Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-20 23:09:54 följande:

Get a room!
    Tyst
    Filipis skrev 2013-01-20 23:12:01 följande:
    heheGlad
    Solig

• Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-21 21:01:25 följande:
    Haha du behöver inte oroa dig big-sis, jag sköter mig Cool.
    Jag läser här flera gånger per dag men helt enkelt inte haft något att skriva bara :) Och pratar med 3-4 killar just nu på mail så är aktiv, men kommer inte träffa dom närmsta tiden :) dels började ju barnveckan idag men sen har jag helt enkelt haft ett par dagar nu som jag njutit av att vara singel genom att bara umgås med vännerna och ha egentid (rensa avloppen i lördags ni vet.....Drömmer)

Skrev med idiot-KK inatt och blev igen utfrågad om jag dejtar så denna gång sa jag faktiskt helt enkelt ja (ljög alltså) för jag orkar inte med hans frågor längre. Han kommer absolut vara en svag punkt för mig för att han är så helvetes jävla snygg (Oskyldig), men att ge honom en ny chans är big no no har äntligen både hjärna och hjärta insett.

Jag har helt enkelt letat tillräckligt nu senaste månaderna så nu känner jag att någon får leta efter mig ett tag :)

Blir dessutom moster för första gången nu när som helst, jag försöker lära mina tvillingpojkar att pottan inte är läskig och dessutom ska jag för första gången i mitt liv starta ett eget företag... så de där med söta pojkar blir nedprioriterat just nu :)

Me like Du verkar ha tänkt och funderat i tussestnaden

Moster Tusse

Kanske ett sätt att skära ner på dejtvilligheten hos pojkarna ... "Nej, jag kan inte denna vecka, jag måste potträna mina twins ..." 
  • Angelven
    Angelven skrev 2013-01-21 21:12:56 följande:
    Me like Du verkar ha tänkt och funderat i tussestnaden

Moster Tusse

Kanske ett sätt att skära ner på dejtvilligheten hos pojkarna ... "Nej, jag kan inte denna vecka, jag måste potträna mina twins ..." 
    Och...

de pojkar som efter den repliken faktiskt väljer att prata vidare, de är nog faktiskt värda att samla på, right ? 
  • Angelven
    Afrodite79 skrev 2013-01-21 22:47:19 följande:
    Kan nästan bli provocerad av detta! Att det krävs att du måste skriva att du ska släppa honom... DÅ hör han av sig. Inte ett ljud på hela helgen. Men detta vad vad som krävdes. Seriöst, att du pallar? Självbevarelsedrift kvinna?

Nä du NB, du har 3 kids och dig själv att ta hand om. Du behöver någon som ger dig energi, inte tar energi. Du behöver en mogen man, kanske någon som själv har kids? Som vet vad det innebär. 

Nu är jag fan arg, på riktigt! På denna karl! Demon

Kan bara instämma.

F-n att du bor så långt bort

Nä, men ärligt, det är alltid "Fish or cut bait" som gäller - antingen så är det på allvar eller så bara leker man - och åtminstone med mig, så leker man inte.

Pratar med 4 tjejer just nu - 1 rätt seriöst, 1 som nog hamnar i "cut bait'" - hon vill "hitta sig själv först" - visst, men då behöver du inte dejta , 1 som antagligen egentligen är drömtjejen - vette tusan hur jag skall göra där och så en som jag inte riktigt vet, vi lär prata en stund till och se var det hamnar.

Ingen som jag egentligen dejtar ännu dock av dessa fyra - tjej nummer 3 är helrätt, tjej nummer 2 borde jag bara kapa av, hon håller mig på halstret men vi har pratat hur länge som helst, verkligen kontakt där och 1:an är ärligt talat för svårt pga avstånd - även om hon är den som egentligen har bästa planen

Åh vad svårt det här är  

Jag borde göra som dig Noone, avstånd är ett no-no. 
  • Angelven

Tro mig - tvåan har jag pratat med sedan början december på mail, långa, trevliga mail - jag har försökt på alla sätt och hon glider undan

Hon är söt, smart, trevlig, kan uttrycka sig - och nu måste hon hitta sig själv och en trygghet först för HP har varit mest att försöka fylla tomrummet

Tvåan utan tvekan men det hänger inte på mig.

Trean, gärna - jag tror vi skulle ha otroligt roligt tillsammans, massa galna upptåg och påhitt. Mycket samma drömmar och mål i livet också.

Ettan är den mest seriösa, vi har jättesvårt att träffas - och hon är miltals före mig i planeringen om hur det skall fungera nu och på sikt, hon vet vad hon vill. 

• Angelven
    Papito skrev 2013-01-21 23:21:02 följande:
    Skitkul!

Men du får utveckla lite.
    Ettan, vad gör att du tvekar? Bor hon långt bort? Hon har en plan säger du, är den realistisk?

