Inlägg från: Anonym (glasberget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (glasberget)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-19 09:45:12 följande:
    Man har ju hört män som har klagat på att nätdejting inte fungerar, jag har alltid tänkt att det är misslyckade människor som har för höga krav och det är därför de misslyckas.

Nu har jag testat ett tag. Jag är 35+, välutbildad, intelligent, rolig, 172cm och normalsnygg, jag har inga extrema krav, det enda jag väljer bort är kvinnor som har barn på heltid. Tyvärr kan jag bara konstatera att de som gnäller på nätdejting har rätt, om man inte är över 185cm och vältränad är man tydligen inget att ha. Jag får i princip inte svar från några kvinnor jag kontaktar, och att kvinnor i vårt jämställda land skulle kunna ta första kontakten är tydligen helt uteslutet.

Nätdejting borde ju inte fungera för kvinnor heller, alla kvinnor verkar vilja ha de väldigt få män som uppfyller alla krav. Detta innebär ju att dessa män i sin tur kan välja precis vilka de vill ha, vilket borde innebära att de väljer bort de kvinnor som inte är helt perfekta. Alternativt dejtar dessa män en väldig massa kvinnor som de har sex med och sedan dumpar, vilket inte heller kan ses som lyckat för kvinnorna.

Finns det några normalsnygga män som har lyckats och i så fall hur bar ni er åt?
    Ja, jag kan inte tala om hur det är för alla kvinnor, men för mig var det väldigt svårt. Jag fick sällan svar på mail jag skickade och väldigt få spontanmail också. Tappade helt sugen, eftersom allt man hör är om hur oerhört många mail kvinnor får och för mig var det verkligen inte så. Som tur var träffade jag en man irl istället...
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-22 17:27:44 följande:
    Var träffade du en man IRL någonstans? Jag har mer eller mindre gett upp hoppet om att hitta någon på nätet, problemet är att jag jobbar i en väldigt mansdominerad bransch vilket gör att det är svårt att hitta någon genom jobbet och krogen är inte min miljö. Det var på grund av detta som jag hade hoppats på att nätet skulle vara något för mig, nu när det visade sig felaktigt vet jag inte riktigt vad jag ska göra istället, jag är extremt trött på att vara singel.
    Genom min hobby - vi är med i samma teatergrupp. "Börja en kurs"-tipset är ju otroligt klyschigt men jag tror det faktiskt kan vara ett rätt bra sätt. Man har direkt ett samtalsämne och ett gemensamt intresse. Jag är inte heller världens mest utåtriktade människa utan behöver lite tid på mig att värma upp för att prata med människor, och då är det ju bra att få träffas mer än en gång.
  • Anonym (glasberget)
    nelly82 skrev 2013-07-22 18:18:49 följande:

Men e det liksom flörtig stämning där? Har fått för mig att såna kurser mer är för människor som verkligen går in för att lära mer än att träffa folk??? men jag har aldrig testat =)
    nej, flörtig stämning är det nog inte. Men jag har å andra sidan aldrig lyckats träffa någon där det ÄR flörtig stämning. Mina förhållanden brukar börja med enkel vänskap som sen växer till nåt annat, och då är det ju en bra plattform att träffa folk.
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-07-22 18:47:33 följande:
    Kurs kan nog vara en bra grej, det gäller dock att hitta rätt kurs. De kvällskurser som jag har gått har det i princip bara varit män som har gått. Att gå en kurs i något som jag inte är intresserad av bara för att det finns mycket kvinnor känns inte riktigt rätt och det borde nog genomskådas ganska fort.
    Ja, i idealfallet är det ju något man ändå vill lära sig... men du kanske har mansdominerade intressen också?
  • Anonym (glasberget)
    ander25k skrev 2013-08-09 15:23:18 följande:

Bäst är det att vara öppen, Vi är ändå ytliga i början, och ser efter en attraktiv människa i våran smak, jag är inte Guds gåva till kvinnan men vågar ha bild .
    Jag förstår fullständigt om man inte har bild. Jag tror dessutom det är en jättestor skillnad på män och kvinnor vad gäller det. Män är mer utseendefixerade än kvinnor, så att vara ful kvinna är svårare än att vara ful man. (generalisering, japp )
  • Anonym (glasberget)
    Papito skrev 2013-08-09 19:25:59 följande:

Jag förstår också att många inte vill ha bild, oavsett om de anser sig vara fula eller snygga.
    Men jag håller nog inte med om generaliseringen, tror att kvinnorna är minst lika illa på den fronten.

