• MammaJennii

Mammahäng i Farsta området :)

Hej!

Jag är 24 år & är mammaledig med min dotter som är snart 8 månader!
    Vi är lite rastlösa på dagarna och vill träffas och fika, promenera & busa.
    Jag åker gärna på aktiviteter också tex babyrytmik, babydans m.m. Roligt!

Nån mer i närheten som är mammaledig? :]
  • Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-13 14:02:37 följande:
    ja helt okej, stora tjejen har varit sjuk och är det fortfarande :(
    Jag och bebis har varit på babysim :) Guud vad mysigt det är. Hon älskae det, låg och splattrade
    Du då?

Uch då, ja det är många sjuklingar just nu. Själv vart jag sjuk i söndags kväll med att jag började frossa, huvudvärk, dunder förskyld och hängig. Men nu har det blivit lite bättre ialla fall. Vad kul med Babysim, låter så mysigtSkrattande. Jag tänkte göra det med Första barnet men det vart alldrig av sen gick tiden så snabbt ibörjan sa man hann inte med att åka på babysim, men funderar på den här gången. Ihelgen har jag varit hoss min mamma i Uppsala och firat min 25års dag med att lite släkt kom och åt en massa gottGlad. Kommer därifrån, så har all min familj och vänner där. Flyttade hit till Tumba Januari-09. Så det har varit lite små segt att träffa lite nytt folk när man flyttar inn i en ny ort bara sådär.
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-13 14:34:32 följande:
    Uch då, ja det är många sjuklingar just nu. Själv vart jag sjuk i söndags kväll med att jag började frossa, huvudvärk, dunder förskyld och hängig. Men nu har det blivit lite bättre ialla fall. Vad kul med Babysim, låter så mysigtSkrattande. Jag tänkte göra det med Första barnet men det vart alldrig av sen gick tiden så snabbt ibörjan sa man hann inte med att åka på babysim, men funderar på den här gången. Ihelgen har jag varit hoss min mamma i Uppsala och firat min 25års dag med att lite släkt kom och åt en massa gottGlad. Kommer därifrån, så har all min familj och vänner där. Flyttade hit till Tumba Januari-09. Så det har varit lite små segt att träffa lite nytt folk när man flyttar inn i en ny ort bara sådär.
    Grattis i efterskott :)
    Ursh då :(
    Extra jobbigt att vara sjuk när man är gravid..
    Dom stora barnen kan leka lite när lillen har kommit och ni har kommit i ordning  och vill ta er ut:)
  • anka22
    MammaJennii skrev 2012-03-12 21:55:46 följande:
    Hejsan!
    Vad roligt att du hittade ht.
    Dom jag har varit på har alla suttit i "grupper" och har varit ointresserade av att prata med nya människor.
    Vet du nått bra ställe? :)
    Jo jag håller med dig ang öppna, har vart på några stycken och känner igen det där, tyvärr.
    Men brukar vara på öppna i Trångsund, är trevligt där tycker jag Skrattande
  • anka22
    RobbansMamma skrev 2012-03-13 10:05:24 följande:
    Vad kul =) Hur gammal är dit barn?
    min prins är 14 månader =)
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-13 15:38:34 följande:
    Grattis i efterskott :)
    Ursh då :(
    Extra jobbigt att vara sjuk när man är gravid..
    Dom stora barnen kan leka lite när lillen har kommit och ni har kommit i ordning  och vill ta er ut:)
    Tackar så mycket :) Har lite små ångest att man redan har kommit upp i 25års åldern. Vill inte bli Gammal! vill vara ung för evigtFlört. Synd att åren går så fort.

Ja gärna :) Farsta och Tumba ligger väll inte så långt ifrån varandra? Glad 
  • RobbansMamma
    anka22 skrev 2012-03-13 21:48:34 följande:
    min prins är 14 månader =)
    Vad roligt :) Härlig tid det där. Skrattande
  • MammaJennii
    anka22 skrev 2012-03-13 21:48:01 följande:
    Jo jag håller med dig ang öppna, har vart på några stycken och känner igen det där, tyvärr.
    Men brukar vara på öppna i Trångsund, är trevligt där tycker jag Skrattande
    Okej ligger det nära pendeln? :)
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-14 09:08:58 följande:
    Tackar så mycket :) Har lite små ångest att man redan har kommit upp i 25års åldern. Vill inte bli Gammal! vill vara ung för evigtFlört. Synd att åren går så fort.

Ja gärna :) Farsta och Tumba ligger väll inte så långt ifrån varandra? Glad 
    Nja kanske 20-30 min :)
    Det finns ju en liten gård med några djur i Tullinge som jag skulle vilja åka till. Har du varit där?
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-14 17:58:31 följande:
    Nja kanske 20-30 min :)
    Det finns ju en liten gård med några djur i Tullinge som jag skulle vilja åka till. Har du varit där?

Har alldrig varit i Farsta förut faktisktTungan ute. Sthlm är så stort hehe. Skönast att åka kommunalt nånstans om man ska åka till nån ort jag alldrig har varit på förut. Blir så förvirrad om jag ska ta mig med bilen nånstans runt om i sthlm. Fasst det är väldigt skönt och ta sig nånstans med bilen om man ska åka iväg med båda ungarna sen.

Jaha, så dom har det? Hade jag ingen aning om faktiskt. Men vad kul om det är så. Det kanske är Rådsparken du menar i så fall? lite utanför tullinge? skulle vilja åka dit nån gång faktiskt. Dom har ju en 4h-gård nära mig som heter Hågelbyparken, väldigt mysigt där men inte så mycket djur att titta på.   
  • anka22
    MammaJennii skrev 2012-03-14 17:57:24 följande:
    Okej ligger det nära pendeln? :)
    Ja det ligger nära pendeln =)
    Brukar gå måndagar och onsdagar, är öppet på eftermiddagen då. Prinsen sover på förmiddagen..
    Kanske vill ses där nångång? eller någon annan stans?
Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)