Har PCO och planerar syskon.
Hej, kände mig så hemma i den här tråden så jag skaffade en användare för att kunna skriva. Det kändes nästan som att läsa om mig själv ibland.
Jag fick min diagnos PCOS i juni 2010 blott 18 år. Jag och min dåvarande pojkvän (nu man) ville så gärna ha barn men läkaren som jag träffade sa att jag skulle inprincip ha 0 % chans att bli gravid själv om blodproverna bekräftade PCOS:en, vilket de gjorde. Det förstörde mig totalt. Jag hade sett mig själv i framtiden som mamma till flera barn och nu kanske det inte skulle gå utan kostnader och psykiskt "krångel". Så direkt när vi fick det beskedet bestämde vi oss för att sluta med skydd så vi så snabbt som möjligt skulle få hjälp (ett år måste man ha försökt här uppe om man vill ha hjälp via sjukhuset).
Jag hade haft njursten i juni/juli och skulle på en njurröntgen för att kolla att den hade passerat ut som den skulle och då fick man absolut inte vara gravid så för säkerhets skull gjorde jag ett graviditetstest den 12 aug, Gissa min chock när det visade 2 streck. Graviditeten fortsatte och tv veckor efter BF fick vi den 2 maj 2011 vår efterlängtade bebis som visade sig vara en liten Tindra.
Nu vill vi skaffa ett syskon till henne och min mens har varit helt åt skogen sen förlossningen så jag har gått på provera i 4 månader och ska vara utan den 2 månader nu för att se om mensen hoppar i rätt spår. Vi kommer försöka bli gravida tills i oktober när vi kan få hjälp och förhoppningsvis kommer det ett streck till innan det.
Hur har det gått för er andra?
Styrkekramar till er!!