Samtidigt märker jag själv skillnad. Jag anstränger mig mindre och är mer kräsen nu när jag har bild än innan..får en känsla av att det är likadant för många.
    Fast det finns ju faktiskt forskning som visar att män är mer intresserade av utseende än kvinnor. Som tur är gäller ju generaliseringar inte alla!
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (Carpe diem FTW) skrev 2013-08-10 23:31:50 följande:
    Sorry att jag drar upp ett gammalt inlägg, men det genererade en intressant fråga. Är alla så att ni känner direkt på första dejten om det finns någon attraktion?

Jag tror inte på kärlek vid första ögonkontakten och jag har aldrig blivit verkligt attraherad av någon förrän jag har lärt känna den ordentligt. Nu har jag aldrig lyckats komma längre än till första dejten men jag kan inte tänka mig att jag kan känna mig attraherad av någon förrän efter minst 5 dejter om man räknar med 2-3 timmar för en genomsnittlig dejt.
    Samma för mig, men vi verkar vara i minoritet!
  • Anonym (glasberget)
    xSpinell skrev 2013-09-19 17:59:45 följande:
    men

Är det inte roligt att få en massa mejl då , tjejer Obestämd
    Jo, det skulle vara roligt. Själv får jag inte det, så det vet jag inte
  • Anonym (glasberget)
    singel pappa83 skrev 2013-11-08 15:41:40 följande:
    iofs betyder ju d hon sa att hon bara knullat rundor en massa istället för å haft en stadig pojkvän...
    men förstår va du menar, säger en kille en sak betyder d en sak men säger en tjej d betyder d nått annat  :/
    om du ist svarat nån dag senare å sagt att du får så mycket mail att d tyvärr tagit ett tag innan du svarat ;) du hade hon ist blivit intreserad
    nä ingen logik, men kvinnor e inte logiska :P  

Snälla, lägg bara ner. Sluta med sånt där. Det är så otroligt tråkigt att läsa.
  • Anonym (glasberget)
    Xmag skrev 2013-11-08 21:27:24 följande:
    Har inte läst denna tråd på nästan ett år då jag själv nätdejtade. Det intressanta är att det inte verkar ha hänt nåt nytt. Samma problem som avhandlas då avhandlas nu: tjejer som inte svarar, spelet osv. Jag tror, om man skall nätdejta så skall man göra det kort, intensivt och engagerat och sedan ta en längre paus om man inte lyckats. När man nätdejtar så får man heller inte ge upp partnerletandet i IRL. Sätter man all din tilltro till nätet är det rätt lätt att bli besviken.

Jag, och många andra har också skrivit om hur killar inte heller svarar, men av någon anledning glöms det hela tiden bort...
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 22:42:16 följande:
    Som tjej kan du välja vilken som helst. Som man behöver du se riktigt bra ut och ha ett väldigt starkt psyke.
    Nej, det kan man inte. Jag får i stort sett inga mail på dejtingsidor, och det finns fler tjejer som är i samma situation. Är det nån gång man behöver ha ett starkt psyke är det när man hör om hur otrooooligt många mail alla tjejer får när man själv inte alls är i samma situation... :P
  • Anonym (glasberget)
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    Jag är inte rädd för yngre. Har ett ex som var nio år yngre än jag, och jag blir snarare irriterad på att de flesta män har ett önskat åldersspann som inte ens innefattar deras egen ålder...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!