Har PCO och planerar syskon.
Jo, jag fick lämna blodprov på cd 22.
Håller tummarna för att det är äl på gång för dig
Frusen fick du göra ta något blodprov för att bekräfta att du hade haft ägglossning?
Jo, jag fick lämna blodprov på cd 22.
Håller tummarna för att det är äl på gång för dig
Ringde kliniken i dag och frågade om de tyckte att jag skulle ta blodprovet, och de tyckte de inte att jag skulle göra, eftersom vi inte vet när jag haft ägglossning. Sen en annan nyhet är att äggblåsan var tydligen 19mm, inte 14mm, hade hört fel Vart tror ni har jag haft ägglossning?
Alltså... apropå alkohol....
När man är gravid kan man ju drömma lite sjuka saker men det jag drömde inatt var nog det sjukaste jag varit med om !!!
Haha
För att fira denna nya efterlängtade graviditet drömde jag att jag korkade upp en flaska mousserat vin, hällde i mig denna och begav mig (körandes) till barnmorskan för gynundersökning (??). När jag väl var hos barnmorskan och undersökningen var över skulle jag fylla i papper om alkoholvanor. När jag gjorde det insåg jag att jag just hällt i mig en flaska vin, dessutom kört bil till bm och blev liten nervös - eftersom jag ju skulle köra hem igen !!! (att inte köra var liksom inte på tapeten alls). Tänk så pinsamt det skulle vara om jag skulle råka åka fast för rattfylleri, särskilt med tanke på att dotterns kompis pappa ju är polis (på riktigt), vad skulle han tro om mig liksom !
Sen insåg jag ju att det kanske inte var så bra att dricka när man är gravid (men godmorgon ?!)
Sen vaknade jag tack och lov. Men förvirringen var enorm, jag trodde för en stund att jag faktiskt hade druckit den där vinaren.... Oj vilken lättnad det var när jag insåg att jag drömt!
Äter du enkeldos nu?
Jag märkte inte just något alls förutom att jag fick galet mycket mensvärk (kunde knappt gå upprätt) tors-fre-lör. Äl-test visade pos då och på söndagen var det negativt och mensvärken försvann. Borde ha haft äl under lördagen.
Hej hej tjejer. Idag har jag varit på vul och allt såg fint ut
Läkaren såg ett fint litet foster och dateringen 17 maj stämde ganska bra (jag hade då räknat efter äl).
Och så vinkade han ul-staven och "men titta här, här ligger det en till! Men oj så roligt, det är ju två!"
Det tog ett tag innan jag fattade något alls, men här är i alla fall våra två små fina, troligtvis tvåäggstvillingar, de har en bred skiljevägg mellan sig.
Hoppas att de är någon kvar i den här tråden som kan svara på en fråga.
Har nu ätit enkeldos av pergo, var på VUL i dag, men det visade ingenting, ingen äggblåsa på gång
Nu ska jag äta provera igen och prova dubbeldos. Hur har det varit för er, vilken dos har ni fått ägglossning på?
Tindra och mirakel maker hur går det för er?