Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-26 23:54:11 följande:
    Mailat dig nu :D
    Tack !!!

Me fix. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-27 00:00:03 följande:
    Puh, va orolig att du skulle tycka jag va elak, men jag tar de som att vi fortfarande är vänner ;) {#emotions_dlg.flower}
    Men du vet, jag vill se dig leendes på en presentationsbild!!

Skulle vara intressant att se om responsen skulle bli annorlunda, vilket jag som tjej tror...
    Fixar det imorgon

Hittade en 1 år gammal judobild, får fixa en nyare

Klart vi är vänner Tusse! {#emotions_dlg.flower} 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-27 11:40:03 följande:

Men det där med att vara artig och tydligt säga nej tack, det är ju första gången. Fortsätter han kan du givetvis ignorera honom, då har du ändå försökt.
    Håller helt med - hövligheten går ju åt bägge håll.
  • Angelven

Så, nu har jag fått mitt första svar i experimentet - hon tackar, men nej tack och önskar mig lycka till med listan

Så nu är vi på:

15 lästa
    6 besök
    1 svar, negativt. 

• Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-27 18:34:21 följande:
    Fast jag svarade faktiskt på hans mail... Sen blev jag blockerad :D
    Ajdå - låter som om ditt svar inte var helt politiskt korrekt Tusse ...

Har du varit elak nu igen ? {#emotions_dlg.flower} 
  • Angelven
    Apollo skrev 2013-01-27 18:00:11 följande:
    Det är så det är, men skit i siffrorna egentligen och antalet. Jag stirrade mig ganska blint på det ett tag också... 
    Men samtidigt så går det förr eller senare upp ett ljus att de flesta vill man sannolikt inte ha något att göra med iallafall.

Det som gör mig mer förhoppningslös är att man inser vilken otrolig mängd personer som egentligen finns som jag inte ser något direkt umgängesvärde i (Och naturligtvis omvänt också förmodar jag) men för min del är det naturligtvis vad jag upplever som är det väsentliga. 

Det märks bara här på FL, man pratar kanske regelbundet men någon eller ett par som man faktiskt tycker är bra människor, de allra flesta avslöjar sig ganska snart antingen vara helt blåsta, gravt störda, otrevliga och eller bara tommaskal som lever ut sina fantasiliv på nätet och saknar det tycker jag inte är intressant hos människor överhuvudtaget.

Sen förstår man såklart att mycket handlar om självmarknadsföring, men det är kanske vad som gör det så klurigt för mig- jag verkligen hatar att bli tillsagd vad jag ska tycka och tänka, det tillhör att leta fram kvalitéer. Men vad jag menar är att det imångafall verkar helt tvärtom, personer som utger sig för att vara på både det ena eller andra sättet och när man börjat skrapa förstår man att det inte alls är så. 

Så mitt råd är skit fullständigt i statistik och siffror, varför tror alla att det är annorlunda för att det är på nätet? Majoriteten av befolkningen är obegåvade får som enbart följer den som bräker högst och om något så är det lättare att bräka på nätet där insikt och undersökningsmöjligheterna är betydligt lägre. Trots detta så verkar de flesta ha någon slags sjuklig uppfattning om att alla som skrivs på nätet är äkta.

Apollo, det är ett experiment

jag försökte se på rent skoj om ett opersonligt massmail fungerar bättre än de personliga halvlånga många av oss killar normalt skriver och inte får svar på. 
  • Angelven
    Apollo skrev 2013-01-27 19:54:07 följande:
    Ja du utför exakt vilka experiment du vill, men jag förstår inte riktigt vad du vill uppnå med det.

Jag är ganska övertygad om att jag skulle kunna "lura" till mig intresse om jag ville, tycker det är ett väldigt tydligt mönster bland vissa klientel för vad de "faller" för och hur de killarna är. Men det är inte hur jag är och finner det meningslöst att utföra något sådant.

Det är som att springa med en påsebakpulver framför några missbrukare för att fånga deras intresse, men när de väl öppnar innehållet lär det inte leda till något positivt (Dessutom har inte jag något intresse i den typen av personer heller). Om denna liknelse är tillräckligt tydlig  
    Det är annars ganska enkelt att förstå, det är bara att läsa tråden istället för att kasta sig rakt in i en pågående diskussion och lägga sina egna tolkningar på enstaka inlägg - det brukar vara så man förstår andra människor, genom att lyssna på dom en stund ?
  • Angelven
    Apollo skrev 2013-01-27 20:17:06 följande:
    Jag tycker det är svårt att förstå. Men jag gissar på följande.

I rest my case
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-27 22:14:21 följande:
    Var faktiskt riktigt trevlig och skrev ganska långt tillbaka. Dock med ett nytt förslag.. så gissar att de inte var mitt förslag han gillade bara Oskyldig men lovar att jag va snäll ju! :D

Hur har de gått med bilderna? Hittat några nya du laddat upp? :D
    Njae... Jag hittade ju en gammal (1 år). Måste be grabbarna ta ett par stycken bra på mig, hur var det, barfota i snön ?
  • Angelven
    Apollo skrev 2013-01-27 23:51:52 följande:
    Jag tycker det är ganska oseriöst och jag skulle släppa en tjej som gjorde det omedelbart om jag var medveten om det.

Det finns säkert både killar och tjejer som tycker det är helt okej, precis som det finns både killar och tjejer som tycker ONS är helt fantastiskt. Det är inte min grej, jag fokuserar på en person och om det inte fungerar och man upptäcker det innan man fått känslor så är det ju bara att hoppa vidare. 

Det som är jobbigt är om man fått känslor för någon och det skiter sig, jag brukar inte släppa så fort då... men nu skriver jag här istället. Men det är hur jag är, så länge allt gått juste till så kan man iallafall försöka trycka undan känslor osv. Det finns ingen fördel med något annat tillväga gångsätt. 
    Det är nog för att du tar dejting alldeles för seriöst

Du borde kanske fundera lite över om du tar en dejt ungefär som katten i ditt tidigare inlägg ? En dejt är bara en dejt, man känner sig fram lite, kollar om man kanske tycker om varandra när man träffas också. Det är inte en förlovning att säga ja till en dejt, det är bara en träff mellan två vänner, som kanske upptäcker att de är just vänner eller kanske upptäcker att de vill vara mycket mera än vänner - och tills bägge säger att "jo, vi vill vara mera än vänner" - så har jag, precis som tusse, inget problem med att dejta flera och inget problem med att tjejen gör det också.

Men så tror jag inte heller på "She said 'Hello', we are gonna get married!"
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!