Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-02-13 10:50:02 följande:
    Angelven: och jag hade stupat på kriteriet: rik
    Jag får köra på haremstanken...

1 som är söt, 1 som är smart, 1 som är smal och 1 som är rik  
  • Angelven
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 13:22:04 följande:
    Och kan absolut gå med i den ytliga gruppen här med Afrodite :/ försöker lite snyggt och diskret få pratet med en kille att rinna ut i sanden pga hans längd :s han är helt underbar annars, men när jag fick veta hans längd känns de bara nej nej och nej :/
    Välkommen till YNK
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-02-14 12:28:44 följande:
    Min dejt hörde av sig igår vid 11 och bjöd mig på dejt på kvällen och när kvällen kommer hör han inte av sig. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!!! Han är struken! Skickade ett meddelande till honom på kvällen. Tack o hej! Och raderade nr
    Way to go girl
  • Angelven

... och jag har kört en räd till.

Förra varvet testade jag att köra samma mail till hela listan av favoriter, lyckades bli mailblockerad av HP i ett dygn och fick typ 1 svar av 30, det rann ut i sanden (inget 3:dje svar). Men jag fick blockerat 30 stycken till

Den här gången testade jag att skriva korta, specifika meddelanden som visade att jag läst och tittat på profilen, varför jag tyckte om den och att de gärna fick höra av sig. 3 av 15 har nu tittat på min profil... Det är hyffsat deprimerande

Tänk att det skall vara så svårt att hitta en, hur var det nu..

"Söt, smart, rik, smal, kåt, glad och tacksam tjej" ...

(En av dom jag mail'ade till passade nog in i början på den beskrivningen iaf - kåt och tacksam är ju svårt att uttala sig om innan en dejt - sorgligt nog inget svar)

Hmm... vad söker en sån tjej ?

"Stilig, smart, rik, vältränad, romantisk, social och givmild man" ... ? 

• Angelven
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 14:52:27 följande:
    Men hörrö, sluta komplicera saker. Varför inte bara skriva ett "hej"? Såna mejl som du skickar brukar jag inte fastna för.. jag går mest igång på bara ett "hej". Testa vetja! Å skulle hon inte svara på "hej" så skriv inte nåt mera mejl...
    Det värsta jag vet är inledande fraser som, hej sötnos vad vackra ögon du har. Eller mejl där killen verkligen ska poängera tydligt att han minsann läst min pres o försöker få till nåt finurligt kring det. Nej, går inte hem hos mig.

modesto skrev 2013-02-14 14:58:15 följande:
    jag blir jätteirriterad på bara Hej eller korta fraser i chat stilen, jag chattar aldrig, jag tycker att det är stressande. Jag föredrar "romaner" med substans, kanske en gång om dagen eller även mer sällan.  Så det finns folk för allt.
    Så, en lång roman med bara "hej" ...

jag gillar att skriva - och det är en viktig del för mig så jag skall nog gå mera på det - om hon inte tycker om det, så är det nog inte så rätt ändå.

• Angelven
    modesto skrev 2013-02-14 14:26:10 följande:
    Skriv in mig också där, vad står N för? Ni har kanske skrivit det men jag orkar inte läsa allt. Läser bara då och då, men utseende spelar absolut roll för mig.
    Ytliga Nätdejtar Klubben...
  • Angelven
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 15:50:01 följande:
    Tycker oxå det är bättre att köra med öppna kort! Jag har skrivit in i min presentation att jag har barn och absolut förlorar jag mail på det men då vet jag iaf att dom som skriver anser att det är okej. Likadant borde gälla längden för även om det är tråkigt att inte få mail så slipper dom iaf att fastna för någon som sen drar sig ur efter en dejt :/
    Tycker du gör helt rätt.

Visst, jag vill inte ha en tokkort tjej - och ja, det är nog bra om hon har barn, har märkt att om hon inte har det så vill hon att man själv också skall vara "oskuld" på den fronten.

Det finns någon som passar var och en.

Jag har just nu problem med flera tjejer som fyllt i profilen komplett, alla data - utom på "röker" - och nej, den är inte kompromissbar för mig - rökning går fetbort om det är annat än sällsynt feströkande. 
  • Angelven
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 16:06:31 följande:
    Förlåt att jag inte citerar nåt, sitter på mobilen :/

Tycker oxå det var fel att hoppa på Mia nu, hon satte väl sitt nick just för att inte bli ihopväxlad med den som hackade på afro?

Och jag gillar oxå kortare mail, men lite där får man läsa av presentationen. Tror man märker på en presentationstext om det är någon mer som modesto och då skriver man ett längre mail. Eller så ser man att det är en enklare tjej som mig och då skriver man nåt kort ;) alla är ju olika underbart nog så går inte att hitta ett knep som funkar på alla :)

Så tyvärr angelven, vi tjejer är krångliga varelser ;)
    Dock en grej som skulle vara intressant att testa vore om du skrev ungefär "hej! Läst din presentation och även om jag inte tror du är någon för mig så ville jag bara skriva att du var väldigt söt. Ha det bra, kram" och se hur många som då plötsligt ska kämpa för att dom vill ha det dom inte kan få?
    Blanda nu inte ihop detta med att vara elak för det ges ju en snäll kommentar!
    Har själv råkat ut för liknande mail och jag som aldrig svarar annars har kommit på mig själv med att skicka tillbaka nåt snällt tillbaka och ibland har det blivit flera mail. Och som ni vet vill Tusse alltid ha det hon inte kan få ;)
    Och själv gjort liknande till fåtal killar och fått tillbaka att vi visst skulle funka ;)

Hur hade ni andra tjejer reagerat på ett sånt mail? I mina ögon slappnar man av lite och det är skönt med någon som inte super-raggar och dom killarna sticker ut lite i mängden av alla mail.
    Har faktiskt provat just det - skickat ett typ 8-10 raders mail där jag talat om att jag vet att vi inte passar men att hon verkade vara så himla bra och söt så jag ville bara tala om det och önska henne en god dag och lycka till typ

Ingen reaktion dock ... 

You tell me, ni är krångliga, ni tjejer - jag skulle kunna skriva till vilken kille som helst och fråga om han vill ta en öl och prata bilar och få svar    
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!