• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 

Kvinnors svenska i vardagen 
    Ja = Nej 
    Nej = Ja 
    Kanske = Nej 
    Vi behöver = Jag vill ha 
    Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här 
    Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det... 
    OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga 
    Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot. 
    Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex? 

Slutligen: En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag. Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen.

Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    xSpinell skrev 2014-02-17 12:04:27 följande:
    Hmmm Obestämd (Ja , det ligger nog något i det du skriver)

Det finns ju en anledning till varför min presentation är skriven som den är Flört(nöjd med singellivet)
    och så undrar dom varför man "inte" vill flytta ihop .  Kyss( ?? )
    Träffade en tjej i slutet av november på Caféet. Gift var hon också. Jag var inte sugen på att gå vidare därför. Nu visade det sig att hon begravde mamman 6 dagar efter att vi möttes så det blev en lägenhet ledig snabbt. Jag hade ju tackat nej men då jag åkte till Barriärrevet i januari så skrev hon ett sms ''tänk om'' var temat.
    Nu bodde hon ensam i mammans lägenhet efter nyår och hon låg i skilsmässa samt så hade hon köpt en egen lägenhet för inflytt i april.
    Det blev så att jag var där varje dag (eg natt) efter min resa. Hon verkade vara jättekär men jag hade några tveksamheter. 
    Jag tog efter en tid beslutet att inte gå vidare med henne. Hon blev tyvärr jätteledsen. Väldigt tråkigt men antagligen bättre än om jag spenderat ännu mer tid innan ett uppbrott.
    Det kändes inte helt rätt för mig av olika skäl. Tyckte det var mest rakryggat att göra så och inte sova över mer för det hade känts som ett utnyttjande från min sida.
    Så då är man singel igen dåGråterSkrattande
    Känns både lite kasst och lite bra när det inte var rätt tjej. 
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    xSpinell skrev 2014-02-23 22:17:00 följande:
    Ja du , jag har nog inga goda råd .

För grabbar som oss , finns det nåt hoppCool(Hmmm , funderar . va fan är vitsen Hmmm ???????)
    Jag vet nu inte hur länge du har varit singel , men en sak vet jag.
    Att jag har allafall levt som singel i 20årObestämd(nu i April)
    Jag har jävligt svårt att förstå dom som kastar sig in i det ena förhållandet efter det andra i vår ålder
    Dom springer o tittar på hus , skaffar kärleksbarn , köper nya möbler , ny bil osv

Jag står där bredvid o bara tittar på helt förskräckt Förvånad(ja men va fan , fattar ingenting ????)
    Jag njuter bara av alla dagar som jag vaknar upp till , nu när mina 2barn jag uppfostrat
    ensam har flyttat hemifrån.
    Indianerna i Nordamerika visste inget om att jorden snurrade runt solen.Solig
    Så dom räknade antal solar som kom o gick över himlavalvet.
    Hur många solar kommer man att få uppleva till i vår ålderCool (9000 , kanske)
    För varje solnedgång jag tittar på , så vet jag att det är en mindre inför nästa dag.

Vi har väll den bästa tiden nu , medelålders friska män Guld i mun(hela världen ligger öppenSkål)
    Varför jaga rätt på ett förhållande o fastna i , jag anser mig ha gjort mitt på den här planeten.
    Jag fattar inte vad det är för fel på att bara kunna träffas på en lite ledig nivå utan
    en massa krav på trohet o återhållsamhet .
    Men vi är väll så präglade o uppfostrade till att man ska leva tillsammans lyckliga i alla sin a dar.

Min erfarenhet av nyskilda Obestämd(ja , nja . hur klart tänkte man själv vid den tiden ???)
    Det tar ju en stund innan krutröken har lagt sig , så att man kan börja räkna alla hål i
    skrovet när skutan håller på att sjunka , det tar ju en tid att laga/läka   

Njut bara , livet har ett utgångsdatum Död(sedan är allt försent)
    Har varit singel i snart 4 år med vissa inslag av dejter här och var. Jag har frest till Palma, London, Köpenhamn samt Mårbacka och Lysekil med några tjejer samt träffade ännu en tjej på Caféet i nov och vi hängde tills att jag avslutade det hela i slutet av januari.
    Inte lätt att få två liv att passa samman numera. Jag tänker mest långsiktigt för det är helst ett sådant förhållande som jag söker men man kan ju inte börja med att veta det heller. För mycket krångel vill jag heller inte ha.

Som sagt, singel igen. rätt skönt det medSolig

Fast, tjejer är bra att ha iblandFlört
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    modesto skrev 2014-02-25 22:29:13 följande:
    haha, det måste jag spara
    Gör det Skrattande
    Man, 50 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    nelly82 skrev 2014-04-03 18:24:28 följande:
    Jag e övertygad om att man kan hitta den rätta på krogen!!!! Dock känner jag att jag hänger på sånna ställen mindre och mindre ju äldre man blir. Går man ut är det ofta med goda vänner och då prioriterar man deras sällskap framför att ragga.

