Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (L) skrev 2012-08-09 18:17:06 följande:
    Jag kan ju lugnt säga att åren inte har varit snälla mot mr. Cooper, fan va han ser ut men rösten är fortfarande helt grym. Han körde på stenhårt och det kom en hel del gamla goingar. Intressant att se att Aftonbladet sågar honom och GT tycker han gjorde det fantastiskt... Smaken är som baken Glad.

Men så är det ju..En Göteborgare försökte övertyga mig att åka till Liseberg..visade en undersökning om det bästa tivoli..gjort av GT..vadå helt opartiskt?! Tungan ute
  • Anonym (men)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:05:36 följande:
    Fast... ni har ju rätt synd att han inte förstår att han förstör för sig själv. Men han är nog inte en jättevan dejtare, han har varit tillsammans med samma tjej i 13år, sen har han varit singel i ett år och haft ett "förhållande" på en månad.Det är dock han som gjort slut med båda. Näe nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra... fick ett morgonsms där det står att han tänker jättemycket på mig. Gör jag mig själv en björntjänst om jag går på middagen då tro... och Papito du känns inte så neutral

Äsch..vad är det för fel nu då att säga att man gillar någon? Känner inte du samma,fine! Säg det då. Men är han trevlig,så kan det väl vara "värt" en andra träff?

De som ska hålla på och hacka på hnm..är bara avis och bittra;) "grabbar tag i"? mysigt..lät som du inte var något att ha alls. Det var som en dejt jag hade(han inga barn,jag har barn) och när han sa till en tjej att han var intresserad av mig..skulle den tjejen "men ah,måste du ta någon ingen annan vill ha,som har barn och allt"..vadå,lite bitter att inte bli "vald".

• Anonym (men)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-28 08:39:37 följande:
    Håller med, klar desperationsvarning där! Att bli så possesive, i brist på bättre uttryck, redan så med en gång, inget bra tecken... jag hade dragit öronen åt mig iaf! Såvida jag inte varit fullständigt förblindad av hennes skönhet... haha  =)

"Råkade" ut för ett skumt fenomen igår. Är ju som sagt inte någon rutinerad nätdejtare egentligen, så andra kanske varit med om samma sak, vad vet jag? Berättade ju tidigare om dejten som varade över helgen som var. Jag har ju haft kontakt med några andra, riktigt trevlig kvinnor samtidigt, men som jag inte hunnit så långt i kontakten att vi faktiskt bestämt datum för träff eller så. Som den dumärliga (?) människa jag är, så fick mitt samvete mig att berätta för dem (via mail då) att jag träffat någon i helgen som jag sannolikt kommer att träffa igen. Och nu då till det riktigt oväntade, iaf för min del - fick helt andra reaktioner än jag förväntat mig! Trodde de antingen skulle ignorera mig totalt eller åtminstone bli sura och på sin höjd skicka ett bittert "lycka till då" eller något sådant. Men icke - det blev motsatt effekt, wtf?? De var alla oerhört vänliga och önskade mig all lycka till, dessutom - en ville absolut träffas ändå, så jag inte riskerade att "välja fel"... inga problem att jag redan dejtat/dejtar någon annan så länge det inte är allvar där än alltså. Den andra ville att jag utan att tveka skulle höra av mig om det inte blev någon fortsättning så småningom med nuvarande dejt.... och den tredje - shit... hon drog på något djävulskt! Jättesnäll och lyckönskande, men menade med all önskvärt eftertryck att hon bara ska "ha" mig först innan jag bestämmer hur jag ska göra... om hon så bara ska ge mig en lunchdejt jag aldrig glömmer... haha - vad fan svarar man på sådant!?

Jag är sjukt smickrad och förmodligen planetens mest lättsmickrade efter år av "bristande uppmärksamhet" i mitt tidigare förhållande, men seriöst - vad hade ni andra gjort i min situation? Jag har varit helt ärlig med alla och förklarat att jag inte vill såra någon - så något dåligt samvete har jag inte än som det är, men känner att jag drabbats av "överflödets förbannelse" eller något och att det lätt kan gå överstyr och gå åt h-e om jag inte skärper mig.

