kämpa på. Har storebror träffat lillebror?

• RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-27 20:30:52 följande:
    Härligt att höra att det gick bra. :) det löser sig nog med maten så länge han är nöjd är det bara att kämpa på. Har storebror träffat lillebror?
    Ja, skönt att få det gjort nu, men känns konstigt utan magen. Han blir alldrig direkt nöjd av min mat verkar det som. Häromdagen kunde jag sitta och amma i flera timmar 2-3timmar i sträck, han somnade till ca 5minuter sen ville han ha bröstet igen. Så håller det på hela tiden. När jag rycker inn med lite ersättning till slut slocknar han och blir jätte nöjd. Frusterande och hopplöst blir det ibland. 
    Men ska verkligen inte försöka ge upp att amma, Det har ju äntligen börjat rinna till bra nu, så nu kanske han börjar bli nöjdare hoppas jag. 
    Ja, det har han och han verkar ta det jätte bra nu i början. Han kommer ofta förbi och frågar om han får känna på honom och lukta på honomGlad. Ibland känns det som att man glömmer bort det andra barnet när man har den lilla att ta hand om, så försöker leka med honom så mycket det går på kvällarna när lillen sover.  
  • MammaJennii

Okej ja det kan vara svårt i början.. Vad roligt att det går bra, bara man låter det stora barnet vara med på allt så brukar det gå bra :) jag känner så fortfarande att man hela tiden bär på lillan och måste hit och dit när stora tjejen vill leka. Men försöker verkligen att passa på när lillan sover eller att pappan tar henne så bara vi kan få lite egentid :)

• RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-28 16:34:40 följande:
    Okej ja det kan vara svårt i början.. Vad roligt att det går bra, bara man låter det stora barnet vara med på allt så brukar det gå bra :) jag känner så fortfarande att man hela tiden bär på lillan och måste hit och dit när stora tjejen vill leka. Men försöker verkligen att passa på när lillan sover eller att pappan tar henne så bara vi kan få lite egentid :)

Ja, skönt att han äter och sover bra nuGlad Hoppas att han slipper att få kolik bara. Nu börjar man komma inn i rutinerna, känns skönt. Första dagen man kom hem från BB kunde man inte göra någonting alls änn att hålla på med Bebisen. Killen fick då ta hand om all matlagning här hemma och lite städning och de, som man är van själv att ta hand omTungan ute. Men det gick bra ändå. Kännde mig som en riktig morsa som satt och tjatade, har du gjort de, du får göra de m.m.

Igår kväll vart Robin magsjuk, så han låg och spydde hela kvällen/nattenRynkar på näsan. Men änn så länge tycks resten av familjen ha klarat sig, så det känns skönt. Hoppas att ni får en trevlig helgGlad.  
  • MammaJennii

Du får passa på att njuta medans han gör sånt :) hehe stackars liten, ni får hålla er undan det är inte kul att vara sjuk när man har barn ursha

• RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-31 17:05:18 följande:
    Du får passa på att njuta medans han gör sånt :) hehe stackars liten, ni får hålla er undan det är inte kul att vara sjuk när man har barn ursha

Ja, jag får passa på och göra det tills man är tillbaka till Kvinnogörat ;) Ja, det är alldrig kul när dom blir magsjukaRynkar på näsan Men som tur var så verkade det bara hålla i sig på kvällen. Han var pigg dagen efter utan feber och kräkning.
Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)