Inlägg från: Anonym (glasberget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (glasberget)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (men) skrev 2012-07-24 23:06:23 följande:
    Jag fattar inte det där med att flytta ihop så snabbt?:)
    varför inte? om jag träffade någon jag verklgen klickade med skulle jag kunna flytta ihop jättesnabbt känns det som. Inte för att det lär hända, men man kan ju drömma ;)
  • Anonym (glasberget)
    Opcode skrev 2012-07-25 00:09:02 följande:
    Fast det känns rätt riskabelt tycker jag, innan man lärt känna en person måste man ju våga lita på att känslorna är besvarade; Och det har man ju lärt sig att det kan man ju inte ens då...
    vad känns riskabelt menar du?
  • Anonym (glasberget)

jaha... ska dejta en kille, och jag är tjock. Fet, liksom. Har inte någon fullkroppsbild på dejtingsajten, så han vet inte. Känns... mindre bra.

• Anonym (glasberget)

ja, jag blir nog kvar på glasberget för evigt. Var på fest igår och gjorde bort mig rejält. Står ganska klart att den jag är intresserad av inte är intresserad av mig. Gör ont!

• Anonym (glasberget)
    Anonym (ny på området) skrev 2012-08-07 01:26:05 följande:
    Har bara läst de senaste inläggen... Har nyligen blivit medlem på en dejtingsida. Känns onekligen väldigt krystat. Har inte varit singel sedan jag var 16, nu är jag 38. Ny tid:) Det är inte det att jag är präktig eller har moraliska åsikter om det hela. Det ligger mer hos mig själv. Tycker det känns konstigt att marknadsföra sig själv, att aktivt leta. Har ju bara haft två långa förhållanden och de har uppstått spontant efter att ;tycke; uppstått. Har svårt att uttrycka vad jag menar i ord men känslan av att träffas i ett uppenbart syfte känns desperat och òäkta`på nåt sätt. Någon som förstår vad jag menar och har någon tanke, synvinkel el åsikt?
    du beskriver mina känslor exakt. Det känns krystat, forcerat och märkligt att veta att man blir bedömd som en "potentiell partner" istället för som människa. Sen är det ju så att man blir bedömd på det sättet hela tiden i verkligheten också, men det är inte lika uppenbart, och där har man ju ändå något annat syfte med umgänget OCKSÅ. Nej, jag gillar det inte alls...
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-27 00:20:32 följande:

Och inte blir det bättre av alla idiotmail som trillar in. Tappar ju hoppet alldeles. 
    Angående om det ett "hej snygging" funkar eller inte: Är personen någon som faller mig i smaken så blir jag nog lite glad och tar mailet på rätt sätt. Är det däremot någon som jag känner mig tveksam till så får ett sånt mig att helt tappa intresset. 
    Jag skriver ofta till folk, och jag skriver inte alls långt, men jag försöker alltid skriva speciellt och ha med en eller kanske två frågor om personens presentation eller bild (i fall då en person bara har bilder blir det ju lite knepigt, men då kan man ju skämta om hur ytlig man är som bara går efter utseendet).      
    du får i alla fall mail, jag får inga... sjukt trist.
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (men) skrev 2012-11-06 20:24:23 följande:
    Nä,tror nog inte heller man är kompis med ex..inte kompis-kompis. Det tog ju slut av en anledning..och oftast inte för att man var såå goda vänner kanske.
    Jodå, jag är god vän med två av mina ex. Jag tycker snarare det är konstigt att så få är vänner med sina ex... Många förhållanden tar väl slut just för att själva kärleken/attraktionen rinner ut i sanden men man är fortfarande varandras bästa vän?
  • Anonym (glasberget)

själv fick jag i stort sett inga mail på dejtingsidor (fast jag är tjej) så jag är vääldigt trött på att höra om hur många brev man får bara man har snippa... Som tur är behöver jag inte vara bitter över det längre, för för två månader sen träffade jag en underbar kille på annat sätt. Ibland sker mirakel!

• Anonym (glasberget)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-21 08:30:01 följande:
     då måste du 
    a) se ut som shrek eller
    b) inte ha verken bild eller press?

har hjälpt 2 olika tjejkompisar in på Hp, den ena har inga bilder å är bara ute efter kompisar- får 10-20 mail om dagen, fler om hon e inloggad, den andra har bild osv och hon får 30-60 mail om dagen minst! iofs är 90% bara skit ändå men men..  och detta har inte varit några fotomodeller heller utan bara vanliga tjejer. 
    Nej, jag har haft bild och presentation. Shrek är att ta i, men ja, särskilt snygg är jag inte.
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 19:53:42 följande:
    Kan hålla med om detta med att vara en idiot = få tjejer, 
    dom enda ggr jag träffat någon tjej ute på krogen och kommit nån vart har varit när jag varit en idiot och inte brytt mig om henne alls.
    Annars är jag en trevlig kille som aldrig är en idiot utan är alltid trevlig osv mot tjejer, men tyvärr har d gett 0 jämfört med att vara en idiot har gett i 80 % av fallen, tråkigt men sant.
    Sen att man är mer intresant när man redan är upptagen är ju en annan sak... 
    fast jag vidhåller att det är precis samma problem, bara åt andra hållet. Det finns en massa tjejer som PÅ RIKTIGT vill ha "snälla killar", men de tjejerna är ofta inte de som de "snälla killarna" är intresserade av...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!