Tvåan, fantastiskt men håll henne som sista alternativ. Träffa dem andra och skiter det sig kanske det gått tillräckligt med tid för att hon ska ha hittat sig själv.. Du kan inte gå och vänta för då kommer hon aldrig dit eller så gör hon det med någon annan medan du stöttade och väntade.

Trean, vad är hållhaken?

Fyran? Mer info tack.

Jodå, ettan har en realistiskt plan - det är nog egentligen jag som är strulet där - att försöka få till dejtingtid med en avståndsbegränsning som gör at det kostar mer tid än vanligt (jag måste ha barnvakt). Ärligt talat så tycker jag väldigt bra om henne och hon har en plan för hur vi skall göra på kort och lång sikt om allt fungerar. Ja, det är nog faktiskt en realistisk plan tror jag - eller vill tro åtminstone

Tvåan, avgjort - och det hänger inte på mig, hon har all info hon behöver för att sätta upp en fika när som helst och har haft det länge - hennes drag

Trean - hållhaken är att vi pratat i två dagar Men oj vad vid skulle passa bra <3 Tänk er att ni möter en kopia av er själv, fast sötare, smartare, vackrare, mer framåt - typ allt ni skulle vilja vara, fast tjej ? Och hon vill prata med er ? Ser er ? Samma intressen, fast en del av de saker jag drömmer om att göra  -det har hon gjort.  Vi har sett samma typer av program på tv - jag har en skiss på ett hus jag drömmer om att bo i och hon ger mig en länk till en site med sådana hus, bara för att vi pratade om den typen av saker ...

Fyran, det är nog brist på info för mig själv också, hon passar nog egentligen bra och jag henne, bra avstånd också, söt och trevlig, charmig! 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-21 23:25:07 följande:
    Angelven -Ge trean ett försök! Se om det är lika klockrent i verkligheten! & sluta skriva med de som bor för långt bort?!

Jag vet, jag skall inte skriva till de långt bort - men hon lurade mig Hon var inte så långt bort i profilen och så på dejten berättade hon att hemorten inte stämde ... (och åldern, jag kan vara lite pissed över det men vad fan, hon är söt, trevlig, intelligent och hade en _väldigt_ bra anledning). OCH hon hade en plan för hur avståndet skulle fungera på sikt. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-21 23:47:23 följande:
    Alltså, grejen är den att jag kompromissat alldeles för mycket och det har bara lett till tårar och onödigt hjärtekross. Jag kan inte satsa halvhjärtat, det är allt eller inget så om han inte vet känns det som om jag kommer att stå där igen. men jo, jag ger honom till imorgon, men sedan tror jag faktiskt att det är dags att ta ett snack. Det här var den enda av de tre som jag har träffat, han är den som är lite äldre och mest olik mig. Kände trots allt att jag fastnade lite för honom (på ett vill-lära-känna-dig-bättre-plan, inte bröllopsklockor-imorgon) och är han osäker/otydlig så lutar det åt att jag gör mig själv en björntjänst om jag lägger andra åt sidan för hans skull. 
    Stor kram Rainbow.

Det är f-n inte lätt. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-22 08:19:22 följande:
    "Hon lurade mig"

Hur gammal är hon då? Du är 43-44?

Har någon av dem barn?

Förresten....har du kollat upp inkomsterna?

Ta den som tjänar närmast dig

Obs!!!

Innan jag blir påhoppad....

Sista meningen skrevs i väldigt skämtsam och vänskaplig ton

Ett år yngre, inte sex år som i profilen. Det spelar inte så stor roll. Alla har barn.

Och du känner mig Papito, feta inkomster
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-22 08:51:15 följande:

Ok, hade hon en väldigt bra anledning så ok....hon får vara kvar Annars är det farligt med rena lögner i presentationen.
    Alltså, du verkar ha extremt angenäma problem och hellre åt det hållet....men jag skulle inte vilja byta med dig. Blir nästan för svårt att välja när alla verkar kanon. Det är väl där min akilleshäl finns, jag vill inte såra någon, samtidigt som jag vägrar spela dubbelspel...och jag är ganska framåt och engagerad om jag är intresserad så jag skulle få ohyggligt svårt att fortsätta dejta om jag gillade den första....men i ditt läge hade jag ändå velat träffa alla fyra.

Enligt lagen om alltings jävlighet (eller vad den nu heter) får jag dessutom känslan av att du är mest intresserad av tvåan som inte är redo och minst av ettan med planen, kan känslan stämma?
    Typ - tvåan har jag pratat med hur länge som helst känns det som.

Trean har inte svarat på en dag på skickat mail, fast hon varit inne - jag är antagligen inte prio 1 med andra ord

Jag är lite som du Papito - om det blir mera seriös kommer jag meddela de andra att nope, inte för tillfället, typ. Men än så länge är det på "En kopp kaffe och en bulle och en kram" -nivå max. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!