Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

FruSen - Jag tog dem på morgonen, fick inga biverkningar den här gången men vet att när vi höll på sist så fick jag svårt att sova så då tänkte jag att det kanske skulle bli värre om jag tog dem på kvällen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Saramandis - man brukar behöva ringa redan när de öppnar 07.30 för att få en tid då de ringer upp. Tindra. Jag ser också nåt, hoppas och håller tummarna i morgon!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Vad tråkigt Tindra, men ta nu och kontakta privatkliniken ha ska du se att du blir gravid i ett huj! Saramandis - du närmar dig BIM nu va? Hur känns det? Meja - har du fått nån mens än? Hur ser planen ut framöver om den inte dyker upp eller du plussar sent? Miracle maker - hur går det för dig?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Meja - tog du blodprov för att bekräfta ÄL eller vad baserar läkaren det på? Du gjorde väl inget VUL? Hoppas bara du testat för tidigt iaf och att det snart blir ett plus! Det går bra för mig. Har hållit mig från att ta fler gravtest även om det kliar i fingrarna för att få se om det fortfarande visar svagare eller om det blev nåt knas med testet jag tog i måndags. Ska på nytt VUL på onsdag för att se så cystan minskar i stirlek och förhoppningsvis få se att allt fortfarande är bra med bebisen. Kissar som en tok och är tröttare än tröttast, men mår annars bra. Första illamåendet kom idag då vi var i en ladugård för att titta på får, fy tusan vad det stank så jag fick gå ut och ta några djupa andetag. Imorgon börjar jag jobba igen efter sex veckors ledighet, hoppas få bevara vpr hemlighet till efter onsdag. Jobbar med radioaktivitet ibland så jag hoppas,jag slipper de sysslorna de första dagarna nu.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

saramandis - Det låter ju väldigt lovande, håller tummarna stenhårt!

miracle maker - Fy vad tråkigt att det inte fungerar nu då det gick så lätt för er med första barnet. Förstår precis hur du känner men ge inte upp. Du kan ju höra med läkaren om Metformin, jag tror att det är det som har gjort susen för mig, jag ägglossade ju tom ganska regelbundet av mig själv.

Emmmsan - Håller tummarna för dig med, och som du skriver när man så sällan får mens av sig själv så blir man ju jätteglad bara den kommer nån gång. Om inte så har ni ju en plan på hur ni ska gå vidare.

FruSen - Skönt att du slipper biverkningar, hoppas det funkar på en gång för dig nu!     

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    Meja2011 skrev 2012-08-12 20:40:57 följande:
    Gjorde först VUL, då sa läkaren och pekade på skärmen, "detta strecket du ser bevisar att du haft äl", hade en tjock och fin slemhinna, Men hon kunde inte säga om jag var i en tidig graviditet eller inte. Fick då även ta blodprov som påvisade detta osså, man kollade även hcg som låg på 5. Ja men i sånna fall har äl inträffat senare, för nu är jag 11 dagar efter vad jag trodde var äl, då borde det verkligen ha visat ngt nu=/

MEn det molar och har sig i magen, brösten spänner och på kvällarna är jag svullen om magen. Men inget plus=/

Åhh jag förstår dig, håller tummarna för dig. Du ska se att allt är bra=) JA usch denna trötthet;) hehe. O illamående är inget roligt=/ Oj efter 6 veckor, ja då har du haft lite små ångest idag då kanske;) Ja då får vi hoppas att du slipper det, jobbar du på ngt kärnkraftvärk?  
    Ja men då måste du ju ha haft ÄL, hur länge sedan var det du gjorde VUL:et  nu då? Hoppas det visar sig vara det ena eller det andra vilken dag som helst nu då.

Jag jobbar faktiskt "bara" på sjukhuset, men vi gör en undersökning där vi ger patienterna en radioaktivisotop för att mäta deras njurfunktion. Det känns lite gruvsamt idag eller det är först ikväll jag har haft tid att tänka på det. Packa iorning lillans väska till förskolan, allt var ju hemma nu under sommarlovet, packa sin egen väska mm. 
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    miracle maker skrev 2012-08-13 17:00:01 följande:
    Treasures, vad otäckt med din cysta. Tror de att den kommer försvinna av sig själv? Hoppas det går bra på onsdag och härligt att få se lilla pyret igen iallafall!
    Har du ätit Metformin konstant eller hur fungerar det? Jag vet ju om att jag har ganska svajigt blodsocker så det kunde säkert vara en god idé. Funderar fortfarande på att göra ett seriöst försök med lchf också. Jag vet bara inte om det är viktigast att få upp vikten ett par kilo eller strypa kolhydraterna? Både och, antar jag, om det nu går ihop.

Det känns inte så farligt med cystan, på lökaren vi träffade förra veckan lät det som att det var ganska vanligt och att den här inte alls var speciellt stor. Men jag vill såklart att den ska minska och försvinna fortast möjligt, blir orolig då det gör ont, ibland mer ibland mindre. Känns ganska nervöst för morgondagen nu, skönt nog har vi tid redan 8.00 så antingen blir det en superdag eller så blir det en sorgedag.

Jag har ätit metformin sedan november 2010, med uppehåll för när jag var gravid i december/januari, men började om samma dag som skrapningen gjorts. Märkte dock snabbt skillnad då jag började få kortare och kortare cykler allt eftersom under det året som gick. Man ska ju inte ta dem då man är gravid, så jag slutade så fort jag plussat. Jag har alldeles för dålig karaktär för att fixa LCHF, så medicin har varit toppen för mig även om det säkert är bättre om man slipper den.
    saramandis skrev 2012-08-14 18:47:09 följande:

Vad roligt, så då blir det kalas i helgen för er också =)
    Vi ska också ha kalas i helgen, jag fyllde år igår och blir firad av våra familjer på lördag! Bästa presenten igår var att våra grannars efterlängtade lille son kom till världen.
    saramandis skrev 2012-08-14 18:52:56 följande:
    Kunde inte hålla mi från att test, gjorde att test i dag som så klart var negativt, vad annars =( Just nu känns de hopplöst. Ska väl testa igen på Torsdag. Ánnars blir det väl ett 9:onde försök. Har ringt IVF-kliniken nu några dagar, men de finns inga tider, säger bara en telefonröst, har mailat också, så jag hoppas de hör av sig snart =)
    Vad tråkigt med minus, men så länge som du inte fått nån mens så behöver det ju inte vara kört. Har du legat på och ringt så fort de öppnat, dvs 07.30? Jag vet att då jag provade ringa senare en gång så var tiderna slut. Det kan ta lite tid att få svar på mail, men det är ju ett bra alternativ iaf.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

saramandis - Helt rätt inställning, då gjorde ju Proveran nån nytta iaf så du fick en normal cykel. Vad konstigt att det inte funnits tider då du ringt så tidigt. Jo det är rådgivning man ska välja. Sen får du en tid då de ringer upp, hoppas det funkar med ditt jobb iaf.
    Och tack för grattis och lycka till! 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Det gick bara bra idag med! Skrutten har växt som den ska, vi såg ett tydligt hjärta som pickade på och cystan har minskat med c:a två tredjedelar. Nu behöver det inte kollas mer utan förhoppningsvis får vi se ett friskt barn på RUL om c:a 10 veckor. Idag känns allt så bra så nu ska jag verkligen börja njuta av den här graviditeten!

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.