• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 21:22:15 följande:
    Hm är jag verkligen så svår och kort? Jag må ha svårt att falla för en man speciellt om han är för lätt. Men vad jag vill ha är en kille som jag kan prata med om allt, som blir min bästa vän, som attraherar mig och som utmanar mig i diskussioner en kille som inte är perfekt men som gör det bästa av det han har och som har lite jäklar anamma. 
    Skojar lite med dig, sorry, kanske drog det för långt. Ber om ursäkt!

Men vad är det som gör att han måste vara svår, om du nu träffar en som är intresserad av dig och därför "lätt" att få..är han automatiskt kass då? Han kanske har alla andra egenskaper du söker, eller många av dem.

Jag gillar inte att spela spel, är jag intresserad säger eller visar jag det ganska snart. Jag tror att jag har ganska många bra egenskaper och kan säkert fila på ytterligare några som kan bli bättre (sen finns de kassa såklart)...men om jag träffar en tjej som verkligen klaffar och hon dessutom attraheras av mitt utseende...ska jag då bli ratad för att jag faktiskt är man nog att visa känslor, att visa mig sårbar genom att ta chansen och berätta att jag är intresserad?
    Låter ju helskumt!

Är det något slags straff mot dig själv? Att du inte förtjänar enkel och villkorslös kärlek?

Obs, fläk inte ut dig här, bara funderingar, som du kan fundera på själv..om de nu kan vara relevanta. 
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 21:46:18 följande:
    Jag har kanske dragit det lite till sin spets i mitt resonemang men det känns lite så ibland. Faktum är nog snarare att när jag träffat på dessa killar som varit lätta och som visat sina känslor så har jag helt enkelt inte känt samma och då har det blivit to much så att säga. Medan de gånger jag har fallit för killar så har jag gjort det från första dejten sen har de efter det visat sig vara svåra. 
    Jag är som dig och visar och säger vad jag tycker och speciellt om det känns bra. Och om det nu känns bra för mig så skulle jag inte få kalla fötter om killen är öppen med sina känslor.
    Så allt handlar väl om att rätt känsla ska finnas från båda håll på samma gång.  
    Du vet ju bäst själv, kan ju vara att när de visar känner du överläget och tappar "respekten"...men sen kan det givetvis vara så att du inte träffat rätt ännu.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-25 21:44:44 följande:

Nu är du sådär känslig igen nej ok det var kanske lite väl lågt
    men nu fick du iaf en hint om vad jag gillar
    Får ha med sovsäckar och vinterjackor nu bara..haha.
    Jo, det var en överraskning men verkligen positivt. Egentligen bara grejen att hon ansträngt sig lite, att hon tänkt till, att hon inte utgick att jag som man skulle fixa allt. Sen var hon faktiskt väldig trevlig..och jag är ju rena kapet, det vet ni ...så dejten var nog en av de bästa jag haft i mitt liv, faktiskt! 
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 22:10:40 följande:
    Du gillar att analysera mig det märker jag och ibland är du nog nära sanningen också, lite intressant Glad
    Med mitt ex var allt sådär enkelt och han var väldigt öppen med att han gillade mig vilket inte avskräckte mig det minsta men då var jag ju upp över öronen förälskad i honom med. 

Så ja ligger lite i det du skriver men den underliggande orsaken till att jag får den känslan är att jag inte känt tillräckligt mycket för personen ifråga. Jag har mer känt att det är en fantastisk kille och önskat att jag kände en massa och försökt att hitta känslan och när den inte infinner sig och killen ligger på som en igel så blir det ju bara helt fel. 
    Är (även enligt andra) en ganska bra människokännare, även om jag ibland är helt ute och cyklar. Har faktiskt inte analyserat dig så mycket, bara spontananalyser än så länge
  • Papito

Men jag gillar att analysera och reflektera. Kollar jag på deckare jobbar hjärnan febrilt för att lösa gåtan innan man förväntas fatta, haha. Har t.o.m hänt att jag spolat tillbaka för att kolla upp smådetaljer ifall de är viktiga senare (är de sällan) men det fick jag lägga ner med för exet fick krupp på mig

Men jag gillar intellektuella utmaningar, gillar folk och filmer som får mig att tänka, som får mig att om inte omvärdera så åtminstone ifrågasätta mina egna tankar och värderingar.

Hm...risk för att jag verkar skum nu inser jag...snälla sluta babbla nu Papito!  

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 22:22:41 följande:
    Ojoj, vore nervkittlande om du då skulle ge dig på en djup analys om mig Flört
    Lite galen låter du allt nu med detaljer då Glad men annars så verkar du inte ett dugg skum snarare intressant!
    Lite galen?

Vad är det som ger psychovarning?

Bara vi kvar? Hm...håll fingrarna i styr...  
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 22:36:39 följande:
    Jag skrev väl inte att det var psychovarning, att vara lite galen är bra! Du är expert på att misstolka mig eller så är jag expert på att inte få fram nyansernaObestämd

Hålla fingrarna i styr? Vad tror du om mig egentligen, lyckas jag aldrig med Flört
    Haha, bestäm dig. Först är jag bra på att analysera dig och sen misstolkar jag dig, hur ska du ha det?

Några av misstolkningarna är lite medvetna, får kämpa mig lite på dig, du ska inte komma undan så lätt. Det är väl när du skriver saker som går att tolka olika, då väljer jag gärna det värsta för att jäklas lite  
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 22:47:26 följande:
    Ja du är bra på att analysera mig ja men kass på att ta till dig de positiva saker jag tillskriver dig. Men jo jag har märkt att du gillar att reta gallfeber på mig Skrattande
    Haha, möjligt.

Vilka är de positiva egenskaperna då?
    Låt höra, kan behöva lite egoboost på kvällskvisten  
  • Papito

Hyfsat bra analys...men lite känslig? Haha, framstår jag som en liten cry baby menar du?

Är känslig på så sätt att jag har bra kontakt med mina känslor, att jag inte tror att man är mindre manlig för att man vågar visa känslor...är trygg i min manlig och vågar därför visa känslor och mjuka sidor. Har stor empatisk förmåga.

Men jag kan vara ganska envis, argumenterar bra och har temperament...så jag är ingen drömmotståndare när jag är på det humöret. Är snäll men inte mesig, vågar säga ifrån i de flesta sammanhang.

Finns sidor som inte framkommer här, både bra och sämre

• Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 23:04:58 följande:
    En sak jag har lite svårt att förstå som jag tycker verkar vara ett karaktärsdrag bland kvinnor här på FL.

Varför är det så fruktansvärt svårt att argumentera? Om man har olika åsikt och mot argumenterar någons argument så kommer förr eller senare "du fattar inte, du är dum i huvudet" osv?

Är verkligen alla kvinnor sådana?

Eyyy!!!!

Hon skulle precis lägga in en stöt Fritte!

Nej, alla kvinnor är inte såna...men många, hahhaha

Det går inte att generalisera så, se varje individ för just den personens egenskaper. Fastna inte i hur exet var, finns en miljon härliga tjejer som har hur mycket kärlek som helst att ge, lovar dig!

Kan vara svårt att upptäcka dem men de finns.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!