Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tro mig Papito, ettan skulle fungera jättebra om det inte vore så att vi max kan träffas några gånger per månad Hon är smart, charmig, riktigt söt och har tänkt på hur hon vill att det skall fungera. Men jag vill ju träffa någon som kan vara mer än nnågon jag träffar ibland.

• Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-25 16:44:29 följande:
    Hur formulerade hon (Fyran) sig?

Hon bad om ursäkt för att hon fick bryta, säger att det dykt upp något allvarligt, att hon behöver tänka och att hon återkommer. Jag tolkar det som en avspisning.
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-25 16:51:07 följande:
    Men var det inte ettan som hade en plan för att lösa avståndsproblemet? I så fall är det ju ett ickeproblem, i början står man ut med att åka långt, det är på sikt det blir jobbigt.

Fast om planen är att flytta ihop efter ett tag, då vill jag nog att man trivs bättre tillsammans än att man vet att det fungerar 2-3 dagar per månad typ under ett år. Eller är jag för rädd av mig nu? Det är ju en skock barn på bägge sidor också.
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 18:27:46 följande:
    Ok, kloka människor. Jag har ett litet problem.

Dejt imorgon med den där killen jag bara pratat lite med, som ville ha dejt direkt. ni vet, han som jag tyckte verkade lite stressad av sig. I varje fall så har jag ju lärt mig av Tusse och gjorde en liten sökning på hans nummer, som var jobbtelefonen. med en liten ändring av stavningen i hand efternamn (tänk Vikberg;Wikberg fast ett annat efternamn) så får jag upp BB-bilder. Och är nästan helt hundra på att det är han. Men det står inte något om barn i profilen och är självklart inget han nämnt heller. För mig är det dessutom inte aktuellt att dejta någon med barn och än mindre om de dessutom mörkar barnet!

Försöker han vara otrogen? Ska jag ställa in? Ska jag säga varför? Ska jag gå dit, spela med och spara utskällningen till senare? Hur svårt kan det vara att vara ärlig och hur kan man tro att det inte är viktigt?!
    Beroende på hur ovanligt efternamn det är - det kan ju vara en annan ? Om det hade varit mitt förstås - då hade det inte varit någon tvekan - men jag mörkar inte barnen

Om du är hundra, konfrontera och avboka om inte barn är ett alternativ alls. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-25 17:03:53 följande:

Man börjar med när-det-går några gånger i månaden. Sen bokar man in ledig tid tillsammans. Är det då seriöst och funkar bra, så är flytt ett alternativ men man måste ju inte flytta ihop för det.
    Si där bidde det ju lite krångligt...

.... med bägge på heltid-barn ...

Det är lixom det som är grejen, det kan inte bli något annat än några gånger i månaden med avståndet - med ett närmre avstånd hade man kunnat ta en lunch eller en flexeftermiddagsfika ibland också. Eller haft barnvakt 2-3 timmar för en bio.

Ledig för mig är 2-4 kvällar per månad. Totalt.

Jag tror jag ger upp snart  
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-25 18:43:24 följande:

Oj, nu svävade du iväg snabbt. Kan ju vara ett syskonbarn...man vet aldrig. Fråga honom. Jag tror fortfarande på att man ska fråga såna saker om det känns skumt.
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 18:43:15 följande:
    Inte optimalt men du säger ju att du inte hittar det du letar efter i närheten heller, så 2-3 ggr/mån är väl bättre än inget, i synnerhet om ni verkligen gillar varandra och det skulle gå att lösa bättre efter ett år? Testa vet jag!
    Jag gör det

Jag gillar henne verkligen - och hennes attityd till det hela, att det går att lösa, hon är en sån där som aldrig ser problem utan bara möjligheter. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 19:09:30 följande:
    Han har ett ovanligt namn, ingen fb. Skriven på samma adress som tjejen på bb-bilden (han är med på bild). De kan ju vara nyseparerade men ändå så fult!! Och barn är något jag alltid sagt nej till men skulle jag göra undantag är det då inte för någon som låtsas som om att de inte finns. Vet ej hur jag skulle fråga utan att det framgår att jag snokat. Men allvarligt, vad är oddsen att två lika killar, samma ålder & inte helt vanligt namn skulle finnas i en ganska liten stad?! Har svårt att tro att det är syskonbarn, hur skulle det gå ihop? Det är ju han och en tjej och en bebis i tidningsannonsen. Visst, jag har också ett ovanligt efternamn och googlar man mig finns fler med samma för+efternamn i samma ålder, med bb-bilder, vi är släkt. Så inte omöjligt men jag synar ändå. Frågan är vad jag gör nu?!
    Frågar tycker jag - bara säg att du på skoj googlade hans namn för att se om du hittade någon rolig bild på honom, eller bra - och att då dök de upp ?

Eller så backar du helt enkelt ur med någon ursäkt. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-25 19:27:28 följande:

Det är så tragiskt alltså?
    Så himla främmande för mig att människor gör så...och tror att de kommer undan med det.

Rainbow, leta efter en ny pärla....haha, börjar tycka synd om er tjejer..men vad vet jag, finns kanske lika många bluffmakerskor.
    Det gör det

Kanske med andra saker - men ändå.

Bluffar med jobb, vad dom har för avsikter, andra killar, ålder, avstånd, BILDER, hur de ser ut idag, sade jag avsikter ?  ...

Jag är nog för ärlig och snäll för det här  

Rainbow, är det inte bara att säga till honom på mail att du hittade bebisbilderna och han kan glömma det hela ? Pang på bara, han tänkte ju lura dig, varför skall du ta minsta hänsyn ? 
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-25 19:40:06 följande:

Är det inte detta som är faran..när man ska googla och hålla på :) Visst,man kan ju "avslöja" saker innan. Men mest blir det ju att man funderar och gör upp en bild,som kanske inte alls är sann. Nu verkar det ju konstigt kanske. Och om han precis har separerat,borde han ju säga det iaf?
    Man kan ju spåna hur mycket som helst..barnet har dött.barnen är bara hennes..han tar inget ansvar för barnen osv osv.
    Jag hade kanske gått på dejt,om du gillade hnm? Och sedan se..om han är en skitstövel,är det ju skönare att avslöja hnm irl? :)  
    hehehe...

Jag kan lixom se dig göra just så

Och ja, det kan finnas bra förklaringar - och ibland kanske man vill tro på dom också. Jag kan väl tycka att med någon av dina förklaringar är det nog ändå något jag hade nämnt själv ganska snabbt.

Vilket påminner mig, jag borde googl'a någon ... (inte dig
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!