Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2013-01-08 16:59:19 följande:

Jag håller med!!! riktigt irriterande, vet inte hur många gånger jag tänkt: har de inte läst min profil??

Jag har en 5-årig utbildning men jag bryr mig faktiskt inte om min partner har det eller inte... tycker inte det definierar en som människa.  

Men med löner etc..alltså,har man en 5årig utbildning behöver det faktiskt inte innebära att man tjänar 60´/månad?
    Så löneskillnaderna kan ju bli stora ändå? Tex i Sthlm tjänar en ingenjör "lätt" 50-60´/månad. Och så kanske man har en helt ok ekonomisk utbildning eller lärare eller något..men kommer kanske upp i 30´-35´?
    SÅ då är det ju skillnad fast båda kanske har ganska bra utbildning? 

Eller vilka skillnader menar ni?   
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 17:45:34 följande:
    Jag tror att det mera har ett symboliskt värde mer än själva exakta summor, om du förstår hur jag tänker Obestämd
    Nä,jag förstår inte hur du tänker? Eller jag menar, det pratades om löneskillnader..Och att det var svårt att leva tsms med olika löner? Eller missförstod jag helt?
  • Anonym (men)
    Anonym (b) skrev 2013-01-08 17:42:42 följande:

Nu kanske du citerade fel? för jag är nästan den enda som skriver att det inte spelar någon roll
     och nej, en 5årig utbildning behöver definitivt inte innebära sådan summor kan jag säga nu arbetar jag iof inte heller med det jag är utbildad till. 
    Njae,nejdå Glad Såg vad du skrev. Tyckte bara det var bra.
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 17:56:02 följande:
    Hm.. tror du får citera vilket inlägg et du syftar på isfaåll. Jag svarade bara på hur jag tänkte när jag sa att jag gärna ville ha en kille med högre utbildning.
    Så har han hög utbildning och tjänar 30-35´..är det ok? Men har han lägre utbildning och tjänar 30´..är han inte intressant?
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-08 15:57:02 följande:
    Det handlar också om jämnbördighet i förhållandet - det är som du säger Tusse, det frestar på i ett förhållande om man har väldigt olika inkomster, oavsett hur lite man bryr sig.

Detta tex. Då måste det väl ändå handla om just summor bara?
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 18:01:37 följande:
    Nee, inte så jag menar. Asch, strunt samma. Svårt att förklara om du inte förstår av det jag försökt säga

Oki..Nä,jag förstår om man vill ha någon på samma nivå. Men sedan tappade du migSolig
  • Anonym (men)

Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 17:45:34 följande:
    Jag tror att det mera har ett symboliskt värde mer än själva exakta summor, om du förstår hur jag tänker Obestämd

Det var detta jag inte riktigt förstod sen.
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 18:05:30 följande:
    Alltså jag tror inte Angelven syftar på det som du menar med att någon som tjänar 30-35 och den andre partnern ligger på 60. Tror inte riktigt det är så han menar. Om jag tolkat Angelven rätt...  

Nä,han får väl svara senGlad
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-08 18:16:11 följande:
    Well - någon i ungefär min ålder som pluggar, behöver köpa lägenhet och precis flyttat hemifrån eller ännu värre, precis blivit utkastad hemifrån - det var väl på tiden är allt jag kan säga.

Nej tack ... 
    Haha! Ja,jag vet inte i vilken åldergrupp du raggarTungan ute
  • Anonym (men)
    Tusse85 skrev 2013-01-08 18:33:24 följande:
    Okej erkänner. Han kanske en liten pytteliten dejt på gång.. en fika på stan bara... helt oskyldigt.... och så frågade jag honom vad han jobbade med nu med tanke på vår diskussion här. Gissa vad? En polis :P

Spriiing :P
  • Anonym (men)
    Tusse85 skrev 2013-01-08 18:33:24 följande:
    Okej erkänner. Han kanske en liten pytteliten dejt på gång.. en fika på stan bara... helt oskyldigt.... och så frågade jag honom vad han jobbade med nu med tanke på vår diskussion här. Gissa vad? En polis :P
    De tjänar dåligt..och ska vi vara ärliga,har de ju ingen riktig akademisk utbildningFlört

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!