Sorry för ego inlägg här nu, men jag behöver input känner jag!
    Vi skulle vara ärliga i denna tråden va?
    Och jag tycker kanske du dejtar loss hur mycket som helst och låånga dejter. Alla blir nog smickrade av det och tycker det är trevligt(oftast) även om det inte klickar massor..och så kan de iaf tänka sig en dejt till..Jag tycker det verkar lite väl. Visst,vill man bara dejta och ha lite kul. Men ska man träffa någon att leva med..såå..njae. Sedan att "alla" får samma behandling..låånga dejter och komma hem till dig..hur kul är det för den som blir tsms med dig sedan? Inget speciellt alls liksom.

Och om vi nu ska snacka att folk är för på..som i b fall. Men han var ju beredd att satsa på henne..1 person. Och så blir du smickrad när dessa tjejer skiter i att du är intresserad av någon annan och ändå vill träffas. Och nu funderar du på att ev göra det? Hur intresserad var du då egentligen av den första tjejen,när du ens funderar? Och vill man ha en partner som inte bryr sig om i fall man dejtar/har en tjej redan? :)

Såå...alla är ju olika såklart. Men du kan ju inte hacka ner på någon och sedan tycka det är ok,när ngn gör lika mot dig? Den tjejen är ju i sånt fall desperat(när hon måste stöta på dig och "ha" dig,innan du är riktigt fast med första tjejen"       
  • Anonym (men)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 08:39:51 följande:
    Papito: Det var faktiskt inte så snällt sagt av dig, grabbar tag i det han kan få? du hade nog förstått honom bättre om du hade träffat mig IRL

Det blir ju lika här.."guuud,vad läcker jag är" :P Så så håller väl de flesta på..söker uppmärksamhet.
     Hehe,menar inget illa..men om du är lite smickrad..så ska du ju gå på det..om det känns bra. När man upplever att folk är för på..är man ju oftast inte intresserad? Är man lite småförtjust,blir man ju bara glad? Och jag tycker man märker skillnad..någon som verkligen menar det(kanske någon som kommit ur ett långt förhållande och blir helt tossig..än en som dejtar massor och bara "kan de rätta orden och smickret")
  • Anonym (men)

Det beror väl helt på vad för människa man är och vad för person man vill träffa/leva ihop med.

Drar ett exempel..jag har en bra kompis..som hade dejtat en kille i 5 v. Var väldigt intresserad av hnm,tyckte han var rar,trevlig etc etc. Men man vet fortfarande inte vad man står så i början eller om han dejtar andra etc. Iaf..min kompis åker utomlands..fortfarande lite "småkär"..utomlands hånglar hon med en kille(hennes försvar,hade "lovat det",om jag kom ner igen(de var där förra året också) och har haft kontakt på FB) DET är ju en helt annan moralkaka det med..men iaf...

Jag blir bara "va? men du dejtar ju ----- och är lite småkär?" Så hade min dejt gjort så,hade det varit tack och hej. Även fast man inte vet om man är ihop eller inte. Det är inte en sån människa jag söker. Nu vågar ju självklart inte min kompis berätta detta,för denna killen skulle antagligen dra då. Och vågar man inte berätta,då är det väl fel?

Men jag berättade detta för 2 kompisar...men helt olika reaktion. Den ena(lite som jag) Usch! Hur funkar hon liksom?! Nä,hon skulle gå bort då!        

• Anonym (men)

Ops..fortsättning..

Den andre "usch,det var ju dumt..gör inte om det bara"..

Så det är såå olika hur folk reagerar och funkar. För mig dör respekten och jag har svårt att se att det inte skulle göra sig påmind då och då. Och kan man göra en sån grej..så vad näst liksom?     

