Inlägg från: Anonym (glasberget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (glasberget)

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2013-03-12 11:11:52 följande:

Vad trevligt för henne, om man nu tycker att de är så kul att ha män efter sig enbart för att de har en fetisch för feta kvinnor...
    Det är väl ungefär lika kul som för normalviktiga kvinnor att ha män efter sig bara för att de tycker man är snygg? Eller menar du att det är någon skillnad?
  • Anonym (glasberget)
    Kreativt kaos skrev 2013-03-26 14:17:38 följande:
    Och kul med nya här :)

Själv har jag en dejt ikväll med en ny så ska bli spännande!

förlåt om jag är nyfiken men vad hände med den där killen du pratade om för ett tag sen som verkade så jättebra? Ni skulle träffas och du hade fjärilar i magen har jg för mig?
  • Anonym (glasberget)
    Kreativt kaos skrev 2013-03-27 16:42:03 följande:

Jamen ni vet ju min tur med grabbar...svinen dras mot mig =/ lite tårar i helgen men nu är han borta ur mitt liv :)
    Fan så trist! Men det är rätta takter, på't igen bara
  • Anonym (glasberget)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-04-02 21:44:09 följande:

Mys som ord överhuvudtaget går fetbort hos mig, jag har t.o.m varnat för det på min presentation. Som jag f.ö har plockat bort nu eftersom jag har träffat någon IRL. Det lär inte bli något seriöst mellan oss eftersom åldersskillnaden är för stor mellan oss men vi ska ses i morgon och det ska bli underbart!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv. Jag har lätt att attrahera yngre har jag märkt, medan de äldre sällan faller för mig. Förstår inte vad det beror på hos mig men nåt fel är det. Antagligen utstrålar jag noll intresse för de äldre, och sen är det ju ett faktum att de som ÄR äldre och attraktiva oftast är upptagna. Trist att jag drog en nitlott här i livet, antingen kan jag stanna själv resten av det eller så får jag roa mig med de yngre så länge de vill ha mig och där har jag bestämt mig för att njuta så länge det går. Hellre det än att stanna på mitt glasberg till ingen nytta. Då har jag i alla fall levt lite och känt något anant än bitterhet även om jag inser att den som i slutändan kommer att få hjärtat krossat antagligen är jag. 
    Nu förstår jag inte alls vad du skriver... menar du att det inte kan bli något långvarigt med någon som är yngre?
  • Anonym (glasberget)
    Kreativt kaos skrev 2013-04-09 13:00:40 följande:
    Haha säger som grabbarna ;)  Jag hade kort på mig själv på denna sida under typ 5 timmar och aldrig igen :P Lägg till att jag skrivit i tråden om att jag alltför lätt ligger med killar... så du hör själv katastrofen ;) haha

Vart i sverige finns du då? Och du behöver bara skriva län om du vill så avslöjar du inte för mycket ;) Men vi har mycket fina killar i denna tråd lite här och där i detta land :)
    Men det är ju för att du är snygg. Jag är ful och får ingen anstormning i mailboxen oavsett vad jag skriver.
  • Anonym (glasberget)
    fatdaddy skrev 2013-05-13 08:44:20 följande:
    Det är lite så det känns, att man direkt hamnar i underläge när man visar en tjej intresse. Tjejer är vana att få uppmärksamhet. Man ska anstränga sig, medan de bara finns där och tar för givet att killar ska jobba för dom. Jag har gett många tjejer komplimanger och de tyckte nog det var roligt, de verkade bli glada. Själv får man inget sånt. Skulle vara kul att som kille också få komplimanger av tjejer.
    Jag känner mig ibland smått trött på det här, efter alla år jag har försökt. Som nån skrev tidigare, man tolkar mycket utifrån sina egna erfarenheter. Jag har aldrig haft en tjej, blev av med oskulden vid 35, och det var enda tjejen jag varit med. Flera år sen nu. Jag har inte så bra självförtroende och självkänsla.
    Nja. Alla tjejer är inte vana vid uppmärksamhet. Jag blir lite trött på såna där generaliseringar... killar är ofta intresserade av de snyggaste tjejerna, så DE tjejerna är vana vid uppmärksamhet. Det finns många tjejer som inte alls är vana vid det, och som känner som du, och för de tjejerna är det ganska tröttsamt att hela tiden höra om hur lätt det är att som tjej få en kille.
  • Anonym (glasberget)

fatdaddy skrev 2013-05-13 18:18:10 följande:

Njorå, visst är det så. En tjej kan lägga upp en profil på en dejtsajt utan bild, utan presentation. Och få massa mejl. Testat själv. Gjorde en fejkprofil en gång. Jag fick mer mejl första dagen än jag får på flera månader/år med min riktiga profil, som är seriös, med bild och presentation.
    Jag tror också att antalet mail är högre i genomsnitt för tjejer än killar, det betyder inte att ALLA tjejer får en massa uppmärksamhet.

Sen tycker jag verkligen att du ska ta kontakt med den där kvinnan! Du har ju inställningen att det _är_ som du generaliserar och skriver om de olika könen, så är det väl inte det minsta konstigt att hon inte tar kontakt?
  • Anonym (glasberget)
    modesto skrev 2013-05-16 13:54:03 följande:
    vad är 4+2?
    Sex
  • Anonym (glasberget)
    040kille skrev 2013-05-16 16:13:04 följande:

Man funkar med vissa och inte alls med andra. Så enkelt är det. Man får inte reda på det genom att sitta bakom en dator.

Sen är dejtingtänket rena möget i min värld. Det är teater helt enkelt. Det är först när man är helt avslappnad i varandras sällskap som ens rätta jag kommer fram och det där kan ta tid. Jag tror oerhört mycket mer på att träffa någon genom intresse eller förening eller vad som än vad jag gör på dejtingsidor. Det blir liksom fel från första början där.
    Det där håller jag helt och hållet med om. För mig känns det jättekonstigt att folk börjar prata sex innan de ens har träffats, t ex. Nästan alla mina förhållanden har börjat med att vi har varit vänner, och sen har det blivit mer. Jag tycker också att det är lite konstigt att många verkar förvänta sig instant attraktion på första dejten. Men jag kanske är konstig, för det är otroligt sällan i livet jag har känt något sånt. Mina känslor brukar växa fram ju mer jag lär känna personen, och sen kommer attraktionen.
  • Anonym (glasberget)

Men är du säker på att du inte kommer att kunna känna attraktion för honom? Men jag är kanske färgad av att alla mina relationer börjat med att vi har varit vänner. Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man måste känna en omedelbar attraktion...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!