Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-08-21 21:07:46 följande:
    Ja

Det är faktiskt rätt viktigt att korten är rätt tycker jag - nu hör jag väl till dom som inte söker någon rund - men, det finns ju en hel del som faktiskt gör det - så ja, jag tror faktiskt det spelar roll åt det hållet också

Och för en som mig som nog skulle uppskatta 15 kg ner, så kan det ju vara det som gör att jag skriver

Nya foton är a och o. Ytlig - javisst - och jag utmanar alla som tror annorlunda att PM'a mig om en blinddate  

"Skrattar"
    Tur ja bara lagt ut bilder som visar hur ja ser ut i dag då
    Vill ju inte bli anklagad för falsk marknadsföring   
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Papito skrev 2013-08-22 00:45:39 följande:
    Isnogood - Jag tycker inte att det är fel att du kollar på bilderna, självklart måste det finnas något man attraheras av. Men ett nytt fenomen som jag råkat ut för ett par ggr är såna som inte ens läser mailet man skickar, skitskumt.
    Sen klagar många tjejer på att killarna inte anstränger sig och skriver mer än ett hej men tjejerna skapar situationen själva. Det är klart att man som kille inte lägge rner energi på mailskrivande när man ofta inte får svar och ibland läser dem inte ens breven.

Jag är en sån som kan skriva halvlångt och lite utanför boxen men gör det allt mer sällan, nu skriver jag ganska kort och blir det att vi inleder en konversation kan jag skriva längre. Tråkigt men sant och jag utmärker mig inte alls lika mycket som förut med skrivandet men det blir ju så pga ovanstående fenomen.

Jo, men så är det nog i båda läger (kan ju bara säga hur killarna som kontaktat mig gör, har inte koll på hur andra tjejer än jag gör )

-Jag kan svara på ett enkelt "Hej", men sen beror det lite på hur "samtalet" ter sig, kan ta ett exempel från i går, då mannen i fråga mer eller mindre "tjatade" om att jag skulle behöva någon att "mysa" med osv, Jag tycker att det blev lite för närgånget, lite för tidigt, så att säga...
    Kanske ska jag vara mer tydlig med att jag inte söker någonting "kortare" utan vänskap som kan leda till något seriöst... Men å andra sidan, så gör jag inte direkt sken av att vilja motsatsen heller...

"GAH", singeljungeln är snårig Obestämd     
  • Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 14:45:19 följande:
    Någon som har tips på hur man kan få tjejer intresserade när man inte har ett modellutseende. Tjejerna verkar vara så ytliga på dejtingsidor så att man hinner inte visa sig vem man är. Ute på krogen har jag inga problem med att snacka med tjejer.
    Man kanske inte ska kalla sig "Elitslickaren"
  • Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 15:24:21 följande:

Haha det gör jag inte heller bruka ha vanliga namn. Men det är svårt att få dem intresserade sen vill jag inte ha något seriöst med en tjej jag fått hem från krogen. Har du några råd?
    Svårt o säga avd andra kvinnor ser till o vad de söker...
    Kan bara tala ur min egen erfarenhet o min syn på mäns kontakt med mig.

Om bilden har något som tilltalar mig, och meddelandet inte innnehåller "hej sexig", "Är du gossugen" eller något annat (går faktiskt bra med bara ett "hej") Så svarar jag, men är det något, eller båda av de ovan nämnda exxemplena med, så låter jag bli.
    -Bara överkropps-bilder, imponerar inte på mig, det tyder på en person som är aningen för desperat med att visa upp sig. 

Allt handlar ju om tycke och smak...

Vad är det för kvinnor du söker, o vilken sort kontaktar du..?
    Söker de samma sak..?

Finns det inte någon gemensam nämnare, så kan det vara bra svårt o knappast heller värt mödan.

En del människor vill ha kontakt ett tag via meddelanden, andra vill "bli utbjudna o träffas direkt", vilken sort är du, och vilken sort är kvinnorna du kontaktar..?
    -Kan iof vara svårt att veta om det inte står tydligt i deras profiler...            
  • Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 16:55:18 följande:

Jag kontakter olika kvinnor men alla skriver med mig ett tag sen slutar de att svara eller så svara de inte alls. Jag är blyg med det gör inte saken bättre, för på krogen kan jag snacka med olika brudar och få dem att skratta men när det är dax att fråga om de vill följa med hem så vågar jag inte. Mår dåligt över att jag är så jävla mesig när det gäller sånt. Jag är rädd för att bli dissad. Har du några råd?
    "Host"
    Tror du frågar fel person...
    -Dels så brukar mina vänner få säga till mig, om någon stöter på mig, för det brukar jag inte märka.
    -Dels så anser jag inte att jag har någonting "utöver det vanliga" att erbjuda, så därför har jag svårt att förstå att någon kan vara intresserad av mig (finns ju så många vackra kvinnor där ute, med betydligt lättare liv än mitt).