Jag har nätdejtat hur mycket som helst känns det som utan att få det att funka. En dag  fick jag dock ett rött hjärta av en snubbe (betyder "jag är intresserad av dig", finns även gula att ge, betyder "jag e nyfiken på dig").

Tyckte det verkade desperat med ett rött hjärta, men läste hans profil, och blev jätteimpad!! Lite chattande senare bjöd han hem mig på middag dagen efter.... och det var toppen =)

Men med det sagt e allt fortfarande nytt å jag törs inte ta nåt för givet! När kan man det egentligen??
    Att ta någon för givet kanske man skall akta sig för men man kan ju bli bekväm i den andres sällskap. Kul att ha någon att längta till och som längtar efter en när man är borta.
    Låter kul. Lycka tillSolig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • ulfsas
    dilog skrev 2014-05-23 16:18:28 följande:
    jag har  skickat 4787 mail totalt med folk på hp men träffas verka de inte vilja göra
    Oj shit. Där ligger jag i lä.
    Skriver allt mer sällan nu. Tycker att de dryga 20 nätdejterna jag haft inte stämt så bra. De man ser IRL stämmer iaf bra på ytan och sedan får man se bara.
    Bättre sållning så.
    Strax AW.Skål
  • ulfsas

Har nu bara ett konto på HP. 
    Match gav få svar så det var inte mycket att betala för.

HP ger även det sällan några personer av intresse. Jag skriver allt mer sällan där och får just nu mest svar från pers  utan profilbild. Raderar dessa utan att svara.

Har varit på ett antal blinddejter. Inget för mig lärde jag mig av det. Svårt nog när man ser folk. Fattar inte varför en del envisas med att vara anonyma. Bara att blocka de som inte är trevliga.

Krogen ger bättre utdelning. Man kollar ju in de av intresse bättre där. Får se hur länge jag har kvar HP. Det är ju gratis så det får väl vara kvar ett tag till för man vet ju aldrig. Man missar alla de som aldrig går ut eller de som inte går till samma ställe som en själv. Kanske så dyker en pärla upp på nätet ändå.

• ulfsas
    Angelven skrev 2014-11-23 10:10:56 följande:
    Jahapp.

Undrar vad det är som händer - jag skriver till en hel del och då händer 1 av tre saker just nu:

* Antingen så läser de inte ens - gissningsvis är de inne och tittar och väljer själva vem de skriver till eller så får de så många brev att det drunknar i mängden, eller så tittar de på bilden vid brevet och väljer bort redan där.

* Eller så läser de och svarar inte efter att ha besökt profilen - bortvald igen, pga text och eller bilder.

* Eller så svarar de men efter 2-3 mail så rinner det hela ut i sanden, inga fler svar.

Jag är inte sån att jag ligger på och skriver och frågar varför de inte svarar eller så, det är helt okej, det är ju tydligen så man beter sig (Happypancake). Det fanns en jag skrev lite mera med - hon fick annat för sig kvällen för dejt och efter det beskedet, inga svar - igen, ok, jag förstår och respekterar det.

Men jag tror att jag just nu kunde behöva lite nya tankar, lite nya tips och idéer. Jag har en hyffsad presentationstext just nu, som beskriver mig och mitt liv - jag har bilder jag tycker om ur min vardag, ingenting stylat eller så - selfies på promenad eller hemma typ (NEJ, inga badrumsselfies smile2.gif , och inga bara överkroppbilder)

Sedan är ju generellt senhöst lågsäsong - antar att alla sitter hemma, tröstäter glass och drömmer om nästa vår och sommar smile5.gif
    Samma mönster här. Har nu bara konto på HP kvar.
    Tror inte på nätet längre.
    Lättare IRL.
    Är inte hemma nu...Drömmer
  • ulfsas
    Angelven skrev 2014-11-23 12:39:58 följande:
    Jag har egentligen väldigt bra erfarenheter av nätdejting - nåja, man går väl på ett par smällar och en och annan mina (tror jag är färdig med att försöka dejta ryska tjejer - maken till materialister får man leta länge efter, där kan man snacka om att få alla fördommar bekräftade tyvärr).

Bara man tar det försiktigt, kollar upp bilderna (www.tineye.com är urbra på att hitta bilderna om de finns annanstans ....) och ser till att ha snackat en stund och ha ett mobilnummer till dom (av försiktighet brukar jag droppa det någonstans där det blir hittat om något händer). Jag kanske är paranoid, å andra sidan har det inte hänt något smile1.gif

Slump och annat än nätdejting har egentligen aldrig fungerat för mig - jag är fasansfullt blyg egentligen så krogen är rena mardrömmen. Tror inte riktigt jag träffar någon i mina intressen heller - man kanske skulle skaffa sig ett par mera könsneutrala intressen men jag upplever inte att klubbverksamhet är ett bra sätt.

