• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 23:31:15 följande:
    Haha, nu gjorde du det igen Skrattande 
    Du beskriver dig själv precis så som jag uppfattar dig men du är bättre att sätta ord på det än vad jag är.

Jag har bra koll på mig själv men har blivit otroligt dålig på att sätta ord på hur jag är det sista. Men jag är en lättsam tjej som kan vara djup när jag sätter den sidan till, jag har mycket energi, jag är envis och har lätt för att sätta mig in i andras situationer och drivs mycket av att få andra människor och mig själv att utvecklas. 
    Låter rätt okej
  • Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 23:19:59 följande:
    Nej exet var inte sådan, hon kunde inte argumentera alls utan det var bara "ja ja.". Det är snarare en uppfattning jag fått här på FL.

Och jag tänkte ändå fråga här eftersom det verkar iallafall vara en större andel mogna människor i den här tråden än genomsnittstrådarna här :-P
    Jag tror inte att det nödvändigtvis är ett kvinnligt fenomen. Jag har iofs stött på många som är på det sättet men också många som är väldigt bra på att analysera, reflektera och argumentera. De bästa cheferna jag haft t.ex. har varit kvinnor, kvinnor med djup, med blick för behov men också förmåga att inte glömma det mänskliga mitt i alla besparingstider. Kvinnor med visioner, smarta kvinnor helt enkelt.

Jag tror att det lite är det som vi lite "äldre" ofta pratar om här i tråden, fast i andra termer (smink till snabbköpetdiskussionen t.ex.), att man med åldern blir mer kräsen. Inte för att man tror sig bättre än alla andra men man har lärt sig vad som inte funkar, vad man inte vill kompromissa med. Som jag, jag har lättare att köpa att min tjejs bröst börjar hänga lite (kanske efter att ha fött ett par, tre barn), att hennes rumpa och lår inte är lika spänstiga...jag har lättare att köpa och acceptera det än om hon är en mussla som inte kan prata när vi inte är överens. Jag har haft den spänstiga snygga musslan men spänsten är skitsamma i längden, man tröttnar snabbt på den om inte djupet finns där. Omvänt är det tvärtom, har jag en kvinna med djup, en kvinna jag kan prata med, som inte bara håller med mig men som inte heller blir som en barnslig sjuttonåring, har jag en sån kvinna så attraheras jag ännu mer av henne, även fysiskt.

Träffar jag en snygg men inte så smart tjej, kommer jag om tio år att vakna upp med en inte så snygg och inte så smart kvinna. Träffar jag en smart kvinna som ser helt okej ut men kanske inte som tagen ur en modetidning, kommer jag om tio år att vakna upp bredvid en smart och attraktiv kvinna...är du med

Jag tror att det handlar om att leta på rätt ställe eller efter rätt typ av tjej. Säger inte att det är lätt men det är klart att de finns. Jag har haft min beskärda del av musslor t.ex. nu vet jag det, att det funkar inte för mig...då får jag söka efter något annat, även om det kanske kräver mer tålamod.

Hm, blev jag för flummig? 
  • Papito

38 pigga år!

Hur gammal är du Fritte? (höll på att skriva Oppis)
    Somnade morsan nu? 

• Papito

Åh, Tabben rumlar in vid midnatt
    "genusvetar-klasskompisar" Underbart!

God natt Tabbis! 

• Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-10-26 00:30:04 följande:
    Helt ärligt så är inte FL en bra måttstock för genomsnittskvinnan, inte i min verklighet i alla fall. Det finns många vettiga kvinnor som kan argumentera utan att komma med påhopp eller dumförklara motståndaren.
    Tro mig, jag brottas en hel del med mina unga genusvetar-klasskompisar just nu och bara väntar på att påhoppen ska börja hagla snart men än så länge har vi lyckats hålla det på en hyfsad nivå. Men det finns ju lite krav på hur man uppför sig på universitet, lite andra än de som ställs på forum a la FL då .  Men tyvärr har de kvinnliga chefer jag haft varit nästintill usla, så tråkigt att jag inte delar Papitos erfarenhet på den punkten!