• Anonym (men)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-28 09:32:41 följande:
    Hmm... ligger mycket i det du säger. Jag kanske är lite farblind? Säger ju att jag inte är någon rutinerad nätdejtare! Jag är inte van vid denna typ av uppmärskamhet och hurmycket jag än gillar det, så är det samtidgt lite obekvämt...

Fast jag har aldrig dejtat flera åt gången, och skulle jag träffa någon av dem andra jag nämnt här så har jag tydligt lagt ner dejtandet med den första. Så är det och så kommer jag fortsätta. Tror inte de skiter i att jag träffar/träffat någon, men så länge vi själva inte träffats irl och det än så länge inte är allvar med någon annan så tycker de nog att premisserna fortfarande är acceptabla. De har väl samma "dilemma" som jag egentligen, att vi faktiskt klickat riktigt bra i mail, chat etc, men att man inte kan veta förrän man setts irl också.

Fan... det är svårt det här! Jag önskar jag kunde känna med en gång vem som skulle vara rätt för mig. Jag vill verkligen träffa DEN tjejen, är inget annat än en one girl guy, tro inte annat.

Tack för input, uppskattas! =)

Och alla får inte exakt samma behandling... =) Även om det kanske låter så.
    Jag hoppade ju av nätet lite av den anledningen..obekväm uppmärksamhet. Och många är ju jättetrevliga..men jag kan ju inte bara dejta loss. Och har jag träffat någon som jag pratar och umgås med..då kan jag inte bara ta en till..en till. Man vill ju inte heller säga "kan du vänta ett tag" och sedan komma tbx,när dejten inte funkade..som ett andrahandsval. Och skulle inte vilja ha den kille iaf,som valde att vänta :S hehe,taskigt va?

Och jag vill också ha" booom"..inget "jo,men han är trevlig"..för det är kossorna också Glad

• Anonym (men)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:54:51 följande:

Jag skojade faktiskt bara. Men jag vet att jag är en väldigt bra person och det är inte alltid lätt att hitta i dagens samhälle, det är min uppfattning iaf. Och det är inte uppmärksamhet jag är ute efter...jag vill bara träffa en person och att den personen ska vara rätt. Tycker ju inte ens om att dejta så att jag ändå gör det förstår jag inte ens själv jag trivs kanske alldeles för bra med att vara själv... och när jag känner att någon vill träffas för ofta då tycker jag det blir lite jobbigt. Kanske därför jag ändå trivdes rätt bra när jag hade mitt distansförhållande, för då får man tid för sig själv också
    Men du har rätt är man småförtjust så blir man ju bara glad. Det är väl det jag känner mig lite nere av att det bara inte kunde få vara helt rätt och lätt den här gången heller.

Anonym(singelpappan) förlåt det är inte säkert det är så...det är klart de vill behålla dig om de upptäckt att du är ett riktigt kap och då får man kämpa lite för det. 

Jag fattade att du skämtade såklart! Men jag menar själva grejen..någonstans VILL man ju ha uppmärksamheten..och man vill att de bara ska vilja äta upp en,när de ser en. Men inte att de säger det..direkt iaf Skrattande

Är man bra och jätteläcker..behöver man inte säga det..det kommer ju märkasGlad Lika med folk som skryter om sina barn..då tänker jag "vad behöver de bevisa,hehe".  
  • Anonym (men)

Hehe..jag tänker lite såhär..är de dööläckra..så är det allt de har blivit bedömda efter..och inte alls behövt jobbat med sin personlighet..Generellt nu alltså. Och de går ju bort Glad

Därför är det svårt med bild,även för oss tjejer då. Man blir bedömd..och sedan har man kanske hjärna med..det hade vissa kanske inte räknat medSolig   

• Anonym (men)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-28 10:29:53 följande:
    För att inte tala om att de inte hade räknat med att man har en åsikt OCH hjärna! Då är man ute på hal is direkt.
    Hehe,ja precis..Glad
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!