Och okej då - jag har väl skräckhistorier också - som hon som hade tio år gamla bilder, tagna före olyckan med järnspettet ... helt frigid dessutom smile2.gif Men då får man se det som en intressant eftermiddag där man fick prata med en person man annars aldrig skulle pratat med - det är rätt roligt det med!
    Låter jobbigt med hon med järnspettetSolig
  • ulfsas
    Tm144e skrev 2015-01-05 13:40:59 följande:
    Vill förtydliga att det inte är fel att vara kräsen när det gäller så viktiga saker som kärlek, men är besviken att man aldrig får chansen att visa vad man går för!

Jag är också kräsen, men jag ger alla en chans i alla fall!
    Problemet för vissa tjejer är ju att se översköljs med mer eller mindre spirituellt skrivna brev. Allt från ''copy paste'' till ''vill du knulla'' och mer välskrivna alster.
    Har man flera tiotal eller hundratals brev så orkar de väl helt enkelt inte svara till slut.

Konklusion: inget svar = nej tack. 

Jag tycker också att det är bra att vara kräsen till en grad. OM man bara vill ha fotomodeller så kan det ju vara så att de tjejerna vill ha motsvarande män och tvärt om. Bäst om man motsvarar det då själv.

Blir tyvärr ett första sållande enbart på utseende för min del först. Tråkigt men sant. Jag förutsätter att tjejerna gör likadant.
    Kommer man väl över den puckeln så kan det ju bli till vad som helst.

Jag har väl inte varesig många eller särskilt bra tagna bilder på HP (enda jag har kvar numera) så där är det dåligt drag. Jag tror att jag bättre passar IRL. Steg 1 med utseendet kommer ju rätt naturligt där. Från båda håll.

Tror också att många bläddrar vidare på dejtingsajterna för en ännu bättre partner kan ju dyka upp på nästa sida eller på nästa eller nästa in i all oändlighet. Är man aldrig nöjd så får man klara sig själv.
  • ulfsas
    Anonym (Miss Foxy) skrev 2015-01-16 23:38:06 följande:
    Hade en rolig dejt för ett tag sedan, myste i baksätet på bilen, runkade av honom och sen torkade av mig på hans hund som stod i bakluckan
    Det kan man ju kalla för dejt.Skål
  • ulfsas
    Post partum skrev 2015-01-29 10:21:17 följande:
    Kikade in här även om jag slutat nätdejta för snart 2 år sedan.

Förstår inte riktigt resonemanget, tjejer ska vara ärliga och lägga upp bilder bl.a. när de är som fulast, och får då räkna med att bli bortsållade av 90 %- i nästa andetag surar en man över att han blir bortsållad och att tjejer bara borde ge honom en chans.

Gäller inte samma regler för männen?
    Jo, visst gör det.
  • ulfsas
    Angelven skrev 2015-02-01 10:52:56 följande:
    Självklart!

Själv sållar jag bort alla som inte kan skriva en presentation, inte har bilder, röker och med tanke på min ålder, de som vill ha barn, jag behöver inte flera.

Och jag räknar iskallt med att bli hårt bortsållad av tjejer som vill ha någon med skägg, 190 cm långa och som vill ha barn och att killen inte får ha barn tidigare - samt förstås de som tycker mina bilder inte är deras kopp te.

Jag brukar (oftast) bara skriva ett kort första meddelande - ungefär som att säga "Hej, du verkar intressant, jag vill gärna prata med dig - vill du prata med mig?" - om de inte ens svarar, ja, då vet jag, jag föll på något som de sållar bort. På Happypancake är det då enkelt - blockera, så behöver jag inte se dom i sökningarna mera. Tror jag har några tusen där nu smile2.gif Bortsållade. Precis som jag räknar med att bli bortsållad för att jag inte passar.
    Block är bra på HP men jag tycker att de kunde gjort sidan lite lättare att sortera tjejer på.
  • ulfsas
    Angelven skrev 2015-02-02 07:55:05 följande:
    Det kan jag hålla med om - något som det de har på mötesplatsen, att bara kunna klicka "visa inte igen" när man gör sökningar, typ.

Jag blockerar ju alla jag skrivit till men inte får svar från - för annars blir det hopplöst att söka och hålla reda på. Ett mittemellanting vore att kunna plocka bort dom från sökningen - skulle de få för sig att sedan någon gång skriva till mig så kan de ju det forfarande. Det hade varit bättre.

Hmm... och att kunna söka på "de som jag inte skrivit till redan" smile2.gif
    Visst, det kunde vara några olika kategorier.
  • ulfsas
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2015-02-03 09:18:16 följande:
    Ja men precis! Skulle aldrig lägga upp en bild så på mig med mina vänner! Verkar helskumt
    Fast är man den snygge så är det kanske braSolig

Jag har själv bara bild på mig på gott och ont.
  • ulfsas
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2015-02-03 11:08:35 följande:
    Fast värsta är ändå de som har klippt bort halva exet som de står och håller om! Och ja, jag har sett detta mer än en gång smile2.gif
    De är väl miljömedvetna och återanvänder sina foton.Solig
  • ulfsas

Vi kom fram till att inget svar=inget intresse.

Lägg inte ner energi på de du inte är intresserade av.

Det spar tid.

Tror att vi i tråden kom fram till det tidigare.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!