Nu ska jag sova så jag får fatta mig kort som vanligt: Papito, utefter vad jag läser här så helt ärligt, du hade blivit helt galen i mig. Så himla synd att jag är en sån jobbig, blyg stramis. Måste ta tag i mig själv en vacker dag.

(b): Lika som vanligt, att dejta tar otroligt mycket på krafterna och LMFS; ja Skärholmenloppisen, det var grejer det. Jo jag är skåning men har bott i Stockholm i en herrans massa år.

Godnatt folks, sov gott!       

Håller med Bullen (Tabula)
    Om man jämför irl med FL så känns det inte som att forumet är representativt. Å andra sidan, med tanke på att det FL har ganska många medlemmar finns det bevisligen en hel del som beter sig på ett visst sätt. Samtidigt som man egentligen inte går på djupet med folks åsikter irl, förutom ens vänner och familj då.

Men jag håller med, min spontana uppfattning är att det inte är riktigt så illa irl. 
  • Papito

Okej alla singlar...en gammal klassiker med Johnny Kemp

Yeah!
    Oh yeah! Ooh ooh yeah! 
    Feels good, feels good, oh huh!

Just got paid, Friday night
    Party huntin', feelin' right  ------------------------------------GÅR ATT ÄNDRA TILL BODY HUNTIN´ Flört (especially for you singelmorsa) haha

Body shakin', all around (Body shakin' all around)
    No one thinks when I'm gettin' down

Check the mirror, we're lookin' fly
    Round up the posse, jump in my ride
    Radio rockin', a monster jam
    Feel the rhythm, pump up the sound

I'm feelin' so good
    Don't you know I'm just groovin' to the beat
    I'm groovin', groovin'

">

• Papito

Vad är detta?
    Har alla gått och blivit par på fredagskvällen?

Ska  jag hänga här själv???  

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-26 18:41:02 följande:
    Tjoho!! vilken svängig text men.... ibland känns du så mycket äldre än mig Papito, för jag har aldrig hört den här förut och vet inte vilken snubben är
    Tack min kära!

Du vet verkligen hur man lyfter en man ur tristessen en fredagkväll. TACK!

Så nu är jag gubbig också...

Men du, min sköna, du är från en liten by i södra Sverige. När ni lyssnade på Lasse Berghagen lyssnade latinograbbarna i förorten på såna låtar...
    Haha, faktum är att låten säkert ÄR skitgammal...men jag är sladdis, syrrorna var lite hippa och lyssnade på sånt, jag fick det på köpet. När jag kör SongPop på facebook är jag klart bäst på 80-talslåtarna

Tack syrrorna för att jag ses som en gubbig tönt!!! TACK!!!

Här kommer ännu en oldie but goodie som var hipp under syrrornas storhetstid...den kunde jag utantill och kände mig skitcool när jag körde den för mina kompisar....nu är det töntvarning....stackars mig...

">

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-26 18:46:01 följande:
    Kommit på ett nytt sätt att träffas på... blocket
     Jag säljer en del på blocket nu och i förrgår var här en kille och i kväll kom en annan kille och köpte min säng. Om man varit lite framåt där, vem vet vad som kunnat hända haha

Nu var det ingen som föll mig i smaken så tji fick jag men man ska ju försöka tänka "outside the box"  eller hur?  
    "Du grabben...du glömde ett tillbehör..."
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-26 18:49:21 följande:
    Spökvandring har jag alltid velat gå på, hade varit en perfekt första dejt så hade jag kunnat hålla om killen när han blir räddSkrattande bowling eller biljard funkar det med, picknick vid havet är soft. Sporta är nog rätt roligt men känner jag mig själv så hade jag kört 110% vilket hade resulterat i att jag troligen inte skulle kunna gå på flera dagar efteråt... 
    Åhhh, lite tävlingsinstinkt...my kind of girl..
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!