Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
Hej,
Jag har svarat i "inbox", ser att du skrivit till mig tidigare.
mvh/anemon1
Hej,
Jag har svarat i "inbox", ser att du skrivit till mig tidigare.
mvh/anemon1
Hej vänner,
det är jag - trådstartaren av denna grupp som tittar in. Ledsen att jag kom av mig med projektet stödgrupp i just Stockholm (bra att ni jobbar på i Göteborg:), men det var så svårt att få till tiden. Jag vet dock hur enormt viktigt det är att få prata med de som vet vad denna typ av relation innebär.
Jag läser med medkänsla era inlägg och vill säga att "bryta" det är enda vägen. Hur tufft det än är så är det det rätta i relationen med personer som har detta beteende mönster. Jag gissar också att många av er är vänliga, omsorgsfulla, samvetsgranna och omtänksamma människor, som levt i tron att "bara man anstränger sig tillräckligt i relationen så ...." .
Anledningen att jag gissar så är att det är ju denna typ av människor som är extra attraktiva för narcissister. Formbara, medgörliga. Alltså, inte väljer de en annan narcissist eller liknande (vilket jobb de skulle få...).
Så, glöm nu aldrig att ni är värda en kärleksfull relation i samspel med en annan "normal" person, det går att finna styrkan att välja bort en narcissist (trots deras djävulska metkrokar). När och om ni sedan är redo för en ny relation, så kommer det att bli bra (var försiktiga bara, antennerna ute, too good to be true är aldrig riktigt på riktigt...)
Kram/TS
Tror ni att en sådan person går att leva med om personen verkligen vill förändra sig?
Denna tråd gör mig väldigt nyfiken. Första tanken som kommer upp är varför vill man överhuvudtaget leva med en narcissistisk person om man inte på något sätt är beroende av personen??