Inlägg från: TheBlueOcean |Visa alla inlägg
  • TheBlueOcean

Har PCO och planerar syskon.

FruSen skrev 2012-09-10 12:21:39 följande:
    Du har inte gjort något mer test?

Nej har inga och vårt Internet fungerar inte så jag kan köpa via nätet heller. Apoteket är så dyrt.
  • TheBlueOcean

här var testet negativt igår.. orkade inte vänta på de jag beställt så köpte på apoteket. nu får tiden gå fort fram till den 2 oktober tycker jag!!!!

• TheBlueOcean

Har ni varit till läkaren och fick vi pergo utskrivet? NEJ!!
    Jag blir så jävla förbannad och inte ens en ny tid fick vi heller. så nu känns detabsolut inte som vi kommer kunna få ett barn till..... Han tycker jag ska gå ner till min idealvikt innan och varför fattar jag inte för en bekant till mig väger mer än mig och är dessutom kortare = högre BMI men henne skrev han ut pergo till flera gånger.... :/

• TheBlueOcean
    saramandis skrev 2012-10-02 16:45:15 följande:
    Vad tråkigt

Vad har du för BMI? Är det via landstiget eller privat du går?

jag vet inte riktigt vad min bmi ligger på men jag gick ju upp nästan 30 kilo med dottern och har inte lyckats gå ner allt det. Jag går privat.
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2012-10-05 17:48:14 följande:

GRATTIS Emmsan Glad Vad roligt, är då glad för din skull, kan förstå att de kom en samma känslor, hur länge hade ni försökt?

Jag tog ett test i morse, som var negativt, men vet ju inte när BMI är, eftersom ägglossningstestet aldrig visade positivt? Men jag tror inte att de blev något den här Månaden, hade inte förväntat mig det, men blev så klart beskiken ändå. Men har ju fått pergo nu, så det är bara att ta ny tagGlad

Har alla plussat i den här tråden nu eller?? 

Inte jag och det lär jag inte göra på ett tag heller
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2012-10-16 20:23:52 följande:

Hoppas att de är någon kvar i den här tråden som kan svara på en fråga.

Har nu ätit enkeldos av pergo, var på VUL i dag, men det visade ingenting, ingen äggblåsa på gång Rynkar på näsan

Nu ska jag äta provera igen och prova dubbeldos. Hur har det varit för er, vilken dos har ni fått ägglossning på?     

Tindra och mirakel maker hur går det för er?

Ingen framgång här direkt. förutom att jag lyckats gå ner minst 1 kilo första veckan med medicinen jag fick för skörldkörteln. Ska maila dem någon dag tror jag men samtidiigt är jag rädd för att göra de arg eller så genom att ifrågasätta hans beslut så han vägrar ännu mer sen :/
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2012-10-21 21:28:44 följande:

Vad bra att vikten går åt rätt håll i alla fall, kämpa på man kan ju alltid prova att ringa igen och ifrågasätta måste man ju fåGlad Har du ätit pergo med första barnet? Eller blev det spontant?

Det gick spontant på andra försöket så nu känns det som vi "straffas" för att det gick så enkelt sist....
  • TheBlueOcean
    saramandis skrev 2012-10-26 20:12:07 följande:

Ha samma här, det funkade på första försöket, känns jobbigt nu att behöva kämpa så för tvåan, men man har ju i alla fall ett barn, man får väl vara glad för det. Men känns jobbigt när alla andra runt om en skaffar syskon och då kommer ju frågan upp, "ska inte ni ha ett syskon snart?"

Hur går det för dig? Har du ringt än? 

Frågan har bara kommit upp från mina småsyskon (10 och 15) de tycker det är kul med små barn som de är moster till. Alla på makens sida tycker vi ska vänta och på min sida vet de om problemen vi har. Det gör de iof på makens sida också men när vi berättade att vi skulle till läkaren för att få hjälp så fick vi "ska ni verkligen skaffa fler barn redan nu?" som respons... känns inte så kul..
  • TheBlueOcean
    Nca skrev 2012-11-05 15:09:24 följande:

Skulle vilja ställa en fråga till er som äter/ätit pergotime.
    Jag ska påbörja min första kur om fem dagar, men jag har inte fått någon tid till VUL som många tycks få utan läkaren sa att jag skulle göra ett blodprov på cykeldag 21. Någon som vet varför inte jag får VUL? 

Har du PCO? I så fall har jag ingen aning om varför.. Kanske ska ringa och fråga?
  • TheBlueOcean

Jag tog mod till mig och skickade ett mail till läkaren efter många om och men och ifrågasatte varför vi inte fick hjälp. Det mailet skickade jag igår (tisdag) och de ringde idag (onsdag) såklart... hade ju glömt telefonen hemma just den dagen.. men de ringde igen lite senare och då kunde mannen svara och de ville att jag skulle ringa i morgon för att få svar på mina frågor. NERVÖS!!!

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.