Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 10:46:00 följande:
    För övrigt, nu hoppas jag och tror att ni inte gör det, men två generella råd efter min senaste tre dejter:

Prata inte om de andra ni skriver med! Om ni har dåligt minne, läs på konversationen ni haft. Inte snyggt när man får: "Var det du eller någon annan som...?"
    "Har du någon gång ...?" "...Ja just det, det hade du också redan sagt ja."
    "Du hade ett hus va?" "Nähä, då var det någon annan..."
    *asgarv* Håller helt med dig Rainbow.

Jag läser alltid igenom all mail innan en dejt, just för att undvika det

Mycket roligare att fråga "När du gjorde det där, var det en upplevelse du rekommenderar, kan du berätta mera om det ?", "Hur gick det med värmepumpen till huset" ("Tapeten till lägenheten")

Håller helt med dig, det är en sänkare - klart att jag vet att de jag träffar träffat andra (och kanske gör det samma vecka, efter och före mig) - men jag behöver inte få det skrivet på näsan  

Tusan också - söt och charmig, smart, och du är för långt bort ... och vill inte ha en äldre farbror med barn
    Jag gillar verkligen din attityd till det hela. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 10:50:15 följande:
    Kanske. Men jag är lite rädd att detta är en repris av ett tidigare förhållande som varade i många år. Rätt typ av kille, men ingen jag blev riktigt kär i och det ledde till djup olycka för oss båda. 

Sedan brottas jag lite med det "ytliga" också. Jag tycker generellt sett att han ser bra ut, men han väger några kilo för mycket i min smak (typ på min övre smärtgräns) och jag vill inte hamna i läget där jag börjar pusha honom att gå ned i vikt eller får bryt om han går upp i vikt. Så försöker fundera om detta är något jag kan acceptera eller inte, annars är det nog bäst för båda att jag letar vidare...
    Sant - jag är också böjd att vara mera hård idag än jag varit tidigare. Jag vill träffa någon som kan hänga med på saker, och som vill det, inte en som tackar nej för att soffan och chipspåsen lockar när Oprah håller låda.. Om hon sedan insett det och verkligen gör något åt det, det är en helt annan sak.

Jag kanske är lite pragmatiskt också - jag har aldrig varit himlastormande förtvivlat förälskad, utan just den där djupare omtänksamma varma kärleken. Eller, det är inte sant, jag var varit just i det där förra två gånger (tre kanske) och alla gångerna har det varit obesvarat. En av dom tror jag fortfarande idag att hon var min soulmate  
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 11:43:22 följande:

Hörrö du du... Oprah kan faktiskt vara riktigt intressant! Jag hänger gärna i soffan framför O med en påse smågodis ( inte så jätteförtjust i chips ) istället för att paddla kanot i något naturområde 
    Helt okej Afro, men jämt ?

... och som alternativ till att ta en vacker promenad i solsken med charmiga mig ? (Det måste inte nödvändigvis vara en friluftsaktivitet av typen bestiga kebnekaise på hoppstylta iklädd tangatrosor eller annat extremt...) 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 12:22:26 följande:
    Den här killen är ingen soffpotatis, han verkar vara rätt aktiv, men ändå stor -så antingen äter han jättemycket och/eller har lätt att lägga på sig. 

Jag måste vid någon tidpunkt känna det där himlastormande för att det ska bli riktigt bra, tror jag. Att det sedan övergår till en mer omtänksam varm kärlek är en annan sak, men jag tror att har aldrig det där extra klappet funnits där så kommer förhållandet att kunna hotas av män som får mig att känna så. inte så att jag skulle vara otrogen, men tanken på att någon annan är mer rätt skulle kunna dyka upp och när den väl är där tycker jag att det är svårt att släppa den.  
    Hm...

Men då är jag kanske böjd att hålla med dig - lite utanför dina ramar, lite osäkert, inte himlastormande och det måste finnas/ha funnits/kunna komma igen...

