Inlägg från: RobbansMamma |Visa alla inlägg
  • RobbansMamma

Mammahäng i Farsta området :)

Jag bor i Tumba, men det kanske funkar de med? har en son på nyss fyllda 3år och en liten pojke i magen som förväntas komma runt den 27e marsGlad

• RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-06 21:23:57 följande:
    Ja det är klart. Brukar vara hos svärmor i Tullinge lite då och då :)
    Vad mysigt med magen, den saknar jag :)
    Jag har en till dotter som är 2½ år

Okej vad skojSkrattande Känner knappt nån här runt sthlms området, då jag har bott i uppsala hela mitt liv och har alla mina kompisar med barn där. Ja, det är väldigt mysigt med magen, men jobbigt med alla jobbiga känningar i ryggen just nu och man knappt kan göra något. Kommer inn i v37 idag. Skönt att väntan snart är överGlad.

Vad kul att du har en Dotter som är ungefär i Robins ålderGlad.

Hur trivs du i Farsta då?     
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-06 21:39:04 följande:
    Ja jag fick jätte mycket foglossning i slutet och vi har 3 trappor upp utan hiss. Och släpa på en trotsig tös var inte kul alls..

Så förutom att vi inte har hiss så trappor, så trivs vi jätte bra, försöker byta till en lägenhet på BV eller med hiss här i farsta eller haninge, men alla är så oseriösa.

Hur tror du Storebror kommer reagera när lill*n kommer då? :)

Uch, vad jobbigt att ni inte har hiss, då kan jag förstå att det blir jobbigt, speciellt med 3 trappor uppRynkar på näsan Jag tycker det känns som dödens när man bara går upp en trappa nuförtiden.

Ja, det är inte lätt att vara höggravid med en trotsig unge. Speciellt när dom ska hålla på att slåss och bråka ibland.

Det ska bli väldigt spännande och se hur han kommer reagera när bebisen kommer ut. Det blir en pojke till. Men vet inte riktigt hur han tänker nu, han har inte frågat så mycket när lillebror ska komma, bara sagt att en bebis ska ligga "där" i barnvagnen vi har monterat upp och spjälsängenGlad  Hur reagerade din dotter när hennes syskon kom till världen?    
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-07 11:13:43 följande:
    Vad roligt :)
    Det gick väldigt bra, vi har blivit väldigt bortskämda.. hihi
    Vi lät henne hjälpa till med allt, hämta en blöja, ge henne nappen osv. det har gått så bra, hon är så stolt storasyster :)

Ja, Vad roligt att allt gick bra med det nya syskonetSkrattande Nu går jag bara hemma och längtar så otroligt mycket. Kommer inn i v38 nu på tisdag. Kan inte förstå att det bara är 2veckor kvarGlad men men, det kan ju vara 4veckor kvar i versta fall om man får oturFlört. Man går och inbillar sig att vattnet ska gå hela tiden just nu, eller så fort man får lite ont i magen så tror man att det är förvärkar som ska bli värkar. Men just nu är allt jätte spännande och se när det vill sätta igång. Gick du över med dina Graviditeter eller födde du tidigare innan BF?
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-12 10:33:42 följande:
    Det kommer gå jätte bra. Så spännande när det är så snart.
    Hon kom 3 dagar tidigare. Vi gick en jäätte lång promenad sen hem och vila sen iväg till mamma på middag då gick vattnet vid deras brevlåda :P

Vad skönt att du fick några dagar itidigare. Har knappt kännt några sammandragningar alls. Bara att det ilar till eller hugger till när barnets huvud trycker på där nere. Ja, ibland kan det gå snabbtFlört. Haft en bra Helg?
  • RobbansMamma
    anka22 skrev 2012-03-12 20:41:48 följande:
    Hej!
    Bor inte i Farsta utan Skogås men nära endå =) är oxå mamma ledig och träffar gärna andra att umgås med!
    Tycker om musik, shopping, skid/snowboard åkning, resa, jaa det mesta som är skoj!
    Brukar ni gå på öppna?

Vad kul =) Hur gammal är dit barn?
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-13 14:02:37 följande:
    ja helt okej, stora tjejen har varit sjuk och är det fortfarande :(
    Jag och bebis har varit på babysim :) Guud vad mysigt det är. Hon älskae det, låg och splattrade
    Du då?

Uch då, ja det är många sjuklingar just nu. Själv vart jag sjuk i söndags kväll med att jag började frossa, huvudvärk, dunder förskyld och hängig. Men nu har det blivit lite bättre ialla fall. Vad kul med Babysim, låter så mysigtSkrattande. Jag tänkte göra det med Första barnet men det vart alldrig av sen gick tiden så snabbt ibörjan sa man hann inte med att åka på babysim, men funderar på den här gången. Ihelgen har jag varit hoss min mamma i Uppsala och firat min 25års dag med att lite släkt kom och åt en massa gottGlad. Kommer därifrån, så har all min familj och vänner där. Flyttade hit till Tumba Januari-09. Så det har varit lite små segt att träffa lite nytt folk när man flyttar inn i en ny ort bara sådär.
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-13 15:38:34 följande:
    Grattis i efterskott :)
    Ursh då :(
    Extra jobbigt att vara sjuk när man är gravid..
    Dom stora barnen kan leka lite när lillen har kommit och ni har kommit i ordning  och vill ta er ut:)
    Tackar så mycket :) Har lite små ångest att man redan har kommit upp i 25års åldern. Vill inte bli Gammal! vill vara ung för evigtFlört. Synd att åren går så fort.

Ja gärna :) Farsta och Tumba ligger väll inte så långt ifrån varandra? Glad 
  • RobbansMamma
    anka22 skrev 2012-03-13 21:48:34 följande:
    min prins är 14 månader =)
    Vad roligt :) Härlig tid det där. Skrattande
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-14 17:58:31 följande:
    Nja kanske 20-30 min :)
    Det finns ju en liten gård med några djur i Tullinge som jag skulle vilja åka till. Har du varit där?

Har alldrig varit i Farsta förut faktisktTungan ute. Sthlm är så stort hehe. Skönast att åka kommunalt nånstans om man ska åka till nån ort jag alldrig har varit på förut. Blir så förvirrad om jag ska ta mig med bilen nånstans runt om i sthlm. Fasst det är väldigt skönt och ta sig nånstans med bilen om man ska åka iväg med båda ungarna sen.

Jaha, så dom har det? Hade jag ingen aning om faktiskt. Men vad kul om det är så. Det kanske är Rådsparken du menar i så fall? lite utanför tullinge? skulle vilja åka dit nån gång faktiskt. Dom har ju en 4h-gård nära mig som heter Hågelbyparken, väldigt mysigt där men inte så mycket djur att titta på.   
Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)