Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Ok, varit och fikat med fyran. Crash and burn känner jag. Hon var trevlig, söt, charmig och behövde gå efter 40 minuter.

Jag skulle inte haft på mig padd-outfiten

• Angelven
    Papito skrev 2013-01-24 16:50:08 följande:
    Hon var väl det oskrivna kortet som du inte visste så mycket om? Du har träffat en av de andra har jag för mig? Hördes ni av mer sen?
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-24 17:23:48 följande:

Kom plötsligt på att hon behövde gå efter 40 minuter eller meddelade detta i förväg?

Ettan har jag träffat - vi pratar och tänker och funderar - men avståndet gör det svårt att ens träffas en gång till. Jag vet inte riktigt vad jag vill där, jag vill inte ha något på avstånd så frågan är om jag ens vill lära känna henne bättre.

Fyran har jag pratat ett tag med efter att jag berättade här om henne, väldigt trevlig, charmig, skriver bra.

... men jag tror tyvärr inte jag gjorde ett så bra intryck Hon kom plötsligt på ett ärende

Tvåan är borta, hon skulle finna sig själv ...

Så - trean kanske ? Hon och jag är väldigt lika till intressen. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-24 19:38:35 följande:

Men ettan hade ju en plan och du tyckte den var realistiskt. Avfärda henne inte ännu.
    Synd på fyran...du skulle skippat padd-outfiten och kört med Judo-hooden och bar tvättbrädemage
    Hmm...Cool

Det är -18 grader i Stockholm idag - vita pyjamasbyxor, barfota och med oknuten gi alltså ? 

Det är åtminstone kaxigt om än lite korkat Jag kanske skulle ta en sån bild och lägga upp,
    vad säger ni tjejer, skulle det fungera ? (om jag de-haired bröstet alltså ...)
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-24 20:10:36 följande:
    Haha, helt ärligt. Nej.
    Misstänkte det

PAPITO! Rainbow säger att det inte funkar ...  Jag tror jag vet vad du gör fel ...
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-01-24 20:15:05 följande:
    Om man ska ta med sina intressen och hur jag är som person , så får jag verkligen inga napp Glad

Här finns en Norrlänning på strövtåg i Östergötland , mång facetterad , trevlig , social , spännande och bejakande , lugn som vi alla Norrlänningar är , men ändå pigg på nya äventyr , flyttade hit från Norrland för 10 år , sen , och trivs ypperligt med närheten till alla stora städer och evenemang .

Tar gärna promenader, då gärna med kameran till hands.

Hålla mig i trim med promenader och gym ( 3-5 pass vecka ) samt tänker på vad jag stoppar i mig.

Loppisar , foto , och en massa andra saker lockar mig .

Hmm...

Ett par snabba: Mångfacetterad, ETT ord (särskrivningar stör många). Mellanslag EFTER komma, inte före.

Kanske lägga till något om vad du gillar att göra en kväll ? Lägg till en till konkret sak efter loppisar och foto.

Annars, ärligt talat, trevlig presentation! 
  • Angelven
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:35:10 följande:
    Jag funderar på en sak. När ni börjar maila med någon, hur ofta skriver ni då?
    Om jag blir intresserad av någon tycker jag att det är trevligt att skicka meddelanden fram och tillbaka under kvällen men vissa skickar en gång och sen får man vänta ett dygn till nästa.Drömmer De kanske inte är så intresserade då? Eller upptagna kanske?
    Jag brukar försöka svara inom en halvtimmes tid om jag har möjlighet. Jag tycker som du, det är roligt att ha en dynamisk diskussion fram och tillbaka.

• Angelven
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:57:33 följande:
    Det är klart att man inte behöver prata mycket varje kväll men någon gång i alla fall.
    Brukar ni prata med flera samtidigt eller tar ni en i taget? Dejtar ni kanske flera samtidigt med? 
    Flera samtidigt - fast jag har ju lixom lyckats med konststycket att tappa typ 3 av 4 jag pratade med på en dag.

Humöret är inte precis på topp ...

Jag vet inte, första träffen brukar jag inte se som att jag dejtar någon - jag höll nästan på att ha två dejter idag, men det blev bara en - kanske lika bra med tanke på illa det gick

Men jag skulle aldrig vara på typ dejt 3 med flera samtidigt - nånstans där man bestämmer sig för att, japp, det är nog vi, där sätter jag stopp. 
  • Angelven
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 22:18:19 följande:

Men vi har skrivit lååånga brev någon vecka nu så det är därför jag tröttnat på det.

Tråkigt för dig. Berättar du för tjejerna att du träffar andra med?

Det tycker jag är fullständigt självklart, det utgår jag ifrån att de också gör, skriver med flera och kör flera stycken 1:a date'er samma vecka - varför skulle man inte göra det ? Om du går på speeddejting, pratar du bara med en ? Om du går på krogen, pratar du bara med en och går hem sedan ?

Jag skriver med de jag är nyfikna på, skulle vilja lära känna, jag målar inte upp en bild av att det redan är vi fastän vi inte ens träffats - och efter en träff, man kanske bestämmer att man vill träffas igen, då får man se hur det utvecklas - jag skulle aldrig date'a efter att jag börjat pussa någon annan  

Jag ser det som att jag visar att jag är nyfiken på en person och undrar om det är ömsesidigt. 
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-25 13:14:20 följande:
    Helg snart! Någon som ska på dejt?

Vi fortsätter sjukstugan... Men hittat en lovande kille i min stad... Dock har jag nog snart lyckats förstöra de innan vi ens träffats för han lyckas skriva varje gång jag är på hemskt humör pga febern och trots att jag försöker låta trevlig så låter jag otroligt bitter men förhoppningsvis märker han inte de :)

Ingen helgdate på gång och får väl erkänna att jag känner mig lite bränd just nu. Tror jag skall ägna helgen åt att samla ihop mig, mysa med barnen, gå på biblan och promenera om det inte är för kallt.
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-25 15:54:16 följande:
    Tvåan & fyran är helkörda, ettan verkar du sval till...trean är den kvinnliga Angelven som du klickar så bra med?

Tappa inte hoppet, du har ju kvar go'biten.

Jupp, trean har jag mycket gemensamt med. Det som kan gå snett där är att hon verkar vara mycket mera en doer än vad jag är - å andra sidan så är det i och försig jag som är pådrivande i kontakten så jag får väl se vart det kan leda. Problemet med ettan är avståndet. Det går inte att ta en långlunch och träffas eller flexa ut lite tidigare. Jag är helt klart skeptisk till just avstånd. Fyran verkar skulla landa och hitta sig själv, fick ett mailmed den innebörden - eller vad säger ni tjejer, är det bara ett nytt hövligt sätt att tacka för sig?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!