Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Har PCO och planerar syskon.

FruSen skrev 2012-09-03 13:10:38 följande:
    Läkaren ringde nyss och meddelade att proverna tydde på att jag haft äl. 1 eller 2 ägg bör jag ha släppt sa han och ingen blödning ännu. Nu är jag på dag 29 i cykeln, ska man avvakta ytterligare med att testa i och med äl var rätt sen? Tror jag hade äl på dag 18 eller 19.

Åh vad roligt! Grattis till ÄL iaf...hoppas få gratulera till ett fint plus om några dagar med. Jag skulle nog vänta nån dag till, blir så besviken av minus och det är ju inte säkert att det visar nåt än, även om chansen är ganska stor att det gör det om du är gravid. Håller tummarna!
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

FruSen - Det är ju hur tydligt som helt! Supergrattis till er!!!! Jag hade inte heller några uttalade symtom innan jag plussade, ont i bröstvårtorna, mer uttalat än innan mens var det som fick mig att testa dagen innan BIM.

Miracle maker - Så himla trist. Att "bara" ta gestagen känns ju lite som ett steg tillbaka kan jag tycka. Om Pergotime inte fungerar brukar man ju gåvidare med hormonsprutor, men samtidigt känns det inte som att du fått prova Pergotime tillräckligt än. En paus och att ta det där gestagenet så du får blöda ut ordentligt och kanske den äggblåsan som var för stor försvinner mha det och sedan prova dubbeldos Pergotime med VUL. Hejjar än en gång för Metformin, för mig fungerade det ju så när vi kämpade för att få vår dotter. Enbart Pergotime gav inget resultat inte ens med trippeldos, men med Metformin började det hända grejer....fast det krävdes trippeldos ändå. Kollades ju aldrig med VUL då så jag vet ju inte hur det såg ut därinne, men blodproven visade ju att ingen ÄL skett och så. Hoppas det blir nån ordning på det där, det är ju ganska svårt att komma med motförslag till vad läkaren säger, men om du vågar kan du ju prova iaf.

Saramandis - Snart ringer de....jag lovar och vipas kommer du vara gravid!   

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

FruSen - ha ha, vad rolig du är! Angående flytningar som både du och Meja beskriver så hade jag också mkt sånna när jag nyplussat, väldigt geléiga. Kan fortfarande ha det vid enstaka toabesök. Hur gick det att ringa idag? Får du komma och göra nåt VUL om några veckor?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Emmmsan - hoppas det funkar på en gång för dig med nu! Jag tog ju visserligen dubbeldos på en gång men det funkade ju på första försöket iaf.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Miracle maker - jag vet precis vad du menar. Har du nåt inplanerat återbesök snart eller? Hoppas ni kommer överens om nåt bra så ni kommer vidare iaf.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Skriver från mobilen, därav så många inlägg. Gillar inte då allt kommer i ett stycke vilket det gör för mig. I morgon går vi in i v 13, och jag läste att då har missfallsrisken minskat med 65% puh. Har inte börjat ta några magbilder än, första graviditeten fotade vi varje vecka från v 5, ha ha. Men när vi tagit nån bild kanske jag lägger upp dn här så ni får se lilla kulan.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Saramandis - va bra att de hörde av sig så pass snabbt ändå. Vi behövde inte göra nån utredning hos dem, sannolikt för att vi utreddes i Skellefteå då vi försökte få vårt första barn. Vi hade bifogat resultatet från den utredningen så de fick se vad som gjorts då. Sen hade vi ju knappt ett halvår innan blivit gravida spontant så i och med det visste de ju att min mans simmare sannolikt fortfarande var ok. Kan hålla med dig att det känns lite onödigt att ta om proverna, de borde ju kunna få reda på resultaten från dem. Fråga på om du funderar på mer.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Saramandis - Skrev du nåt om vad ni önskade för typ av hjälp då ni skickade in hälsoformulären? Jag skrev typ en A4:a om vad vi gått igenom innan och vad vi hade för önskemål nu då vi kontaktat dem. Men att ta om blodproven så de är aktuella kan ju iofs vara bra. Och att din man får lämna ett spermieprov innan de stoppar i dig mediciner är ju också klokt även om det med största sannolikhet inte är nåt fel på dem.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

FruSen - så var det flr mig sist med, blev nekad VUL både av de som behandlat mig och KK här i stan. Vi vände oss då privat. Likadant var det i vintras när jag småblödde och var orolig, vi fick gå privat....fick sedan tjata mig till en tid då jag redan fått dommen för att få komma och hjälp med att ta bort det som inte kom ut av sig själv. Berättade för läkaren att det värsta var att behöva tjata sig till hjälp då man redan var helt förkrossad och svag så hon skrev i min journal att vid en ny graviditet skulle jag få komma vid besvär el oro och det gick ju bra den här gången. Hade eg tänkt vänta och gå privat när de öppnade, men då fick jag ju ont och deb där cystan så jag fick ju komma till KK iaf.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures
    saramandis skrev 2012-09-10 22:05:29 följande:

Vad tråkigt att man ska behöva tjata om att få hjälp efter att man gått igenom en sådan jobbig sak.

Ja jag skrev vad vi ville ha hjälp med, och vad vi ville ha hjälp med. Men de var ju en sjuksköterska jag pratade med och de är ju läkaren som ska av avgöra vd man ska få för hjälp. Men får man bestämma mycket själv hur man ska lägga upp det? Tyckte du sa det tidigare? Kan de neka när man betalar för privat hjälp?

Jag vet inte om man kan säga att man får bestämma mkt själv....de säger väl vad de tycker verkar vara bäst för varje enskilt par. För oss så föreslog läkaren precis det jag hade hoppats på eftersom vi gått igenom allt det här innan och det fungerade då. Men jag tycker ju ändå att man borde har lite mer att säga till om eftersom man betalar för allt själv, men kan man inte komma överens så kan man ju välja att inte ta deras hjälp. Egentligen kan man ju tycka att ni borde få komma på ett vanligt läkarbesök först à 500:- och där diskutera med läkaren hur ni ska behandlas/utredas innan man drar igång en stor utredning som kostar jättemkt. Vi blev ju kallade till ett läkarbesök och där bestämdes hur vi skulle gå vidare på kliniken.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.