Inlägg från: Anonym (Tabula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Är det förresten fler än jag som har fått mail från en 85-årig fd präst på HP?

Tyckte han var lite gullig tills jag verkligen läste vad han skrev, han avslutade med ungefär;  kram, och vad jag menar med det får du själv räkna ut... Urk. Sen har han varit inne på min profil kanske 15 ggr. Har några såna, som besöker och besöker, liksom, varför det? Många av dem skriver inte heller. Vad vill de? Att jag ska skriva till dem eller vadå?

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-23 19:10:59 följande:
    Svårt att säga...Med han jag mailar nu klickade vi så fantastiskt i mailkontakten att jag egentligen bara var rädd att han skulle dölja något. Hans profilfoto var bara en närbild på ögat, så ett litet tag visste jag inte alls hur han såg ut. Men jag fortsatte skriva, kände mig mer stimulerad av att skriva till honom.

Men bad om foto efter nån vecka och fick tre - på en kille som var alldeles för snygg för "my leage" så att säga. Han är ganska mycket yngre än mig och ser helt ärligt ut som typ Schenkenberg, mörkt tjockt hår i page, svarta ögonbryn, gröna ögon, fin bred mun, gulliga skrattgropar. Så vacker. Så jag trodde att han fejkade med fotona.
    Men det gjorde han inte. Dejten var egentligen bara för att checka om det var för bra för att vara sant, men han VAR ju fantastiskt bedårande i verkligheten....så, dejten var kort, typ 1,5 timmar. Han ville väl checka att inte jag heller ljög med mina foton. Vilket jag självklart inte gjort.

Och sen har vi fastnat i att bara maila igen. Problemet är att vi inte bor i samma stad.
    Men herregud, det låter ju hur bra som helst! Förutom att han bor i Malmö då! Jag kan ta honom, skåning som jag är ! Men just det ja, han är ju till och med yngre än du så lite väl ung kanske...  Läbbig 70-åring du hade där förresten. Har överlag lite svårt för män som säger "hjärtat" hela tiden. Och såna som gaggar om att man är svår och sånt går ju bara fetbort.  
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 09:12:13 följande:
    Men har du provat HP som jag sa, det var en stor omsattning...20 dateforslag bara i helgen. Om det ar manga forslag du vill ha.
    Eh, nä inte så stor omsättning för alla..
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 21:46:53 följande:
    TS: Upptäckte just att min favorit (en date hittills) också finns på HP! Mäh! Och där har han minsann lagt upp bilden på sig själv som är en modellbild. Checka in honom...
    Den unga killen från Malmö??
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-27 00:02:55 följande:
    Japp. Men vill ju inte outa honom här, så vi får tala i gåtor.

Ojdå, haha ja det kanske blir lite svårt. Men ska försöka. Ålder?

• Anonym (Tabula)
    Anonym (elin) skrev 2012-03-31 12:37:59 följande:
    Ja ytterligare en historia att dela med mig av

Pratade med en kille ca 2 veckor via HP och för 1 vecka sen sågs vi första gången  IRL. Han bor ca 5 mil bort men han sa vi kunde ses i staden där jag bor. Vi tog en fika och så visade jag han stan lite. Vi sa båda innan vi skildes åt att vi ville ses igen och pratade om att vi kanske skulle ta en kryssning den här helgen men att vi skulle höras av  under veckan. 

Han skickar ett sms på onsdagen och tackar för dejten och frågar hur jag mår. Jag svarar på det efter ca 1 timme. Sen på kvällen ringer han upp och vi pratar  och han frågar ang kryssningen på lördag och jag säger att jag kan tänka mig det. Han säger att vi kan kolla upp priser på varsitt håll och sen höras av på torsdagskvällen. Jag jobbar sen är jag iväg och tränar och när jag kommer hem vid 19:30 tiden får jag ett sms från han: "Jag antar att din tystnad betyder att du inte vill åka"

Jag svarar snabbt att han tror helt fel att jag gärna vill åka. Samt att jag nyss kommit hem efter träningen och att det varit fullt upp på jobbet hela dagen. 1 timme senare så ringer jag upp han för då har jag hittat en resa till bra pris med avgång på lördagen. Jag föreslår att vi ska boka den då den förmodligen inte kommer finnas kvar så länge till men han säger att det kanske är bäst att VÄNTA tills imorgon ändå med att boka. Sen avslutade vi samtalet rätt snabbt efter det.

När jag lagt på så ringer en kompis och frågar om jag vill hänga med henne ut på lördagen och jag säger ja till det. Då "min dejt" inte kan bestämma sig angående lördagen.

På fredagskvällen kl 21:30 så skickar han ett sms: Vad gör du? Inte ett ord ang någon kryssning. Jag skiter i att svara och tänker att jag svarar på det imorgon istället.  

Skickade ett svar nu om att jag var upptagen i kväll och jag är ärlig och skriver att jag blivit lite osäker på om jag är intresserad av att träffa han igen.

Då får jag ett sms tillbaka:  Adjö. Hör inte av dig mer. Vilken katastrof tjej! 

Katastroftjej? Idiotkille snarare, skönt att du inte hann bli så involverad med honom!
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (P) skrev 2012-04-12 12:57:59 följande:
    Lägger ner nätdejtandet helt. Är så less på skiten. Tycker det blir så totalfel jämt. Det är som nån sorts nätshopping. Urvalet är helt baserat på en bild som speglar en hundradels sekund i personens liv. Någon som har ett bra tips på var man som man istället kan träffa kvinnor 35-45 irl, förutom dans? I en liten stad är utbudet rätt tunt men kan tänka mig kurser eller vad som helst egentligen. Jag tror mer på mötet mellan personer framför "fönstershopping" då fokus ligger på helt fel saker. Tips?
    Jag har också lagt ner helt, är helt galet som vi människor håller på. Inget duger och man tror hela tiden att man förtjänar något bättre än vad som erbjuds. Och det är väl okej att vara kräsen men man kan fan visa vanligt hyfs!

Har inga råd att ge, fast det hände mig en lite kul grej för några veckor sen! En kille kom fram till mig när jag var på puben och berättade att han hade sett mig lite här och där och undrade om vi inte kunde ta en fika. Det gjorde vi dagen efter, och det var trevligt men det klickade inte. Fast det tycker inte jag är hela världen, det roliga är att det finns folk som lägger märkte till en och vad som helst kan ske, när som helst ;).
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-12 19:45:45 följande:
    Det får man, men aktiviteten i tråden har varit lite sådär på slutet. Verkar som att vi är många som lagt nätdejtingen på hyllan ett tag.
    Haha ja, men vi välkomnar mer än gärna lite nya som kan komma med fräscha inputs till oss som är helt blasé. Finns det INGEN som det går bra för?
  • Anonym (Tabula)
    DanM skrev 2012-04-16 20:12:30 följande:
    En fråga till er tjejer. Om man håller på å skriver lite med en som verkligen verkar intressant. Och hon har hittills tagit ett tag innan hon svarat. När hon sedan dröjer än längre innan svar, mitt i ett "frågeutbyte", ska man bara vänta då eller vara lite på?

Man skriver igen, som om inget hade hänt. Alltså, tog upp vart man slutade eller ställer nån annan fråga. ABSOLUT inget "hallå varför svarar du inte" och sånt. Lycka till

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-16 23:02:01 följande:
    Kan inte DanM och tjej21 bli ihop? Så är det fixat
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!