saramandis skrev 2012-09-18 20:49:18 följande:
Tack för ditt stöd Treasures!
Ja det blev verkligen en full träff, har ju haft så oregelbunden mens så det är svårt att säga vilken dag det är, men sen jag börjat äta provera så har jag haft en cykel på 40 dagar, och då ska jag ha ägglossning den
20:e, känns inte helt otänkbart att de ska stämma
Ska ta ägglossningstest varje dag nu, började i dag, men negativt, men ska pröva i morgon bitti istället. vilken tid på dygnet brukar du ta testet? Änvänder nu clearblue digitalt, de rekommenderade det, dyrt men om de ger resultat så är det värt det
Annars brukar jag använda testlagret. Läkare vi träffade hette Jenny, super bra och trevlig, var inte diskutioner hon skrev ut pergo direkt, hon påpekade dock min vikt, och jag vet ju att jag har några kilo att jobba på där
Känns bra att de finns alternativ om det inte fungerar denna gång, så ska jag börja med provera och enkeldos pergo.Ska även ta ett blodprov en vecka efter positivt ägglossningstest som ska visa om jag haft ägglossning eller inte.
Hur går det för dig , växer magen? Har du någon bild?
CB-digital är helt klart de bästa...jag körde med stickor och när de började visa på att ÄL var på G så dubbelkollade jag med de digitala. De visade inte positivt förrän det gått ett par dagar med det jag tyckte var mkt starka teststreck på stickorna. Hoppas så att du får en glad gubbe inom nån dag nu!
Då var det inte samma läkare som vi hade, hon var också super, men jag tror att hon inte skulle vara där i höst. Blir du inte gravid nu men har haft ÄL så kanske du slipper ta Provera för att få blödning och kan börja med Pergotime direkt och förhoppningsvis få lite kortare cykel då. Kommer du göra VUL om det blir så att du måste ta Pergotime för att se hur äggblåsorna växer eller blir det blodprov då med?
För mig går det fortsatt bra, magen ser nu gravid ut och inte bara fet. Har ännu inte fotat nåt men ska be maken om hjälp med det snart. Gick in i v 14 idag och är ganska säker på att jag kände lite sprattel från skrutten tidigare ikväll...kändes bekant från förra graviditeten och absolut inte som valigt magkurr eller gaser. Nu har jag även börjat berätta för fler på jobbet då det snart inte går att dölja magen trots pösiga arbetskläder ;)