Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (ingenlycka) skrev 2013-08-29 21:58:47 följande:
    Det slutar inte med sex eller att vi ses igen, förstår du hur jag menar då? Kan du förstå mig på den här punkten då?

MVH ingen the REAL DEAL lycka

Fast, då är det ju helt enkelt för att det inte var meningen att det skulle "bli ni två"
    -Fundera på hur många människor som bor i världen, fundera sen på hur stor sannolikhet det är att man "bara snubblar" över den som är just rätt för en själv...
    Självklart händer det, men ibland så tror jag att många har alldeles för lätt för att bli kära, därav alla skilllsmässor o par som går isär (jo, jag e en av dem).

Enda man kan göra, är att INTE fokusera på allt det negativa, utan fokusera på de BRA bitarna.
    Vilka saker under daten blev rätt..?
    Visst, ignorera inte det som du kanske kan ändra på till en annan date, för om du går igenom daten, i huvudet, så kanske du finner saker du kunnat göra annorlunda. Men häng inte upp dig på dem.
    -Låt i så fall dessa saker lära dig vad du kan göra för att finna det du söker...       
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Anonym (James) skrev 2013-08-30 06:49:34 följande:
    Det blir nog inget. Förra helgen frågade hon om vi ska höras under veckan. Jag skickade två mejl som hon läste men inte svarade på. Hon är inloggad varje dag.
    Vi är för olika. Jag blev av med oskulden vid 35, enda kvinnan jag varit med. Och det var sex år sen. Hon skrev att det där är så länge sen så man kan inte tro det. Jag bör ragga upp nån och få sex.
    Själv var hon i tonåren första gången, och haft en del killar, just nu kk.
    ..."Funderar"...

Eh, ursäkta att jag frågar, men... När / hur tidigt börjar ni prata om antalet sexpartners och när det startades..?

Har aldrig varit med om att det varit ett samtalsämne på daterna, därför jag frågar   
  • Isnogood
    ander25k skrev 2013-08-30 07:02:31 följande:
    Aldrig , skulle inte vilja veta , och jag säger inte hur många jag har haft , bara antal fasta relationer .
    Jag kände lite samma sak...

Det förflutna är förflutet så att säga.

Vissa saker, är bara inte intressant att veta   
  • Isnogood
    Anonym (James) skrev 2013-08-30 07:03:27 följande:
    Vi mejlade i en månad, sen hördes vi inte av på en månad, började mejla igen nyligen. Vi har inte dejtat än.
    Och ni diskuterar antal sexpartners och när man förlorat oskulden i mailkonversationer "ok"
    Ja, alla är vi olika  
  • Isnogood
    Anonym (James) skrev 2013-08-30 07:09:34 följande:
    Ja, det är väl inte det ideala kanske Förvånad Men när hon frågade, jag kände det är lika bra att vara ärlig.
    Fast, visst ska man vara ärlig, ingen tvekan om saken.
    Samtidigt, så behöver man inte lämna ut ALL information.
    Visst, din senaste fasta relation var för X antal år sedan, ni "gick isär" (det gjorde ni ju, för ni slutade träffas...) för att ni inte fungerade ihop (inte samma tankesätt mm, uppenbarligen eftersom ni inte träffades mer), sedan dess några kortvariga relationer, men inget fast (ja, du har ju säkerligen lagt dina blickar på ett antal kvinns under åren, om än kortvariga)

Men man behöver faktiskt inte outa självaste sexdebuten...
    Men, om hon var krävande att villja veta exakt när du "doppa" första gången.... Tycker JAG att hon ändå inte var någonting att ha     
  • Isnogood

Självklart ska man berätta saker om sig själv, men jag tror på att "spara" en del detaljer tills man lärt känna varandra mer, träffats o kanske fattat lite tycke.
    Men inte allt...

Kanske ville för mycket för tidigt?
    Lätt hänt att dras med när man har kontakt med någon man charmas av o vill mer med.

Men jag tror på (betyder inte att det är rätt för alla, men det är rätt för mig) att börja kontakten med att utgå ifrån att det endast är en ny bekantskap i form av vän.

Kanske för att det just är en vän jag söker, en vän för livet, att dela det med, en vän att älska och älskas av.

Så, där håller sig mina samta med män, på vänskapsnivå, om livet i stort, intressen o allt sådant.

Var på date förra fredagen, vi satt o pratade nonstop om allt och inget. Kom dit vid 21, åkte hem kl 11 dagen efter. Vi vet nu massor om varandra, men ingenting om sexdebuter eller antal partners.

Fundera på vad du verkligen vill, vilka principer vill du följa, och vilka saker med dig själv vill du outa till vem som helst?
    -För den kvinnan VAR "vem som helst" för dig, ni hade ju inte träffats.               

• Isnogood

Ja, håll dig till det du vill ha, för att få chansen att få det

• Isnogood
    Planta skrev 2013-08-30 12:53:03 följande:
    Har inte ett enda fruntimmer jagandes efter mig ;)
    "Uppriktigt förvånad"

Nej, jag sa ju att de är många, inte en enda  
  • Isnogood
    modesto skrev 2013-08-30 12:16:24 följande:
    Det är egentligen det mest intressanta, hur deras privat och sexliv såg ut före mig och nu

Alla är vi olika

Jag för min del, vill inte alls veta, har inget behov av det o anser inte att mitt tidigare sexliv är någonting som någon annan än jag, har med att göra. 
  • Isnogood
    Anonym (ingenlycka) skrev 2013-08-30 11:45:17 följande:
    Jag kanske kan skaffa lite snyggare kläder eller börja träna mer om jag vill förbättra chanserna. Men jag klär mig inte som en slashas, är inte överviktig eller något annat särskilt som kan avskräcka. Så fan det är lite taskigt läge.
    Vad du än gör, gör dig inte till någonting du inte är.
    För då riskerar resten av ditt liv bli en enda långdragen teater.

Kom fram till vem DU är, HUR du är, och hur du vill leva ditt liv.
    Efter det, söker du efter människor som är likatänkande i dessa delar, som har en liknande syn som du på livet i stort o smått.
    Man måste inte tycka lika om allt, men man behöver ha gemensamma nämnare.
    Träffa bara människor som du känner att du kan vara avslappnad med, naturligt.      
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!