• MammaJennii

Mammahäng i Farsta området :)

Hej!

Jag är 24 år & är mammaledig med min dotter som är snart 8 månader!
    Vi är lite rastlösa på dagarna och vill träffas och fika, promenera & busa.
    Jag åker gärna på aktiviteter också tex babyrytmik, babydans m.m. Roligt!

Nån mer i närheten som är mammaledig? :]
  • Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)
  • Bambini

Hej! Jag är också mammaledig med min son på 2 månader och vi bor i farsta.  Det blir lite ensamt om dagrna:P Vart i farsta bor ni? / Jennie

• MammaJennii

Hej. Hehe jag heter Jenni :)
    Vi bor på brunskogsbacken, vart bor ni?
    Vad har ni för er på dagarna?

• Bambini

Vi bor på molkomsbacken! På dagarna blir det promenader försöker komma ut en gång om dagen om vädret tillåter. Tänkte prova gå till öppna förskolan och se hur det verkar! Längtar tills noel är 3 månader så man kan börja med babysim. :) Vad brukar ni göra?

• MammaJennii

Okej :)
    Dom jag har varit på har det inte varit så många på. Men det är väl olika olika dagar :P
    I farsta strand kyrka har dom babykonsert en gång i månaden, det är väldigt mysigt. En förskola har sångstund på onsdagar. Promenera och fika..

• RobbansMamma

Jag bor i Tumba, men det kanske funkar de med? har en son på nyss fyllda 3år och en liten pojke i magen som förväntas komma runt den 27e marsGlad

• Bambini

Babykonsert låter spännande! Vad har du annars för intressen?:)

• MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-06 21:16:52 följande:
    Jag bor i Tumba, men det kanske funkar de med? har en son på nyss fyllda 3år och en liten pojke i magen som förväntas komma runt den 27e marsGlad
    Ja det är klart. Brukar vara hos svärmor i Tullinge lite då och då :)
    Vad mysigt med magen, den saknar jag :)
    Jag har en till dotter som är 2½ år
  • MammaJennii
    Bambini skrev 2012-03-06 21:22:42 följande:
    Babykonsert låter spännande! Vad har du annars för intressen?:)
    Ja :) Det är den 14e om du vill följa med..
    Ska börja plugga till florist i augusti så blommor, inredning & musik :P
    Sen gillar jag att träna, ska börja springa när jag får råd med skor hehe
    Du då? :)
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-06 21:23:57 följande:
    Ja det är klart. Brukar vara hos svärmor i Tullinge lite då och då :)
    Vad mysigt med magen, den saknar jag :)
    Jag har en till dotter som är 2½ år

Okej vad skojSkrattande Känner knappt nån här runt sthlms området, då jag har bott i uppsala hela mitt liv och har alla mina kompisar med barn där. Ja, det är väldigt mysigt med magen, men jobbigt med alla jobbiga känningar i ryggen just nu och man knappt kan göra något. Kommer inn i v37 idag. Skönt att väntan snart är överGlad.

Vad kul att du har en Dotter som är ungefär i Robins ålderGlad.

Hur trivs du i Farsta då?     
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-06 21:34:03 följande:
    Okej vad skojSkrattande Känner knappt nån här runt sthlms området, då jag har bott i uppsala hela mitt liv och har alla mina kompisar med barn där. Ja, det är väldigt mysigt med magen, men jobbigt med alla jobbiga känningar i ryggen just nu och man knappt kan göra något. Kommer inn i v37 idag. Skönt att väntan snart är överGlad.

Vad kul att du har en Dotter som är ungefär i Robins ålderGlad.

Hur trivs du i Farsta då?     
    Ja jag fick jätte mycket foglossning i slutet och vi har 3 trappor upp utan hiss. Och släpa på en trotsig tös var inte kul alls..

Så förutom att vi inte har hiss så trappor, så trivs vi jätte bra, försöker byta till en lägenhet på BV eller med hiss här i farsta eller haninge, men alla är så oseriösa.

Hur tror du Storebror kommer reagera när lill*n kommer då? :)
Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)