FredrikAndersson skrev 2012-10-25 23:19:59 följande:
Nej exet var inte sådan, hon kunde inte argumentera alls utan det var bara "ja ja.". Det är snarare en uppfattning jag fått här på FL.
Och jag tänkte ändå fråga här eftersom det verkar iallafall vara en större andel mogna människor i den här tråden än genomsnittstrådarna här :-P
Jag tror inte att det nödvändigtvis är ett kvinnligt fenomen. Jag har iofs stött på många som är på det sättet men också många som är väldigt bra på att analysera, reflektera och argumentera. De bästa cheferna jag haft t.ex. har varit kvinnor, kvinnor med djup, med blick för behov men också förmåga att inte glömma det mänskliga mitt i alla besparingstider. Kvinnor med visioner, smarta kvinnor helt enkelt.
Jag tror att det lite är det som vi lite "äldre" ofta pratar om här i tråden, fast i andra termer (smink till snabbköpetdiskussionen t.ex.), att man med åldern blir mer kräsen. Inte för att man tror sig bättre än alla andra men man har lärt sig vad som inte funkar, vad man inte vill kompromissa med. Som jag, jag har lättare att köpa att min tjejs bröst börjar hänga lite (kanske efter att ha fött ett par, tre barn), att hennes rumpa och lår inte är lika spänstiga...jag har lättare att köpa och acceptera det än om hon är en mussla som inte kan prata när vi inte är överens. Jag har haft den spänstiga snygga musslan men spänsten är skitsamma i längden, man tröttnar snabbt på den om inte djupet finns där. Omvänt är det tvärtom, har jag en kvinna med djup, en kvinna jag kan prata med, som inte bara håller med mig men som inte heller blir som en barnslig sjuttonåring, har jag en sån kvinna så attraheras jag ännu mer av henne, även fysiskt.
Träffar jag en snygg men inte så smart tjej, kommer jag om tio år att vakna upp med en inte så snygg och inte så smart kvinna. Träffar jag en smart kvinna som ser helt okej ut men kanske inte som tagen ur en modetidning, kommer jag om tio år att vakna upp bredvid en smart och attraktiv kvinna...är du med
Jag tror att det handlar om att leta på rätt ställe eller efter rätt typ av tjej. Säger inte att det är lätt men det är klart att de finns. Jag har haft min beskärda del av musslor t.ex. nu vet jag det, att det funkar inte för mig...då får jag söka efter något annat, även om det kanske kräver mer tålamod.
Hm, blev jag för flummig?