• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

modesto skrev 2013-03-11 22:41:51 följande:

Grönt jasmin te älskar jag.

Nu ska jag på min nattpromenad, jag väljer noga nu var jag går, jag har fortfarande en stalker efter mig, jag skrev om honom tidigare, han med en stor hund. Han vet när jag går, det går inte alltid att unvika honom. Han är nog ofarlig, han bjöd mig hem till honom och ville ha en promenad med mig och bad om min telefonnr, jag undrar när han ger upp. Lite kul dock, jag känner mig attraktiv.

Du är nog attraktiv ändå utan att du skall ''behöva'' en stalker efter dig fast det kanske kan bli inne med en personlig stalker, kanske.
    Ta det försiktigt och ha något med dig för försvar. 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-11 22:56:29 följande:
    En liten fråga till någon manlig där ute. Är det helt kört för ren 27årig kvinna med två barn (tyvärr olika pappor) Att träffa någon? Skulle ni här bli avskräckta?
    Nej, inte bara pga barnen men man får ju vara medveten om att det inte alltid blir så enkelt att flytta ihop som när man var barnfri. Särbo är nog inte så dumt ändå.

Det där med att flytta ihop när man har barn tänker jag så här. Jag har 2.5 km till exet så barnen kan gå emellan som de vill och skulle jag exempelvis träffa en tjej fem mil bort i en annan stad så kanske hon och hennes x har ett liknande arrangemang. Då är det inte lätt att flytta ihop.
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas

Personligen blir jag mindre och mindre benägen att tro att nätet är så bra förutom att man syns 24/7 och att det naturligtvis finns pärlor där ute någonstans.

Det jag tänker på efter ett antal nätdejtsfikor är att de jag sett av deras utseende på deras bilder har skiljt sig så mycket. Inte deras fel men det är så otroligt mycket som bara går fram IRL. Krogen har sina nackdelar som att det är så lätt att missa de fina tjejer som inte går ut så ofta eller inte hänger på samma ställen som man själv men, men där ser man ju direkt vem man vill prata/dansa mm med. Om det blir ens en dans vet man ju inte men man ser ju vilka som man gillar på ett mer direkt sätt.

Träffade en mycket läcker tjej på Caféet igår. Tyvärr så drack hon lite väl mycket så hon blev hemstyrd av kompisarna. Jag blev utan telefon nr. Det är en av nackdelarna med krogen fast alkohol kan vara en fördel så länge det gör alla gladare och att somliga pallar med det de dricker. :(

• ulfsas
    modesto skrev 2013-03-16 13:40:21 följande:
    Alkohol gör att någon ser bättre ut än de verkligen är. Jag skulle aldrig i livet känna attraktion för en människa som luktar sprit eller rök eller båda tillsammans. Om hon/ eller han kan vara så berusad att de ska vara hemstyrda av kompisarna. Det finns inte på kartan för mig, så motbjudande!
    På nätet kan du träffa helt andra människor, som du ser realisktiskt i nyktert tillstånd.
    När man träffar någon på nätet lär man känna personen först och sen går till det yttre. Om yttre är väldigt viktigt kan det vara en besvikelse. IRL lär man känna yttre först men man vet ingenting om personen, förutom i ditt fall att hon är kapabel att supa sig full. Så resan går lite åt motsatt håll, det skulle aldrig funka för mig med krogen.
    Jag tror att vi båda har rätt och fel.

Har man turen att stöta på den som är rätt för en själv så är det ju rätt. Om det sedan visade sig att man sågs på en nätfika eller krogen eller jobb/hobby eller på ICA spelar ju då mindre roll. Bara man gör något som passar för en själv och inte resignerar som jag vet några bekanta gjort. De går aldrig ut, de nätdejtar aldrig fast de kanske träffar någon på en golfrunda fast de hänger hellre med grabbarna i en bar med öl tror jag. svårt att träffa någon om inte det finns några kontaktytor kvar.

