Inlägg från: Alexiandra |Visa alla inlägg
  • Alexiandra

Ärliga nätdejtingstråden!

Hon som ställde in, har hon ditt nummer? Om ja så skulle jag stryka henne då. Kan man inte ens ringa/smsa i det läget så är man inte så intresserad. I min värld.

Min regel är en dejt/dag. Annars hinner man inte smälta, är inte riktigt närvarande och man gör både sig själv och de en otjänst.

Sen skulle jag om jag var du fundera på varför du ens vill dejta på det viset, vilket behov försöker du fylla med det...

• Alexiandra

Jo förstår varför du dejtar - var just dejta flera med några h varsel jag undrade vad det fyllde för behov. Just för du varken ger dig eller dem en ordentlig chans.

Jag har haft lite för mycket annat nu, men bär jag dejtar så kan dejta A ena dagen, B nästa dag och C tredje dagen. Men då hinner man just smälta, och skulle någon vara högintressant kan man boka av de andra. Men har man en kl 13 och en kl 15 så...

Anonym (Lom) skrev 2012-05-18 11:33:58 följande:
    Vi hade egentligen inget bokat igår, men hon ringde mig och jag missade samtalet för att jag var ute och joggade. Sen när jag 2 timmar senare fick tag på henne hade hon åkt iväg och tvätta bilen/vaxa den hos sin pappa som bor långt bort. Då sa vi att hon skulle höra av sig när hon närma sig stan så skulle jag möta upp. Men hon blev fast där ute för länge och det blev för sent. Vi sköt upp det.

Bra regel, så får det bli!

Det är inte jag som föreslagit någon att vi ska träffas, det är deras förslag.

Behovet? Jag vill träffa någon för ett seriöst förhållande. Obv så tycker dessa 3 att jag kan vara något och jag har inte uteslutit någon.

Om det nu skulle slumpa sig så att hon i eftermiddag känns så jävla rätt så ställer jag in de andra 2.

C idag, K imorgon och E på söndag?

M var det som dissade mig i förrgår.

A träffade jag förra helgen och vi ska inte ses mera.

• Alexiandra
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-20 23:33:37 följande:
    Nä, jag tar inte din feedback med en nypa salt.
    Det du skriver är sant.

Presentationstexten är lite tråkig, helt klart man kan klämma in "lite skoj" i den. Nu är den lite för korthuggen, stel och klyschig.

Är precis som du, gillar inte texter där man staplar upp krav eller önskemål. Så himla dåligt.
    Nä jag tänkte mer skriva vilket typ av förhållande jag önskar.

Men nu råkar det vara så att jag gick på de där dejterna/fikastunderna iaf. och det var väl fiasko blandat med succé.

C - var okay. Men inte hon jag sökte och vice versa. Lite för gammal tant över henne.
    K - nej nej nej. Helt fel. Hon var en "rockbrud". Kom i rosa tights och hon snusade! Inte min stil.
    M - nej. Hon var lite som K. Lite stroppig.
    A - nej, hon och jag var för olika. Helt fel. Outbildad soffpotatis.
    E - helt rätt! Vi hade en massa gemensamt. Hon var rolig och söt också. Här tror jag det kan bli något.
    I - Helt fel. Hon står för fan och röker när jag kommer! I profilen stod att hon inte röker. usch. Bort!
    För att spara dig tid, få in nikotinfrågan i mail? Om nikotin (rökning/snusning) är en dealbreaker så är det ju både för dig och de bättre ni besparar er den tiden ni ses.

Så, nämn i din profil att det går helt bort, och/eller ta upp det i mail. Så kan du få lite mer kvalitet på dina dejter och inte bara kvantitet =)

Jag var btw och kollade in din profil och håller med i feedbacken, det är en dussinprofil och ganska tråkig - dessutom känns det lite som du motsäger dig själv när du går ut med liberal i första meningen i profilen men sen här i tråden har både en och tre dealbreakers som inte riktigt vittnar om generell liberalism ;)

(Inget fel i varken att vara kräsen eller ha krav - absolut inte. Har jag med. Men det gagnar ju dig själv att ta bort ordet liberal tycker jag. Adjektiv är värdeord och eg livsfarliga - de har SÅ olika innebörd för olika människor. Läser tre olika människor ordet "flexibel" t ex får de tre helt olika bilder på vad det innebär))

Sen, du framstår som både smartare och roligare här än du gör i din profiltext. Krydda den!
  • Alexiandra

Problemet med snyggfoton/one hit wonder-shots är det där med att veta hur gamla de är. Det kan ju varit högst repesentativa för när personen var 10 år yngre.

• Alexiandra

Om jag skulle generalisera lika mycket som "Helpful" skulle jag kunna ta hans ord och byta ut ordet kvinna mot man.

Jag tror dock dels inte på generaliseringar, och är kvinna nog (*s*) att se MIN EGEN del i det hela med. Och det är inte bara att jag är förbannat kräsen ;)

Det är inget som helst fel egentligen på 99% av de män jag dejtat, de är supertrevliga, vettiga män som kommer göra någon väldigt lycklig. Att de inte är rätt för MIG beror liksom inte på att det är fel på dem.