Visst låter det som om din maggrop redan har bestämt sig ? 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 13:04:25 följande:
    Nej så klart inte.. förstår absolut vad du menar. Och jag håller med dig. Dejtade själv en kille i höstas som föredrog att sitta i soffan varje kväll och varje fredag och lördag desstuom (!) och kolla tv eller spela nåt spel på sin ajfåne... boooring/avtändande!
    Det jag ville säga är att jag är inte emot att hänga i soffan... o bara slappa och kolla tv och vara lite av en soffpotatis MEN jag har märkt att på dejtingsidor verkar det nästan vara ett stort tabu/big no no att man nämner detta - för på nästan alla profiler man läser så är folk noga med att skriva om alla tusen aktiviteter dom håller på med och behovet av att poängtera lite subtilt att dom inte är några soff-potatisar... det stör mig lite, att det skulle vara så fel att hänga i soffan och kolla tv och käka godis. Som sagt, inte jämt.. men ibland är det faktiskt helt ok.
    Nästan samma med TV.. det är just i princip skamligt att säga att man gillar att kolla på tv. Jag tycker om att kolla på tv, fast att jag iofs inte gör det så mkt. Men jag är lite av en nyhetsjunkie, älskar att hänga med i nyhetsvärlden och samhållsdebatten o kolla program som agenda, debatt. Sen gillar jag dessutom dokusåpor av olika slag då jag tycker det är intressant med männiksor, mänskligt samspel och ur ett psykologiskt perspektiv gillar jag det. Men vågar många gånger inte nämna det... för att det låter illa och skulle vara fel, eller nåt. Hänger du med på vad jag menar?  
    Jag är helt med dig - jag älskar Discovery Channel och BBC ... Och är det kockprogram från England, då är det kört... Och jag ser nog allt som Ray Mayers gör, han är lite som den där balla storebrorn man aldrig hade.

Dessutom är det väl rätt mysigt att krypa ihop med någon i soffan och se ett favoritprogram tillsammans ? ... och ja... det har väl hänt att både Dr Phil och Oprah slunkit förbi på skärmen... 
  • Angelven
    Anonym skrev 2013-02-02 16:36:35 följande:
    jag hoppar in i tråden. skulle jag få dejt ikväll. men det ställdes in. suck,,   och nu verkr djtandet avta? jag har tappat lusten att träffa nån nu. 
    kännr mig bara så ensam... 

Förstår precis.
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-02 22:07:25 följande:
    faktiskt inte. Jag vill defintivt gå på en till dejt med honom. jag är inte ointresserad, men jag vet inte om jag är tillräckligt intresserad. tiden får utvisa. han hade jättesnälla ögon och ett mysigt leende och det kan man komma långt med
    Du ser

bara att prata lite runt det hela får dig att bestämma dig för vad som nu känns rätt, och det är väl egentligen det viktiga

så, se honom, se om det där himlastormande dyker upp - och gör det det inte, well, ha kul under tiden ?  
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-02-03 15:31:30 följande:
    Har bara avbokat en gång , men det kändes så jäkla fel från första stunden , så jag drog i handbromsen , men tvärt om händer då och då , och det är inte kul .

Så avboka inte .
    Det kan jag hålla med om - hade en date som avbokade för ett par veckor sedan, på förmiddagen, inför en eftermiddagsfika.
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-03 20:19:16 följande:
    Exakt så. De som tar upp det innan man är där känns som om de har fokus på fel grejer! 
    Instämmer - det ger sig väl naturligt i en diskussion efter ett par gånger - det är ju ett givande och tagande för att nå fram till något som fungerar för bägge två ?

... och en hel del härligt experimenterande för att hitta dit  
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-02-03 23:01:45 följande:
    Ni med ex..som haft långvariga förhållanden..kanske to.m valt barn eller giftermål etc..
    Hur var det i början,boom..visste ni direkt? Letar ni efter samma känsla nu eller mer,har man blivit mer "kräsen" med åren eller efter förhållanden? 
    Jag visste inte direkt i det förhållandet där barnen och giftermålet kom - det smög sig på lixom.

I senare förhållande har det varit VÄLDIGT långa dejter som gjort det solklart att det nog var vi.

Jag är nog ungefär lika "kräsen" som jag alltid varit. Jag vill att det skall vara en söt, charmig kvinna med intelligens och självständighet - sedan är utseende, inkomst. utbildning etc hyffsat världsliga saker.

Nåja - givet att jag skrivet lite tidigare om kräsenhet - jag vill att vi skall kunna göra saker tillsammans. Och det får inte vara ett problem pga avstånd, ekonomi eller övervikt ...

Så, lite kräsen kanske - (men) inte jättemycket  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!