Inlägg från: Alexiandra |Visa alla inlägg
  • Alexiandra

Ärliga nätdejtingstråden!

Den var väl bra. Är väl eg bara just en 'översikt' som behövs, just sådär ålder, ort, ev barn och så.

Och eftersom du gjorde en så sure, då gör jag en med då ;)

34 år, bor mellan Gävle och Uppsala, inga barn och det blir inga heller (kan inte), däremot inga problem att träffa någon som redan har barn. Bara det inte vill skaffas några fler så. Jobbar skift i vården, är enligt tillförlitliga källor både smart, rolig och ser bra ut. Det sista reserverar jag mig emot dock.
    Har hästar och hund, så fritidsintressena är ganska givna.

Har tyvärr rätt höga krav, och avskyr att kallprata via mail, det måste finnas substans, djup och framförallt en dialog som går framåt. Älskar att leka med ord, och man måste attrahera min hjärna för att ha en chans att attrahera i övrigt - men båda delarna måste finnas.

Finns på pannkakan och på e-kontakt men med ett nick som inte är samma som här =)

• Alexiandra

Jag har i princip 'noll koll' på folk i tråden, ens om de är män eller kvinnor, så nä jag har inte bestämt mig för att 'någon här' inte kan matcha mig.

Däremot, jag vill inte ha något distansförhållande. Så din bostadsord direktdiskvalificerar dig, tyvärr..

Så - du får höra av dig igen när barnen flugit ut och du tänker flytta uppåt? ;P

• Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-26 07:07:53 följande:
    Så 90% av killar ser inte kolka ut? Inte konstigt att så många helt normala killar aldrig får till det när alla tänker som dig. Som kille vill man ju tro att tjejer bryr sig om annat än enbart utseende.
    Självklart bryr man sig om annat än enbart utseende. Men utseendet spelar roll - allt annat är en fet lögn.

BÅDA utsida och insida måste attrahera, och attraherar inte utsidan spelar det ingen roll hur fin insidan är - och omvänt.
  • Alexiandra
    Papito skrev 2012-06-26 02:35:17 följande:
    Oj, ska vi vänta tills barnen är utflugna får vi hämta ett par stolar...det lär ta tid, haha.

Nej, jag är inte heller den som är sugen på distansförhållanden, förstår inte hur folk orkar i längden.
    Men det är lättare att flytta hästarna och hundarna än barnen, finns hö här också.

Vilken otur du har, när du äntligen träffar någon som kan vara en potentiell partner...faller det på avståndet. Vilken osis! Inte lika illa för mig, jag har ju min enorma charm och humor så det löser sig alltid...
    Jo, visst går det att flytta (även om det ska mycket till om jag ska flytta till Västkusten ;)) - men vägen dit är långt från enkel. Eller, den är faktiskt för mig omöjlig. Pga praktiska skäl (dvs det är inte bara 'vill inte ha distansförhållande').

Just då jag har hästar, skiftjobb osv. Så det går att ses så extremt lite hos 'honom' om han bor på distans, en helg i månaden. Det är för mig inte tillräckligt för att bygga upp något som känns 'tillräckligt' att bedömma en ev hopflytt på. Lite moment 22 tyvärr.. =/
  • Alexiandra
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-26 21:49:48 följande:
    Ja, alltid hittar du någon som inte har krav på personligheten...
  • Alexiandra
    Anonym (men) skrev 2012-06-27 19:45:25 följande:
    Tycker nog alla varit fräscha och luktat gott iaf:) Men jag kanske drar såna till mig;) Nä,jag tror inte man hänger 3-4år på en dejtingsida för att man är för kräsen. Då har man andra problem.
    Nyfiken vad du lägger in under "andra problem"?

Sen tror jag iofs att man visst kan hänga på en dejtingsida i X år för man är för kräsen. Om man trivs som singel, inte ser något självändamål med att hitta någon bara för att inte vara singel och är väldigt kräsen, kanske på något som majoriteten inte uppfyller, då kan nog åren gå?