• Alexiandra
    Anonym (Tabula) skrev 2012-05-31 20:57:44 följande:
    Samma här, jag är också extremt kräsen men inte på det sättet att jag tycker jag är bättre än någon annan. Det är bara det att jag har varit med om några otroligt tröttsamma relationer som fullständigt sög musten ur mig, och efter det känner jag att jag aldrig mer orkar engagera mig i någon som jag inte trivs med till åtminstone 95 %. Då är det mycket skönare att vara själv känner jag. Det betyder inte att det är fel på mig eller på dem, bara det att det ska klaffa jäkligt bra för att det ska vara värt att orka egagera sig så mycket i en annan människa.
    Precis!

Jag vet ju att jag är extremt kräsen med saker som *egentligen* är irrelevanta. Mellan varven stryker jag dem från listan, men just nu är jag lite för trött på att känna mig som den enda [i en relation] som är medveten om sina egna fel och brister etc, och har bestämt mig för att "nästa gång" ska det vara någon som direkt känns 'rätt' till minst typ 90%.  Annars trivs jag bättre själv tills vidare.

Och då jag är kräsen på "småsaker" också, innebär det att det verkligen krävs "one of a kind" för att jag ska bli så intresserad att jag känner att jag vill engagera mig så mycket som ett förhållande kräver. Det är precis som du skriver varken fel på dem eller mig.

Endera hittar jag den där "one of a kind", eller så ledsnar jag om X år på att vara singel och justerar min 'kravlista' igen. För NU är den för nära det som får betecknas som 'perfektion för mig' för att mer än ytterst få människor ska kunna uppfylla den. Men det beror INTE på att majoriteten av andra människor är dåliga/sämre/fel/annat.

Den slags elitism Helpful uttrycker är bland det mest oattraktiva som finns, men säger oftast mer om personen själv än de personen 'kritiserar'.

Jag är elitistisk till viss del, jag kan utan omsvep rata någon för att han stavar fel, har felaktig interpunktion eller liknande. Jag är FULLT medveten om att det varken tyder på någon generell idioti, eller egentligen har någonting med om ett förhållande blir bra eller ej. Jag menar - hur mycket skriftlig kommunikation har man med varandra i ett genomsnittsförhållande? ;) Men just nu både vill och kan jag vara petig på den nivån. Men det gör att det är mitt och bara mitt 'ansvar' att jag inte hittar någon som känns mer än "trevlig". För jag söker för nära perfekt för mig..
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-05-31 23:21:49 följande:
    men jag fattar inte riktigt dessa krav. Jag har ju också krav, men om jag blir kär så blir jag ju? Det är inget jag kan bocka av på en kravlista? 

Nej, men om jag inte mailar/besvarar mail från någon som t ex inte stavar perfekt - då blir jag ju inte kär. För det blir ingen irl-träff.

Sen är jag inte den som "faller direkt" heller, så att inte träffa någon för en andra dejt på grund av någon småsak är lätt.

Jag måste lära känna en person för att bli kär. Genom att sortera bort personer på småsaker innan jag lärt känna dem väl nog för att bli kär så blir det sållat efter kravlista irl med.
  • Alexiandra
    Anonym skrev 2012-06-01 06:07:28 följande:
    Nej, jag faller inte heller direkt, alla mina förhållanden har börjat med att vi har varit vänner. Det är det jag menar med kravlista, oavsett hur många krav jag har eller inte så har jag blivit kär i någon har jag ju inte tänkt: "jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxxxx". Visst blir det annorlunda på Internet; klart man gör nån sorts sållning när man pratar med personen.
    Fast jag har nog aldrig, inte vad jag kan komma på på rak arm i alla fall, blivit kär i någon som inte till större delen uppfyllt den "kravlista" jag just då har.

Så "Pelle" kan vara hur trevlig osv som helst, men han förblir en god vän hur länge vi än umgås om han inte överensstämmer med det jag söker. (Det dessutom oavsett om "Pelle" blir kär i mig eller inte)

Däremot så tänker jag ju inte "Jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxx". Det där går automatiskt och omedvetet, jag faller helt enkelt inte för "Pelle". Om vi så umgås dagligen och han på alla vis är en toppen-man.

Det är antagligen därför jag både kan ha manliga vänner och det aldrig görs några övertramp, och antagligen även därför jag aldrig någonsin blivit kär i en KK. Finns inte ett intresse [på det vis som krävs för ett förhållande] redan från början, då kommer det aldrig sen heller.
  • Alexiandra
    orpon skrev 2012-06-01 08:40:26 följande:
    Va? En kvinna som kan ha en KK utan att falla för honom? Och ha manliga vänner???  Även denna dag ska tydligen min världsbild slås i spillror, precis som igår då en FL-medlem lärde mig att även kvinnor bajsar.. otroligt...
    Fast jag är ju inte representativ vet du ;)
  • Alexiandra
    orpon skrev 2012-06-01 09:23:55 följande:
    Just det ja, så var det ju, du är kvinna men tycks sakna många av de negativa dragen hos just kvinnor.... Sen har du ju massor av udda drag som enbart representerar DIG då....
    Precis ;) Nog om det här dock ;P
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!