Angelven skrev 2013-01-08 18:37:04 följande:
Tror jag du gör
Det viktigaste för mig är att man vill något med sitt liv, att man faktiskt har någonting man vill uppnå och inte bara råkar flyta med. Det kan vara att bli neurokirurg, äga sin egen lokala coop med två kassor (där man själv sitter i den ena ibland
), bli pedagogisk ledare på en förskola, jobba volontärt medan man lever på ärvda pengar eller så.
och 30-35 till 60 TSEK är inte så stor skillnad som man tror - det är ju bara 15 TSEK efter skatt, och med lite diskussion får bägge en hel del plånboken med de summorna. Men jag tror att 60 TSEK och "studerar" kanske blir lite tuffare för ett förhållande. Jag har sett det hos så ¨många vänner (och själv) att det spelar väldigt stor roll om den ena alltid får lägga till av sina pengar - för bägge, både den som ger och den som får, det blir ett beroende och en förlust av frihet.
Jag tror (trots min tydligen rätt feta ingenjörslön som man lätt uppnår
)att jag skulle ha rätt svårt att leva med en multimiljonärska som tyckte jag skulle sluta jobba
Ja,"lätt"
Men det är ju för att jag lever bland dess ingenjörer..har ett syskon som också är det. Och där ska jag ärligt erkänna,att det dög nog inte riktigt om mitt syskon hade läst till vad vet jag,lärare..Spelade inte mig någon roll..men för mitt syskons andra hälft och familj,säkert.
Håller helt med..vill ha någon med lite driv.
Sedan skulle jag inte vara bekväm med en miljonär som betalade allt för mig och tyckte jag kunde vara hemma..kåt ,glad och tacksam