• FruSen

Har PCO och planerar syskon.

Jo, jag fick lämna blodprov på cd 22.

Håller tummarna för att det är äl på gång för dig

saramandis skrev 2012-09-22 20:47:27 följande:
    Låter ju positivt, har också haft sympton nu flera dagar, får helt enkelt fortsätta testa

Frusen fick du göra ta något blodprov för att bekräfta att du hade haft ägglossning?  

• FruSen
    saramandis skrev 2012-09-26 19:55:06 följande:

Ringde kliniken i dag och frågade om de tyckte att jag skulle ta blodprovet, och de tyckte de inte att jag skulle göra, eftersom vi inte vet när jag haft ägglossning. Sen en annan nyhet är att äggblåsan var tydligen 19mm, inte 14mm, hade hört felGlad Vart tror ni har jag haft ägglossning?

Åh, håller tummarna!!!
    Det låter ju verkligen lovande!
    Jag hade ju en äggblåsa på 18 mm och fick äl 5 dagar senare.

• FruSen

Alltså... apropå alkohol....
    När man är gravid kan man ju drömma lite sjuka saker men det jag drömde inatt var nog det sjukaste jag varit med om !!!

Haha

För att fira denna nya efterlängtade graviditet drömde jag att jag korkade upp en flaska mousserat vin, hällde i mig denna och begav mig (körandes) till barnmorskan för gynundersökning (??). När jag väl var hos barnmorskan och undersökningen var över skulle jag fylla i papper om alkoholvanor.  När jag gjorde det insåg jag att jag just hällt i mig en flaska vin, dessutom kört bil till bm och blev liten nervös - eftersom jag ju skulle köra hem igen !!! (att inte köra var liksom inte på tapeten alls). Tänk så pinsamt det skulle vara om jag skulle råka åka fast för rattfylleri, särskilt med tanke på att dotterns kompis pappa ju är polis (på riktigt), vad skulle han tro om mig liksom !
    Sen insåg jag ju att det kanske inte var så bra att dricka när man är gravid (men godmorgon ?!)
    Sen vaknade jag tack och lov. Men förvirringen var enorm, jag trodde för en stund att jag faktiskt hade druckit den där vinaren.... Oj vilken lättnad det var när jag insåg att jag drömt!

• FruSen
    2010an skrev 2012-10-01 21:00:31 följande:
    Hej på er!

Har ätit min första kur provera och ska sen äta pergotime...men har inte fått mensen än och det var 9 dagar sen jag tog sista tabletten provera.. Känns som en dålig start att jag inte ens lyckas få mens...
     Någon mer som ätit Provera? När fick ni mensen?
    Hej och välkommen!

Jag har inte ätit Provera själv, däremot fick jag Primolut-Nor som ska vara ungefär detsamma som Provera som jag förstått det. Jag fick mens 3 dagar efter jag tog sista tabletten. Står det något om när mensen beräknas komma efter sista tablett?

• FruSen
    TheBlueOcean skrev 2012-10-02 15:28:33 följande:
    Har ni varit till läkaren och fick vi pergo utskrivet? NEJ!!
    Jag blir så jävla förbannad och inte ens en ny tid fick vi heller. så nu känns detabsolut inte som vi kommer kunna få ett barn till..... Han tycker jag ska gå ner till min idealvikt innan och varför fattar jag inte för en bekant till mig väger mer än mig och är dessutom kortare = högre BMI men henne skrev han ut pergo till flera gånger.... :/
    Nej, men gud så tråkigt!!!

• FruSen
    Emmmsan skrev 2012-10-05 06:54:25 följande:
    Jag plussade imorse!!!!!!! Gjorde forst ett test fran testlagret dar det kom upp ett svagt streck som jag inte visste hur jag skulle tolka. Hade som tur var ett clear blue hemma som jag rotade fram och testade (i samma urin) och det gav snabbt ett fint plus! Jag ar sa lycklig!!!! Tararna sprutade nar det dar fina plusset dok upp.
    Åh, GRATTIS Emmmsan!!!!!! 
    Solig{#emotions_dlg.flower} 
  • FruSen

Äter du enkeldos nu?

Jag märkte inte just något alls förutom att jag fick galet mycket mensvärk (kunde knappt gå upprätt) tors-fre-lör. Äl-test visade pos då och på söndagen var det negativt och mensvärken försvann. Borde ha haft äl under lördagen.

saramandis skrev 2012-10-10 20:46:45 följande:
    Fick min mens i Lördags och tog min första tablett av pergo i dag, känner lite illamående men inget som man inte kan stå ut med. Ska göra ett VUL på Tisdag så det blir spännande Hur har det varit för er när har ni börjat få symptom för ägglossning när ni ätit pergo?

• FruSen

Hej hej tjejer. Idag har jag varit på vul och allt såg fint ut
    Läkaren såg ett fint litet foster och dateringen 17 maj stämde ganska bra (jag hade då räknat efter äl).
    Och så vinkade han ul-staven och "men titta här, här ligger det en till! Men oj så roligt, det är ju två!"
    Det tog ett tag innan jag fattade något alls, men här är i alla fall våra två små fina, troligtvis tvåäggstvillingar, de har en bred skiljevägg mellan sig.

Ja... Jag hade aldrig trott det faktiskt.
    Vi har skojat om det hemma, maken och jag. Och jag mår ju så bra, trodde helt klart jag skulle må jättedåligt om jag väntade två.
    Nu är jag då i v8+6 och imorgon går jag alltså in i v 10!
    Nu blir det trots det inga mer besök på MVC eller så förräns RUL i v 17-18.
    Men i sista trimestern blir det lite tätare besök och något fler UL.

Jag är alldeles skakis. Helt skakis. Grät hysteriskt när jag kom hem och maken trodde ju det värsta. Han är oroväckande lugn och har nog inte tagit in det ännu
  • FruSen
    saramandis skrev 2012-10-16 20:23:52 följande:

Hoppas att de är någon kvar i den här tråden som kan svara på en fråga.

Har nu ätit enkeldos av pergo, var på VUL i dag, men det visade ingenting, ingen äggblåsa på gång Rynkar på näsan

Nu ska jag äta provera igen och prova dubbeldos. Hur har det varit för er, vilken dos har ni fått ägglossning på?     

Tindra och mirakel maker hur går det för er?

Vad tråkigt!
    Min äl blev ju förskjuten med Pergo och det är ju ganska vanligt. Men det syntes iaf att det var på g efter första kuren (enkeldos).
    Men kanske dubbeldos gör susen då, du har ju ändå ägglossat spontant tidigare så det borde ju gå med pergo!
    Ska du börja med provera på en gång ?
  • FruSen
    saramandis skrev 2012-10-17 22:09:47 följande:

Ska börja med provera på Söndag, känns bra att börja om igen och hoppas på att dubbeldos ska göra susenGlad

Har du/ni hunnit smälta beskedet om att ni ska ha tvillingar? Hur tar din man det?

Håller tummarna för dubbeldos då!!

Ja, alltså, det är fortfarande så surrealistiskt. Jag mår jättebra och nu är jag jättenojjig eftersom alla mina (ytterst få) symptom jag hade har nu försvunnit. Jag ser ju dock jättegravid ut och jag kommer nog inte kunna dölja det så länge till...
    Får inget mer ul förräns RUL i december... Ingen mer träff på mvc heller förräns v 20 vilket känns jättetråkigt.
    Ska ringa en annan mvc nu idag och höra vilka rutiner de har där. Hade gärna velat veta om de båda fortfarande lever så man slipper få besked på rul att det bar aär en tex..
    Jag vill ju så gärna att de båda ska stanna!!
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.