Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 20:44:35 följande:
    Tjejen finns på facebook (hon har ett ännu ovanligare namn haha) men allt är hemligt så kan inte mer än se att hon finns där. Och hans bror verkar vara kompis med många kompisar till mitt ex. Hängde ni med där? :-P
    Googla henne då ?

... men det lutar väl åt lägg ner, du har antagligen så mycket dåliga vibbar nu att även om det är en brorsdotter ... 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 20:59:18 följande:
    men hur skulle det kunna vara en brorsdotter? Han och en tjej är på en BB-bild i lokaltidningen för att de fått ett gemensamt barn. det står för- och efternamn. Tror knappast att han har en bror som heter likadant?

Enda tänkbara är att han skulle ha en dubbelgångare i samma ålder med samma namn, men det känns så långsökt att jag är beredd att riskera att ha fel där. Någon dejt i morgon blir det inte, det kan han glömma.  
    Nah - jag håller med.

Dumpa. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-25 21:03:39 följande:

Du blir bjuden på bröllopet...kan bjuda Filipis så att du har någon att hångla med.
    Cool
  • Angelven
    Beya skrev 2013-01-25 21:19:32 följande:

Åh men det låter väl mysigtDrömmer

Oskyldig

... fast man måste vara två för att hångla Solig
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-25 21:45:43 följande:

Just..för bara det finns en karl..hånglar jag på!OskyldigTungan ute
    TystCool
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-26 12:00:02 följande:

Frågan om ifall vi svarar på alla meddelanden har ju varit uppe här i tråden ett antal gånger. Och varför. Om vi vänder på frågan: Hade ni hellre fått många svar (säg 8 av 10) men där många svar är av typen "tack men nej tack" eller känns det bättre att få färre svar?
    Personligen, men det är kanske den hövliga gentemannen i mig , så föredrar jag ett hövligt svar istället för en tystnad och ignorering.
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-01-26 12:10:12 följande:
    Håller med , respekt från bägge sidorna , men kan nog bli ganska många brev för vissa profiler kan jag tänka mig .
    Sant - men standardsvar fungerar bra - det är nog mera som sagt en fråga om ren hövlighet för mig.

Ärligt talat, så här gör jag: Om jag inte fått svar inom ett par dagar från någon jag mail'at - då blockeras de.

Även om det skulle vara så att de lixom betar av en lista och de senare hade tänkt mail'a mig om det inte fanns något intressantare, så är jag inte intresserad i någon "ohövlig". Det blir ett bra test av om de verkligen var något för mig

Jag har fått jättelånge jättefina nej tack svar från jättesöta tjejer som säkert har hur mycket mail som helst, det är en attitydfråga. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-26 12:40:59 följande:

Efter att du vet att de har läst, eller kategoriskt rakt av?

Oh ja, helt klart. 
    Självklart efter jag sett att de läst

Jag menar, ibland är det ju någon som helt enkelt inte är inloggad ett par dagar. 
  • Angelven

(33-åring) - jag kan förstå oviljan att ens svara på så korta mail.

... men om jag skriver 10-20 rader, ibland faktiskt längre, kopplar till profilen, intressen, bilder och vad jag kanske tror skulle fungera mellan oss.

... och så får tystnad som svar.

Ja, då blir det som Papito skriver, man tappar sugen. Jag lägger ner en hel del tankemöda både i urval och i mail, skriver absolut inte till alla, utan det är till de som matchar bra, har bild, har en presentation som jag gillar.

Dvs jag tror att det faktiskt är så att vi passar varandra när jag mail'ar någon. Självklart är det ju oftast så att hon inte tycker det, men att åtminstone svara är väl ett minimi av hövlighet - annars får ni grottmän som skriver

"Snygning - Liga ?" (ja, med stavfel ...) 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!