Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-02-11 15:31:42 följande:
    Jag hör av mig, även om det innebär ett svar jag inte vill ha. Hatar verkligen att vänta på svar, så den kille som inte får tummen ur och hör av sig inom en dag är ändå inget för mig. Märker jag att han aldrig tar initiativ är det också helkört. Hårt men jag är så less oseriösa, veliga killar så det finns inte. haha
    Håller med dig - jag vill veta och behöver inte vänta och hoppas.

Hade en flört i somras som tog slut när jag märkte att det var jag som fick driva det framåt hela tiden - det är helt okej om jag måste driva "oftast" men hela tiden, nope.
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-12 21:32:07 följande:

Va???? Är du oxå uber-ytlig som mig, Rainbow ( hon sa det själv ) och Angelven ( han sa det oxå själv ) alltså??? Skäms på dig!!  Anonym, komma igen nu - dags att hoppa på 33-åringen! Eller nee, det e nog bara roligt att hoppa på just mig .

Nämen seriöst...trist med en halvtrist dejt. Men du verkar inte ha dömt ut honom helt ju... uppfattningen kan ju ändras.
    Bra att han bjöd, fattiga killar går fet-bort   
    Fast ..

Med en Canada Goose jacka är man väl inte fattig ? Eller blir man det när man köpt den ?

Vi får bilda Ytliga Nätdejtar Klubben - YNK ...

Skämt åsido - det måste kännas rätt - och jag tror själv på att det skall kännas rätt, jag vet inte riktigt om det gör det med den dejtning jag har just nu - vi har aldrig tid för annat än gulliga SMS till varandra, träffats några gånger. Trevligt men alldeles för sällan för mig. Om man kan träffas 1-2 ggr per månad en kväll (utan övernattning ) så leder det lixom inte nånstans.

Pratar med en tjej som slingrar sig ur att svara på fikainvit hela tiden, börjar tröttna lite. Varför skall jag driva på och skriva massor om allt hon vill ha är lite bekräftelse men inget mera ? Jag vill mera, redan varit i det diket och det slutade med att hon "skulle hitta sig själv" och försvann från HP.

Tror snart jag ger upp det här, helt meningslöst - och träffa någon på annat sätt, hur skulle det gå till ? Med barn på heltid ? Visst, jag kan få någon timmes barnvakt och gå en foto/matlagning/franska/kroki-kurs eller nått men det tror jag faktiskt (av erfarenhet) inte leder till något heller.

Näh - jag får sikta på att bli en enstörig surgubbe  
  • Angelven
    MrC skrev 2013-02-13 08:52:12 följande:
    Av principsak så gör jag bara en invit, sen ligger bollen hos henne. Får man inget svar på 1-2 veckor går man vidare. Jag har varit med om det där flera ggr, du ödslar bara bort din tid på sånnadär tjejer, det finns bättre alternativ.
    Jupp, börjar inse det. Tråkigt för hon och hennes intressen är en väldigt bra match.

Att det skall vara så svårt:

"Sökes - fikasugen tjej som har hittat sig själv, städat sin garderob på gamla skelett och bor inom en timmes avstånd med möjlighet att träffas mer än 1 ggr i månaden så inte tokmånga aktiviteter på gång...

Du bör vara söt, rik, smart, besöka ett gy ibland och ha bra ironisk humor ..." 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-02-13 08:58:27 följande:

Du, är det en av dem beryktade fyra du hade ett ta?
    1. Hade en plan men bodde lite långt bort?
    2. Den du gillade mest men skulle finna sig själv?
    3. Fika men hon var inte intresserad?
    4. Samma som 3?

Fick jag det rätt nu och vad hände isf med tjejen med planen?
    1. Vi dejtar lite och SMS'ar mycket. Jag tror inte riktigt på planen , det går inte att flytta ihop efter ett halvår om man träffats 1 ggr per månad några timmar...
    2. Inte hört ett ljud, hon verkar behöva leta
    3. Det var lite mera komplicerat än så - hon var inte mottaglig för känslor vid fikat (egna ord efteråt, familjehändelse tydligen)
    4. Bra match, försöker få till en fika men slingrar sig. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-02-13 09:03:36 följande:

Låter som en bra presentation, har du skrivit så?
    Nope, jag har den presentationen som jag fick tjejerna här att hjälpa mig med.

Kanske borde lägga till det som avslutande rad ... 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-02-13 09:10:12 följande:

Ja, alltså...vi har ju diskuterat det tidigare att vi inte är överens pm kraven men det är ju vad du söker och då är det kanske lika bra att allt står med, många sållar bort sig själva av en eller annan anledning men du ska ju inte hitta många, du ska hitta rätt.
    Jag kan utan problem kompromissa på rik (däremot inte på "ekonomin i ordning")
    Söt och smart där ligger ju hälften i betraktarens ögon.
    Humorkompatibilitet är nog allas krav, om man har olika där blir det tufft right

Och ja, jag behöver bara hitta en även om ett harem vore kul  
  • Angelven
    Papito skrev 2013-02-13 09:15:37 följande:

Nej, ska planen gå i lås får man träffas betydligt mer. Kan inte flytta ihop med en okänd person, inte när man har barn.
    Trean med känslospärren, var den tillfällig eller pågår den ännu? Finns det ngt att hämta framöver?

Hm..var försiktig med ormen (hon som slingrar sig, haha)...gör hon det av rätt anledning kan du ha henne i periferin, man vet aldrig när rätt läge dyker upp. Men annars ska du nog ha ett slutdatum och sen tacka för dig.
    Trean är borta hela våren åtminstone så det är inte aktuellt.

Just nu är jag mest böjd att pilla i hela alltet eller starta helt om. 
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-13 09:45:15 följande:
    Jag tycker du ska köra på denna presentatinen. Jag hade nappat på en sådan Sista raden stämmer oxå klockrent in på mig... men du måste skriva med att hon ska vara "ytlig" oxå Cool
    Ah - just det

Synd att du bor så långt borta Afro

Söt, smal, smart, rik, och ytlig - och med ironi och humor ...

Vet du, det kanske var lika bra att papito slingrade sig ur en dejt  
  • Angelven
    ulfsas skrev 2013-02-13 09:37:52 följande:
    Det är svårt det där med dejtande.
    För min del så tror jag att det bästa är att ses så snart som möjligt. Ingen mening med att chatta och ha det trevligt när det kanske inte passar IRL. Det är kemin vid ett riktigt möte som avgör för mig. Detta hur trevligt chattande än har varit. Det är ju inte en ny chattkompis som man söker, åtminstone inte jagOskyldig 
    Nej men precis - det har jag faktiskt ett helt stort gäng med online-vänner till, som jag aldrig träffat.
  • Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-13 10:05:22 följande:

Njae... jag e inte smal... jag e lite lagom kurvig utan att vara tjock. En del tjejer skriver kurvig och menar eg tjock/överviktig och det är jag inte. Mera kurver på de rätta ställena

smal är ju det man får sikta på om man menar "alldeles normal kvinna med kurvor på de rätta ställena"

"några kilon för mycket" betyder ju "väger typ det dubbla av vad du gör" 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!