FruSen skrev 2012-07-28 20:22:15 följande:
Jag hoppas verkligen på resultat redan nu efter första kuren pergo. Dottern är ju för tusan 3½ år nu... Hon hinner ju säkert bli minst 4½ innan hon blir storasyster. Min fasa är ju att det inte fungerar (att jag inte får nån äl) eller att jag får sexförbud pga för många mogna äggblåsor!!! Gah, vilken katastrof! Vill liksom inte kasta bort chansen att bli gravid om man säger så...
Ni som ätit pergotime förut, har ni fått några biverkningar? Jag känner mig nu lite extra lättirriterad och känslig, som vid pms, när jag äter primolut-nor. Tänkte om jag har något hemskt att vänta när jag börjar med pergotime
Det kommer säkert gå bra för dig. Jag kände/känner också lite panik för att man kanske väntat lite för länge med att börja försöka få syskon, speciellt eftersom vi visste att det kunde ta tid och det tog sån tid att få första barnet. Om allt går som det ska med graviditeten nu så kommer vår tjej hinna bli 3 år och 5 mån innan bebisen föds. Känns iofs inte så stor ålderskillnad och hon har hunnit bli blöjfri och förhoppningsvis lite mer sammarbetsvillig.
Jag har inte haft några jätte jobbiga biverkningar av Pergotime. Förra gången vi höll på hade jag svårt att sova, men då fungerade ju inte medicinen så jättebra. Den här gången sova jag bra, det jag kände var lite molvärk och så blev jag väldigt sugen på sex...vilket ju var bra!
Biverkningarna du har av Primolut-nor är ju helt normala, man får ju konstgjort det hormon som normalt produceras mellan ÄL och mens så det är ju samma som ger PMS och sånt.