• MammaJennii

Mammahäng i Farsta området :)

Hej!

Jag är 24 år & är mammaledig med min dotter som är snart 8 månader!
    Vi är lite rastlösa på dagarna och vill träffas och fika, promenera & busa.
    Jag åker gärna på aktiviteter också tex babyrytmik, babydans m.m. Roligt!

Nån mer i närheten som är mammaledig? :]
  • Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-15 08:28:53 följande:
    Har alldrig varit i Farsta förut faktisktTungan ute. Sthlm är så stort hehe. Skönast att åka kommunalt nånstans om man ska åka till nån ort jag alldrig har varit på förut. Blir så förvirrad om jag ska ta mig med bilen nånstans runt om i sthlm. Fasst det är väldigt skönt och ta sig nånstans med bilen om man ska åka iväg med båda ungarna sen.

Jaha, så dom har det? Hade jag ingen aning om faktiskt. Men vad kul om det är så. Det kanske är Rådsparken du menar i så fall? lite utanför tullinge? skulle vilja åka dit nån gång faktiskt. Dom har ju en 4h-gård nära mig som heter Hågelbyparken, väldigt mysigt där men inte så mycket djur att titta på.   
    Jag åker komunalt med barnen, det är skönt faktiskt, lilltjejen hatar att åka bil.
    Men det skulle underlätta extremt mycket med bil.
    Nej rådsparken ligger i Huddinge, det var inte det jag tänkte på.
    vad har dom för djur håågelby?
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-15 20:22:17 följande:
    Jag åker komunalt med barnen, det är skönt faktiskt, lilltjejen hatar att åka bil.
    Men det skulle underlätta extremt mycket med bil.
    Nej rådsparken ligger i Huddinge, det var inte det jag tänkte på.
    vad har dom för djur håågelby?

Jo vissa gånger är det de. Min son är väldigt lugn när jag kör bil. Han somnar nästan direkt eller så sitter han tyst som ett ljus och tittar på alla bilar och tycker det är så spännande.

Vad heter den gården i tullinge du tänker på?

I hågelbyparken så har dom får, getter, grisar, höns och tuppar, en stor damm med en massa ankor i och hästar.      
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-15 20:35:30 följande:
    Jo vissa gånger är det de. Min son är väldigt lugn när jag kör bil. Han somnar nästan direkt eller så sitter han tyst som ett ljus och tittar på alla bilar och tycker det är så spännande.

Vad heter den gården i tullinge du tänker på?

I hågelbyparken så har dom får, getter, grisar, höns och tuppar, en stor damm med en massa ankor i och hästar.      
    Det var den jag menade.
    Då hade dom iaf lite djur :)
    Är det krångligt att ta sig dit från pendeln?
  • MammaJennii
    anka22 skrev 2012-03-15 09:44:02 följande:
    Ja det ligger nära pendeln =)
    Brukar gå måndagar och onsdagar, är öppet på eftermiddagen då. Prinsen sover på förmiddagen..
    Kanske vill ses där nångång? eller någon annan stans?
    Okej, isåfall innan 15 för då hämtar jag stora tjejen :)
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-15 20:47:14 följande:
    Det var den jag menade.
    Då hade dom iaf lite djur :)
    Är det krångligt att ta sig dit från pendeln?
    Ja okejGladJa det är väldigt fint och mysigt där, sen har dom en stor lekpark med en massa roligt och radiostyrda bilar dom kan köra och en stor gräsplan man kan sitta och fika i.  Det är nog för långt att gå dit från pendeln, men det går nog buss dit från tumba station som stannar från stora vägen. Men vet inte vilket bussnummer det är.
  • MammaJennii
    RobbansMamma skrev 2012-03-16 13:20:07 följande:
    Ja okejGladJa det är väldigt fint och mysigt där, sen har dom en stor lekpark med en massa roligt och radiostyrda bilar dom kan köra och en stor gräsplan man kan sitta och fika i.  Det är nog för långt att gå dit från pendeln, men det går nog buss dit från tumba station som stannar från stora vägen. Men vet inte vilket bussnummer det är.
    Okej vad mysigt då måste vi dit snart :P
    När kommer bebisen?? :)
  • RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-18 19:12:19 följande:
    Okej vad mysigt då måste vi dit snart :P
    När kommer bebisen?? :)

Ja, jag är gärna på att göra något roligtSkrattande Härligt med vår snart också. Bebisen är beräknad att komma den 27e mars. Inte alls långt kvar nu, känns jätte spännande. Idag tror jag att en jätte liten bit av slemproppen gick, en liten gele klump tidigare i kväll när jag gick på toan. Hoppas att den vill Kika ut i veckan kanske?Skrattande
  • MammaJennii

Åh vad spännande :) ja det är jätte snart! Lycka till hoppas allt går bra.. Jag tror han kommer den 26e :p

• angelica1110

Jag bor i enskede är 24 år med min son på 5 månader! Jag kan gäran träffa upp lite andra morsor i närheten för lite lek och häng! :)

• RobbansMamma
    MammaJennii skrev 2012-03-18 22:29:51 följande:
    Åh vad spännande :) ja det är jätte snart! Lycka till hoppas allt går bra.. Jag tror han kommer den 26e :p
    Ja, Tack så mycket. Ja han kommer säkert nån dag innan BF eller några dagar efter. Jag gick över 4dagar med första barnet. Den versta mardrömmen är väll att gå över tiden så himla länge så man måste bli igångsatt till slut. Det vill jag inte vara med om, men har inget så att jag tänker just nu att han måste komma nu, rätt skönt att bara gå och njuta och vara hemma sissta tiden och innan 2-barns livet börjar. Slutade jobba sissta Februari, så bara bra att han väntar med att komma ut så man hinner njuta av att man har slutat jobba och samla kraft.
Svar på tråden Mammahäng i Farsta området :)