Inlägg från: Alexiandra |Visa alla inlägg
  • Alexiandra

Ärliga nätdejtingstråden!

Och hade jag inte varit så icke-representativ hade jag ju fallit för dig vet du - det är ju inga större fel på dig liksom ;)

• Alexiandra
    Anonym (Tabula) skrev 2012-06-02 21:27:48 följande:
    Vi verkar ju vara likadana Alexiandra och jag, allting hon skriver kan jag skriva under på så vi kan ju vara ihop med dig båda två. När jag tycker det börjar bli lite för mycket så kan hon ta över och så håller vi på så där. Ingen av oss verkar ju orka med en annan människa 100% ändå . 

Haha, bästa förslaget hittills ;)

Jag brukar dessutom tycka att helst skulle jag vilja ha ett halvtidafförhållande - så det blir ju perfekt ;P
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-01 14:50:29 följande:
    Finns det nån som tror att den är representativ?
    Haha, nej knappast. Det var mer ett internt skämt, då jag ofta får höra - inkl från orpon - att jag INTE är som andra kvinnor, alls.
  • Alexiandra

Fast det där/här är en omöjlig diskussion egentligen. Vad är ett våp liksom? För mig är det en sak, för någon annan en annan sak och för en tredje person en ytterligare annan sak.

Det är lite som att diskutera vad som är "hårt". A tycker något är hårt, B tycker det är ingenting och C tycker det är jättehårt.

Nackdelen med adjektiv - det är värdeord vars innebörd ofta skiljer sig väldigt mellan invid och individ.

• Alexiandra
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-06-03 11:51:55 följande:
    Fast våp är ett substantiv...

Jag tycker nog att det finns en generell betydelse av ordet våp, sedan att det säkert finns folk som tolkar det annorlunda än jag är deras problem, det är jag som har rättCool.
    Ja, men definitionen av våp är adjektiv - t ex "enfaldig och sjåpig person" (SAOL)

Samma sak om man frågar folk, så de ger en rad olika adjektiv. Adjektiven i sig är generella, ja. Dvs 10 personer kommer beskriva ungefär samma "bild" om man frågar de vad/hur ett våp är.

Men sen kommer värderingsdelen. För det JAG tycker är t ex sjåpig om vi håller oss tilL SAOL, det tycker någon annan inte är sjåpigt och en tredje är långt mer än 'bara' sjåpigt.

Det förstod du förvisso alldeles utmärkt även om du valde att bortse från det ;)

Folks olika värderingar av adjektiv kan ses som deras problem ja, men likförbaskat får de ofta effekten av att folk känner sig påhoppade, eftersom de har en annan innebörd än den som uttalar det och det används i generaliserande form ( f ex "de flesta kvinnor är våp"). Fullt begripligt, men likväl nackdelen med adjektiv som inte är tydligt definierade (även om man kan ägna en massa tid åt att träta om var gränsen för cirkelformad och ellipsformad går ;))
  • Alexiandra
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-04 13:08:26 följande:
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...
    Jag tolkar det som att de inte är så redo för en relation, eller som ovan. Beror delvis på hur profilen är formulerad. Vissa förklarar rätt väl i sin presentation att de tror på att kärlek börjar med vänskap och då är det nog ärligt menat. Meeen, själva mailandet med sådana blir ändå ingen skillnad mot de som söker förhållande - så frågan är vem de lurar egentligen ;)
  • Alexiandra
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-04 22:02:53 följande:
    Fast då kan det ju vara bra att träffa just de som också har 'vänskap' som det man söker... Man kanske inte vill flagga för något man inte kan leverera. En av de kvinnor jag skrivit en del med var i den situationen när vi började skriva. Hon har sedan dess börjat dejta och då har vi pratat lite kring detta (samt massa andra saker så klart...).
    Absolut, om du söker vänskap, så är det nog utmärkt att sikta på de andra som också har vänskap som det de söker.
  • Alexiandra
    Anonym (Tabula) skrev 2012-06-08 09:59:20 följande:
    Ja ligga kan man få göra hur lätt som helst, med vem som helst, inget snack om den saken.
    Men, om man vil träffa någon som man trivs riktigt bra med, så bra att man är beredd att ge upp fördelarna med singellivet för - ja det känns som ett nästintill omöjligt projekt. 

Funderar på vilken strategi som ska bli den nästa; Att ge princip ALLA en chans (nej inte alla, men de som kanske, kanske kunde vara något åtminstone) och ta en fika eller så lägga ner dejtingen för evigt och inse att jag är en lonelybird. Sen kan man ägna sig åt något annat istället för att ödsla energi på något som är ouppnåeligt uppenbarligen. Ja om man bara visste..
    Jag har provat båda, inget fungerade ;)

Nu är jag tillbaka på det enda jag eg tror fungerar. Att leva sitt singelliv och försöka fylla det med vad man kan, att fortsätta leta på nätdejtingsidan, och de få man (ev) stöter på där det känns som det finns något - träffa dem så snart som möjligt och se om det känns som det finns något i verkligheten med.

Men se dejterna mer som ett avbrott i vardagen och ett möte med nya människor, en god middag/trevlig film/promenad i solen/etc än som att "det här kanske är the one".

Händer det så händer det, händer det inte så har jag iaf fått en trevlig middag/sett en film/gått en promenad i solen och lärt känna en annan människa lite mer. Och lärt mig mer om vad jag vill ha/inte vill ha.
  • Alexiandra
    DanM skrev 2012-06-07 23:13:17 följande:
    Jag tror det är bäst att träffa personen så snart som möjligt. Nu under våren har jag träffat två tjejer jag har haft en del kontakt med, och iallafall jag bygger upp en mental bild av dom som nog är väldigt svår för verkligheten att leva upp till. Dessutom behöver jag känna av att man klickar, vilket inte jag kan göra med en person jag inte träffat.
    Skriver under på varje ord.

Det kan kännas super i mail men finnas noll kemi IRL. Dessutom ju längre man väntar dessto mer byggs den mentala bilden upp - för båda. Och det blir svårare både för dem att leva upp till det inför dig - och för en själv att leva upp till deras mentala bild!
  • Alexiandra

Unikum - tja det måste ju finnas nåt i mail för det ska bli något IRL. Men det krävs inte så många mail, såtillvida de är rätt författade och innehållsrika - för att avgöra om det verkar intressant att ses.

Ska man hålla på med 'Hej hur är det med dig, vad jobbar du med?'-mailande blir det ju värre, men det är varken den längden på mail eller det innehållet som väcker mitt intresse.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!