Har PCO och planerar syskon.
Hej tjejer, kan jag hoppa in här? har småföljt tråden lite sedan ett par veckor.
Fick idag bekräftat att jag har PCOS och har fått primolut-nor och pergotime.
Jag vet dock inte om jag ska börja ta primolut direkt...?
Gjorde ett vul 13/7 och då syntes en äggblåsa som var ca 18 mm. Så troligtvis har jag haft ägglossning nu då. Men ska jag invänta vanlig mens/bim (när jag nu ska ha det?) eller ska jag börja ta på en gång. Vi har ju legat i endel nu då eftersom jag troligtvis haft äl... Vill ju inte ta nått om jag mot förmodan skulle ha blivit gravid!
Lite kort bakgrund om mig då. Har i princip alltid ätit p-piller sedan jag träffade min man (träffades när jag var 17). Mensen har dock aldrig varit regelbunden de perioder jag inte ätit p-piller men det är helt normalt enligt de jag kontaktat... Suck. När jag slutade med p-piller plussade jag på en gång. Vi har alltså en underbar treårig tjej (född april -09) och sedan mars -11 har jag varit utan p-piller då vi vill ha syskon.
Jag har grubblat lite på varför det inte tagit sig, jag har misstänkt pco ett bra tag nu och nu äntligen fick jag det bekräftat, både genom ultraljud men också genom provtagning. Känns jätteskönt att få ett ansikte på problemet så att säga. samtidigt känner jag mig ledsen.
Känns skönt att också få hjälp, kanske det kan bli syskon tillslut.
Hade verkligen inte väntat detta, blev ju som sagt gravid på en gång förra gången så jag borde ju kunna bli gravid spontant...