Jag t ex har inga problem med att vara singel, jag behöver inte 'någon' för att fylla något i mitt liv, utan det är 'guldkanten' snarare. Jag ÄR dessutom kräsen både mentalt och rent fysiskt (eller, så jäkla kräsen är jag kanske inte fysiskt, men jag har svårt för män utan hår på huvudet/som är tunnhåriga/som är rakade på huvudet. Gissa vad det gör med utbudet när männen passerat 35 - 40 *s*).

Sen kan jag inte få barn (vill inte heller), och där åker alla män som vill ha framtida barn. Och så har jag en hyfsat 'snäv' geografisk begränsning. Eller den är inte snäv eg (den är 10 mil), men man måste avverka 6 - 7 av de milen innan man hittar befolkning typ alls ;)

Så, 'han' ska bo i stad X eller Y alt dess omedelbara närhet, ha haft tur i genlotteriet och håret kvar, inte vilja ha barn, och så måste han vara smart, rolig, inte pälsdjursallergiker, kunna uttrycka sig i skrift och - ja ni hör ju själv ;)
  • Alexiandra
    Anonym (MP HP VW) skrev 2012-06-27 19:18:35 följande:
    Men snälla, jag kan väl ändå inte se eller känna lukten av en profilbild (ansikte) genom datorskärmen att personen tänker komma med skitigt hår och luktar matos på dejten? Nu ställer du lite höga krav på mig, tycker jag :)

Självklart räknar jag med att h*n kommer ren och fräsch och åtminstone har duschat/tvättat håret och har rena kläder på sig inför en dejt?

Ingen höjdare heller är det att möta någon som öppnar dörren i mysbyxor och en uttänjd t-shirt som hänger som en trasa. 

Eftersom jag själv alltid gör mig fin inför en dejt och klär upp mig lagom mycket.  Cool  
    Jag har heller aldrig någonsin råkar ut för en dejt som är 'ofräsch' som du beskriver. Någonsin. Under alla år.
  • Alexiandra
    Anonym (men) skrev 2012-06-27 20:27:57 följande:
    Att man tycker man är såå jävla snygg..när man kanske inte är det. Eller det kan man ju vara..men att man hela tiden ska ha den snyggaste. Om du förstår?

Har man inga problem med att vara singel,fine. Men då kanske man inte ska regga sig. Jag gjorde det..sedan kom jag på att jag inte letade efter något just nu. Var nöjd som det var.  
    Fast om någon vill ha "den snyggaste" - då ÄR man ju kräsen? ;)

Varför ska man inte regga sig för att man inte har problem med att vara singel - man kan ju vilja hitta den där som skulle få en att överge singelskapet t ex? Eller som mig, inte behöva någon - men gärna vilja dela livet/tillvaron med någon. Dock inte 'vem som helst'.
  • Alexiandra
    Anonym (21) skrev 2012-06-28 10:34:45 följande:
    Orkar ni andra svara på alla mail ni får? Jag har svarat på ganska få, det är så många som trillar in och ytlig som man är svarar man bara på dom som ser bra ut/verkar intressanta... Man kanske borde ge fler en chans?
    Nej, jag svarar bara på de intressanta. Mycket för att så många män har svårt ta ett nej, så skickar man ett tack men nej tack är risken det blir en oändlig diskussion och/eller en förolämpad man som respons.

Sen kan man ju säkerligen missa en del som är lite blyga eller inte så bra i just skriftform när man 'bara' svarar på de 'omedelbart intressanta'. Men så länge jag har sådana så det räcker så känner jag inte att jag behöver för egen del försöka 'ge de andra en chans att i längden visa sig intressanta'
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-30 17:24:42 följande:
    Alltså jag är nybörjare på det här med nätdejting... provade en gång förra hösten och träffade en kille och bli kär. Han var en riktigt snygging och det slog gnistor mellan oss.. tog nyligen slut för det visade sig att han var ett pucko.