Men, kanske tycker de att det blir "för mycket mailande" o för lite "action"..?  
    Vad har hänt de gånger du föreslagit att ni skall träffas då?
    -Har de lämnat någon ursäkt, eller har de bara "försvunnit"?
    -Kanske är det bara så, att någon annan man "hann före"...        
  • Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 19:33:20 följande:

Har aldrig kommit så långt att de har blivit dax för att fråga om någon vill träffas, de slutar skriva så fort de ser en bild. Jag är inte grovt ful ganska normalt utseende tror jag iallafall men eftersom de sluta skriva efter att de sett en bild kanske jag är grovt ful. Jag manipulera inte mina bilder med filter eller photoshopa dem utan det är vanliga bilder men jag blir alltid dålig på bild tror inte de finns en enda bild som jag ser bra ut på. Är 25 år och börjat inse att jag kommer nog få leva mitt liv ensam.
    Jag tror på "Det finns alltid någon för alla", hur klyschigt det än låter
    Du är ung o kanske de kvinnor du dras till är alldeles för ytliga..?
    Man behver inte vara "ful" på något sätt, för att ratas i denna utseendeberoende värld.
    Tyvärr så finns det ofantligt många som är otroligt ytliga, sen finns det den lilla brokiga skaran som faktiskt ser någonting alldels fantastiskt hos en, de som ser allt det där underbara både på utsidan och insidan.

Ge inte upp, men kämpa inte för intensivt, om du förstår hur jag menar

• Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 19:59:24 följande:

Undrar vart man träffar sånna tjejer. Vart kan man träffa normala tjejer inga krogluder eller photoshopmodeller? Jag har precis börjat läsa på Komvux men där träffar man dem bara en lektion sen är det nytt folk så man hinner inte prata med dem, de är lite synd för jag har sett en intressant men tror inte jag skulle våga säga något till henne iallafall:P
    MEN, det är väl en jättebra anledning till att börja prata med någon..!?!
    -Ni har ju gemensam lektion, så då är det ju bara att "haffa" henne i korridor eller utanför, närhelst under dagen o börja prata om att ni läser samma ämne osv...
    Kanske finns något om ämnet du behöver ha hjälp med

He he, jag höll på att skriva "Du hittar en här" men så kom jag på att jag är alldeles för gammal för dig
    Men ja vägrar tro på att det inte finns fler med samma syn som jag

Men du, berätta inte för henne vad du har för anonymt nick i denna tråd         
  • Isnogood
    Anonym (Elitslickaren) skrev 2013-08-22 20:30:34 följande:

Ja det skulle nog vara bra men jag är sjukligt blyg att när jag ska säga något till någon jag gillar blir det bara fel jag och säger fel saker. Men att snacka med tjejer jag inte gillar har jag inget problem med. Har du några tips på hur man kommer över sin blyghet? :) jag tror inte du är för gammal, jag gillar äldre kvinnor så vi styr upp en dejt;) hehe. Ne det lovar jag dig att jag inte ska avslöja mitt fina nick:P haha

Tyvärr Pysen, men ja föredrar män som är närmare mig i åldern, än min dotter

Kan inte ge några andra tips, än att du måste ta dig förbi blygheten...
    Man MÅSTE våga, för att ha möjligheten att vinna, finns inga genvägar, men många senvägar.  
  • Isnogood
    Angelven skrev 2013-08-22 20:52:41 följande:
    Äh - bekymra dig inte - jag var 28 innan mitt första riktigt långa förhållande.

Träffa folk, träffa nytt folk. Var dig själv. Gör något du inte gjort. Gör något du inte vågar. Dansa tango på grönans dansbana (eller var du nu har närmast). Gå på singelträff och kajakpaddling. Kolla upp "citypolarna".

... och få en god vän att ta ett par bra bilder på dig! Eller be någon av damerna i tråden ta en titt på dina bilder och förklara vad som är tokigt om det är något - de är mycket hjälpsamma (och det gäller förstås tvärtom om några damer i tråden behöver en åsikt utan förpliktelser - det är inte första gången jag eller någon annan här läser igenom någons profil på en dejtsida och slipar av kanterna - jag har själv fått det gjort på min) 

Vi är nog flera som visat texter o bilder för att få tips o råd

Ja tänkte föreslå det, men så kom jag på att det kanske blir lite fel om "tanten" börjar be om bilder på pysen  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!