Skall prova på nattklubben Lola ikväll tror jag. Det blir premiär isf för mig.Skål 
  • ulfsas

Jag satt i restaurangen och noterade en mycket sexig kvinna vid ett annat bord. Jag kallade på kyparen och bad honom ge kvinnan restaurangens dyraste flaska champagne.

Kyparen levererade champagneflaskan till kvinnan, som skickade den tillbaka till mig tillsammans med en lapp: 

"För att jag skall ta emot denna flaska krävs det att du har en Mercedes i garaget, 10 miljoner på banken och tjugo centimeter i byxorna."

Jag läste lappen och skickade en egen lapp tillbaka till henne.

"Bara så att du vet, jag råkar ha en Mercedes och en Ferrari i mitt garage och över 20 miljoner på banken, men inte ens för dig skulle jag kapa fem centimeter.''Skål

• ulfsas
    modesto skrev 2013-03-16 16:03:49 följande:
    det har jag sett forut, haha
    och ja, några kontaktytor ska vara kvar annars finns det inget hopp. Jag har läst forum där folk tror att när de ger upp hittar "lyckan" dem själv, eller de som tror att Gud ska ge dem deras kärlek när deras tid kommer.
    Jag tror att Gud har viktigare bekymmer, att se till att den stora bilden fungerar, man är ansvarig för sin egen lycka.
    Men man söker "ytor" som passar bäst ens personlighet.
    Så är det. Kön av vackra kvinnor som leder till min dörr är förskräckligt kort så man får hitta på annat som passar.
    Krogen är ett enkelt ställe att ta sig till när man bor i Sthlm men det kan ju vara negativt också. Fylla exempelvis och så har jag blivit påhoppad också. Senast av två killarDemon

Igår blev jag uppraggad av en kvinna som tyckte att jag var ''kvällens attraktion''. Hon var inte full så det var väl ögonen eller psyket därSkrattande
    Hon var inte den jag letade efter, jag hade ju den andra i siktet, men vi dansade en 6 danser iaf. Always something. 
  • ulfsas

Ahhh, men, vilken krog dårå?

Jag kan ju inte springa runt på alla krogar och fråga om Kreativt Kaos lillasyster från FL är där? Förstår du väl ;)

• ulfsas
    Kreativt kaos skrev 2013-03-16 21:59:55 följande:
    Haha ingen aning :)

Och hon är storasyster, jag är blott bara 28 ;)
    Jag menade nog storasyster. Skrev lite fel i hastigheten bara.

Då blir det inte lät att hitta henne i Stockholmsnattens vimmelSkål

Ha en bra kväll för jag går nog på Lola på Blasieholmen. Omväxling förnöjerSolig 
  • ulfsas

Trodde att mysa betydde ''ha trevligt'' bara. Om det sedan är sitta i soffan eller ett kodord för sex beror väl på.

Kan iofs nämna att min x-svägerska alltid skulle fixa ostbricka och ha det myyysigt (sagt på dalmål).
    Då tröttnade jag också på ordet fast jag nog egentligen inte tycker att det är så farligt.

• ulfsas

Halloj.
    Kul att det verkar gå bra med dejtandet för några. Själv var jag på nätdejt i februari senast. Tyvärr så undrar jag fortfarande om det verkligen var samma tjej i verkligheten som på nätkortet?!!?

Inte så smart att ha ett allt för missvisande kort på sig tycker jag.
    Det tog lite musten ur mig då det inte var första gången det varit så. Detta var på Match.
    Tycker att krogen är bättre fast också har sina nackdelar. Man ser ju där direkt vem man blir intresserad av.
    Om man sedan kan prata i den höga volymen är en annan sak. Att ideligen säga "va" är inte så kul det heller.
    Blev uppraggad senast men efter en 6 danser så fick det vara nog då det inte varning typ riktigt.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!