Tänkte testa en gång till även om jag tycker det är riktigt jobbigt att träffa människor man inte känner alls. Finns en kille som verkar ha ett djup som jag gillar men han är inte i närheten lika snygg som mitt ex. Hoppas ändå det ska finnas kemi när vi träffas.
     Det jag tänkte fråga er är, första gången ni träffar en dejt kramar om den personen då eller tar ni i hand? vad är mest naturligt att göra?   
    Jag kramas om jag inte läser av att personen inte vill det. Ta i hand känns så stelt, trots att jag INTE är den som kramar annat än nära vänner som hälsning annars.
  • Alexiandra
    Papito skrev 2012-07-03 14:36:14 följande:
    Har också det "problemet", gillar inte grejen med att dejta flera på en gång, känns som att man inte ger sig själv eller dejten chansen...man är hela tiden på väg...Lite som i övrigt i dag, man har alltid mobil och dator uppkopplat så man är aldrig hundra procent närvarande. Låter som en gammal gubbe, haha..men menar det inte så. Menar mer att det hela tiden finns alternativ och då ger man sig inte tid att utforska det som verkligen finns framför en i stunden, det är för lätt att bara välja nästa grej/dejt.

Detta säger jag rent generellt, menar inte att alla gör så (bäst att klargöra innan alla arga svar ramlar in)

Jaha, var bor du (men) då?
    Jag ser det ur en helt annan synvinkel.

Jag 'faller' inte speciellt lätt, och brukar ta minst tre dejter på mig för att kunna säga mer än om jag vill träffa personen igen.

TYp, jag är på dejt, det är trevligt och känns bra. Men där är det inte mer än vad jag skulle känna om jag haft en trevlig kväll med en kompis. Jag känner ju inte ens personen. Däremot kommer jag att tycka att jag hade trevligt och ses gärna igen. Det betyder INGENTING mer än just det.

Ses man igen och nästa dejt käns lika, ja då blir det "jag hade trevligt och ses gärna igen". Sen någonstans mellan dejt 3 - 5 så då kommer jag endera känna att "det här är verkligen bara trevligt, men det finns inget mer/kommer inte bli något mer" eller så kommer jag att känna att "Jag är verkligen intresserad av att lära känna den här människan mer, dessutom är jag fysiskt attraherad och vill provhångla ;)".

När/om jag nått det senast beskrivna steget, DÅ dejtar jag exklusivt bara en (den) personen. Innan kan jag dejta flera. Det sänker inte oddsen för någon, tvärtom troligen - då alla ägg inte ligger i samma korg och det inte blir så mycket 'är HAN 'den rätte'-bedömning' i det utan mer ett 'de är trevliga och vi får se hur det blir'. Samtliga inblandade får nog en mer ärlig chans då faktiskt.
  • Alexiandra

Jag ser faktiskt ingen skillnad/nedgång sommar jmf med vinter.

Dessvärre tycks det inte gå varken bättre eller sämre beroende på årstid heller. Kaaan ju ev bero på att JAG är densamma året om ;)

• Alexiandra
    Opcode skrev 2012-07-12 20:14:03 följande:
    Ja jag svarar också direkt om någon skriver, men jag har märkt att många läser och svarar långt senare. Man får lite känslan av att man är "reserv" då.
    Eller så har folk ett liv i övrigt, kollar/läser från mobilen, och svarar i lugn och ro från en dator? Fast gäller det 4 - 5 dagar så ja då är det nog mer 'reserv' än något annat..
  • Alexiandra
    Anonym (b) skrev 2012-07-15 16:16:56 följande:
    Varför faller jag bara för killar 50-60 mil bort!!! blir tokig på mig själv att jag gör om samma misstag.
    För att det redan från början är mindre insats, mindre risk osv.
  • Alexiandra

Roligt att det rör på sig i tråden! =)

Jag har lagt nätdejtandet på is i princip ett tag, in och kollar ibland men det ska vara någon väldigt speciell för att jag inte bara ska gå in, kolla, radera.

Däremot har jag spontanraggar lite ute i verkliga livet. Inte i kön på ICA men nära nog. Vi får väl se hur det det blir med det, men jag har i alla fall lyckats 'kroka' och få till en fortsatt kontakt efter tillfället han och jag sprang ihop av en slump.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!