Ärliga nätdejtingstråden!
Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-19 09:45:12 följande:
Man har ju hört män som har klagat på att nätdejting inte fungerar, jag har alltid tänkt att det är misslyckade människor som har för höga krav och det är därför de misslyckas.Nu har jag testat ett tag. Jag är 35+, välutbildad, intelligent, rolig, 172cm och normalsnygg, jag har inga extrema krav, det enda jag väljer bort är kvinnor som har barn på heltid. Tyvärr kan jag bara konstatera att de som gnäller på nätdejting har rätt, om man inte är över 185cm och vältränad är man tydligen inget att ha. Jag får i princip inte svar från några kvinnor jag kontaktar, och att kvinnor i vårt jämställda land skulle kunna ta första kontakten är tydligen helt uteslutet.
Nätdejting borde ju inte fungera för kvinnor heller, alla kvinnor verkar vilja ha de väldigt få män som uppfyller alla krav. Detta innebär ju att dessa män i sin tur kan välja precis vilka de vill ha, vilket borde innebära att de väljer bort de kvinnor som inte är helt perfekta. Alternativt dejtar dessa män en väldig massa kvinnor som de har sex med och sedan dumpar, vilket inte heller kan ses som lyckat för kvinnorna.
Finns det några normalsnygga män som har lyckats och i så fall hur bar ni er åt?